۱۲۷۳۷۷۲
۲۷۰۱
۲۷۰۱
پ

عجیب‌ترین جابه‌جایی‌های فوتبال

انتقال کریس رونالدو به النصر عربستان اتفاقی بود که شاید کمتر کسی آن را پیش‌بینی کرده و شایعات هفته‌های گذشته درباره احتمال این جابه‌جایی را جدی می‌گرفت.

فرهیختگان: انتقال کریس رونالدو به النصر عربستان اتفاقی بود که شاید کمتر کسی آن را پیش‌بینی کرده و شایعات هفته‌های گذشته درباره احتمال این جابه‌جایی را جدی می‌گرفت. رونالدو که اصرار زیادی برای بازی در فوتبال اروپا و به‌خصوص حضور در لیگ قهرمانان داشت به همین بهانه منچستریونایتد را ترک کرد اما ناگهان در تصمیمی عجیب سر از تیمی نه‌چندان شناخته‌شده در دنیای فوتبال درآورد و قرار است برای دوفصل‌ونیم آینده در لیگ متوسط عربستان بازی کند. به همین بهانه در ادامه نگاهی به عجیب‌ترین جابه‌جایی‌های سال‌های اخیر در فوتبال دنیا خواهیم داشت.

عجیب‌ترین جابه‌جایی‌های فوتبال

کوین پرینس بواتنگ (ساسولو به بارسا)

در ژانویه سال 2019 منیر الحدادی از نوکمپ راهی سویا شد و به همین دلیل بارسا در خط حمله خود نیاز به یک بازیکن جدید داشت. البته آنها دچار مشکلات مالی هم بودند و نمی‌خواستند هزینه زیادی برای خرید گران‌قیمت انجام دهند. یکی از گزینه‌های آنها به خدمت گرفتن بازیکنی قرضی بود تا موقتا و تا پایان فصل مشکل تیم را حل کند اما نامی که درنهایت با این باشگاه به توافق رسید به‌قدری عجیب بود که بسیاری از هواداران تیم شوکه شدند. کوین پرینس بواتنگ که در آن زمان پیراهن ساسولو در ایتالیا را به تن می‌کرد به بارسا لینک شد و درنهایت با انتقالی قرضی با بند خرید 8 میلیون یورویی راهی این باشگاه شد. مهاجم سابق میلان که در آن زمان 31 ساله شده بود اصلا فکر نمی‌کرد پس از حضور در ساسولو، پیشنهاد آبی‌واناری‌ها را دریافت کند و به همین دلیل خیلی زود به این پیشنهاد پاسخ مثبت داد. بواتنگ در نیم‌فصل نخست برای تیمش عملکرد خوبی داشت اما هیچکس از اینکه در پایان فصل قراردادش دائمی نشد و مجبور به ترک نوکمپ شد تعجب نکرد. او تنها در 4 مسابقه برای تیمش به میدان رفت و هیچ گلی نزد تا در انتهای فصل با فیورنتینا قرارداد امضا کرده و دوباره به فوتبال ایتالیا برگردد.

اندی کارول(نیوکاسل به لیورپول)

«من اصلا برای ترک تیمم آماده نبودم و این جابه‌جایی برایم یک شوک بود. نیوکاسل باشگاهی بود که مدت‌ها در آن حضور داشتم و وقتی در 22 سالگی قرار شد آنجا را ترک کنم اصلا نمی‌دانستم در لیورپول قرار است چه اتفاقی برایم بیفتد.» اینها حرف‌های کارول درباره انتقال دور از انتظارش به لیورپول بود. او به‌قدری با فضای تیم بندرنشین بیگانه بود که حتی نمی‌دانست قرار است در خط حمله این تیم با چه کسی همبازی شود و بسیاری از هم‌تیمی‌های جدیدش را نمی‌شناخت، به همین دلیل وقتی در هلی‌کوپتر برای امضای قرارداد راهی آنفیلد می‌شد در گوگل ترکیب تیم بعدی‌اش را سرچ کرد تا با نفرات این تیم آشنا شود. او در آن زمان مهاجمی گلزن و آماده بود اما مصدومیت‌های پیاپی باعث شد نتواند دوران خوبش در نیوکاسل را تکرار کند. به همین دلیل او نتوانست در کنار لوئیس سوارز و سایر ستاره‌های آن زمان قرمزها موفق باشد. 35 میلیون پوندی که این تیم برای کارول پرداخت عملا هدر رفت چراکه او در طول سه سال حضورش در آنفیلد فقط 6 گل لیگ برتری به ثمر رساند.

سول کمپل (بازیکن آزاد به ناتزکانتی)

مدافع ملی‌پوش سابق انگلیسی‌ها در سال 2009 پیشنهادی دور از انتظار از تیمی دسته دومی دریافت کرد و در کمال شگفتی آن را قبول کرد تا با دستمزد هفته‌ای 40 هزار پوند برای ناتزکانتی بازی کند. اسون گوران اریکسون سوئدی که زمانی سرمربی تیم ملی انگلیس بود نقش مهمی در راضی کردن کمپل برای حضور در این تیم ایفا کرد و مدیران باشگاه امیدوار بودند با کمک تجربه این بازیکن بتوانند یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های انگلیسی را به لیگ برتر جزیره برسانند. البته این مدافع باتجربه در همان روزهای نخست حضورش در این تیم فهمید که باشگاه پول زیادی برای پرداخت دستمزدش ندارد و به همین دلیل قرارداد او با این باشگاه پس از تنها یک بازی فسخ شد. جالب اینکه او پس از ترک این تیم برای آرسنال و نیوکاسل هم بازی کرد و پس از آن بازنشسته شد.

کلودیو کانیگیا(بازیکن آزاد به دندی یونایتد)

هواداران و خبرنگاران فوتبال اسکاتلند وقتی ایوانو بونتی، سرمربی باشگاه دندی یونایتد این کشور در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که دوست دارد روزی کلودیو کانیگیا را به ورزشگاه دنز پارک بیاورد تصور کردند که او گاف داده و اشتباه کرده است اما در سپتامبر سال 2000 و زمانی‌ که او این حرف را به زبان آورد ظاهرا بسیار هم جدی بود چراکه تنها چند هفته بعد خبر رسید که مهاجم سابقه تیم ملی آرژانتین که یکی از ستاره‌های جام‌جهانی 1990 ایتالیا بود، به استخدام باشگاه دندی یونایتد اسکاتلند درآمده است. این مهاجم آرژانتینی که با نمایش خوب در جام‌جهانی به شهرت رسیده بود در روز معرفی‌اش در تیم جدید خود گفت: «امیدوارم بتوانم جواب اعتماد باشگاه و مدیرانش را بدهم و بازیکنی مفید برای تیمم باشم.» او البته به قولی که داده بود عمل کرد و به‌قدری در این تیم خوب بازی کرد که گلاسگو رنجرز، یکی از بهترین تیم‌های اسکاتلندی فصل بعد او را خرید و به همراه این تیم موفق شد افتخارات زیادی را کسب کند.

ویکتور والدس(منچستریونایتد به استاندارد لیژ)

گلر اسپانیایی که به همراه بارسا سه قهرمانی در اروپا را تجربه کرده بود و عملکرد خوبی در این باشگاه داشت در آخرین فصل حضورش در این تیم دچار مصدومیتی شدید شد و پس از آن دیگر حضورش در نوکمپ منطقی به نظر نمی‌رسید. باشگاه تمایلی به ادامه همکاری با او نداشت و موناکو اصلی‌ترین مشتری‌اش بود اما ناگهان منچستریونایتد با پیشنهادی خوب او را به خدمت گرفت. او زیر نظر لوئیس فن‌خال فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد و ناگهان در ژانویه 2016 با انتقالی قرضی راهی بلژیک شد تا برای استاندارد لیژ بازی کند. حالا بازیکنی که تا همین دو سال پیش مقابل 90 هزار تماشاگر در نوکمپ بازی می‌کرد باید در لیگ بلژیک به فوتبالش ادامه می‌داد که در آنجا هم دوام زیادی نداشت؛ چراکه پس از تنها نیم‌فصل استاندارد لیژ هم برای اینکه لیستش را برای خرید بازیکنان جوانتر خالی کند، این بازیکن را به یونایتد برگرداند. در تابستان والدس به میدلزبورو رفت و پس از یک فصل کابوس‌وار در این تیم دسته اولی بازنشسته شد.

جاناتان وودگیت(نیوکاسل به رئال مادرید)

رئال مادرید کهکشانی که در سال 2004 ستاره‌های زیادی را در ترکیب خود داشت برای تقویت خط دفاعی خود به سراغ یک مدافع انگلیسی رفت که سرنوشت خوبی در انتظار این انتقال نبود. البته وودگیت در آن زمان در شرایط خوبی قرار داشت و حتی در تیم ملی هم به مهره‌ای تاثیرگذار بدل شده بود اما مشکل این بود وقتی رئال مادرید او را به خدمت گرفت مصدوم بود و همین موضوع باعث شد تا نتواند در این تیم موفق باشد. مداوای او مدت زیادی طول کشید و عملا خرید او فایده زیادی برای باشگاه نداشت. بالاخره زمان نخستین بازی‌اش برای تیم فرا رسید اما بازی با لباس رئال برابر اتلتیک بیلبائو برایش کابوس‌وار به پایان رسید. یک گل به خودی و پس از آن اخراج از زمین مسابقه شبی تلخ را برایش رقم زد. در سال 2006 وقتی او به انگلیس بازگردانده شد هیچکس از این اتفاق ناراحت نشد.

سسک فابرگاس (بازیکن آزاد به کومو)

دنیس وایز که سابقه بازی در چلسی را در کارنامه دارد و در زمان انتقال فابرگاس به کومو مدیر این باشگاه ایتالیایی بود نقش مهمی در حضور هافبک سابق چلسی در این تیم نه‌چندان مطرح ایفا کرد. هافبک اسپانیایی که روزهای درخشانی را در تیم‌های مطرحی چون آرسنال، بارسا، چلسی و موناکو سپری کرده است در تابستان امسال و پس از اینکه به دلیل مصدومیت نتوانست در فوتبال فرانسه چندان موفق باشد با تیم کومو ایتالیا به توافق رسید تا یکی از جابه‌جایی‌های عجیب فوتبال اروپا در سال‌های اخیر شکل بگیرد. البته این هافبک طراح می‌توانست با حضور در لیگ‌های کشورهای عربی یا فوتبال آمریکا پول بهتری به دست بیاورد اما ترجیح داد بازی در فوتبال ایتالیا را نیز به کارنامه‌اش اضافه کند و به همین دلیل به کومو پیوست که حالا برای نخستین بار از سال 2003 توانسته بود جواز حضور در سری A را کسب کند.

ادگار داویدز (بازیکن آزاد به بارنت)

داویدز یکی از ستاره‌های سرشناس فوتبال هلند است اما در سال 2012 با تصمیمی ناباورانه به‌عنوان بازیکن-مربی در تیم بارنت انگلیس مشغول به‌کار شد. ستاره سابق آژاکس، میلان، یووه و بارسا که پس از حضور نه‌چندان موفق و کوتاه‌مدت در کریستال پالاس برای دو سال بدون تیم مانده بود ناگهان سر از تیمی درآورد که در دسته‌های پایین فوتبال انگلیس حضور داشت. حضورش در این تیم کم‌حاشیه هم نبود و چندین بار با کارت‌های زرد و قرمز داوران جریمه شد و از همه مهمتر اینکه وقتی تیم برای دیدارهای خارج از خانه که نیاز بود شب‌ها را در شهری دیگر اقامت کند می‌رفت، داویدز همراه تیم نمی‌رفت و این باعث تعجب بسیاری شد. البته درنهایت او در سال 2014 تصمیم گرفت به این حضور پرحاشیه و جنجالی خاتمه داده و از فوتبال اعلام بازنشستگی کرد.

خاویر ماسکرانو و کارلوس توز (کورینتیانس به وستهام)

در تابستان سال 2006 کارلوس توز و خاویر ماسکرانو دو بازیکنی بودند که در فوتبال اروپا مشتریان زیادی داشتند و به نظر می‌رسید آنها قرار است به تیمی بزرگ نقل مکان کنند. به‌خصوص که کورینتیانس به کمک این دو ستاره آرژانتینی توانسته بود قهرمانی لیگ برزیل را کسب کند. بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس اصلی‌ترین مشتریان آنها بودند اما در کمال شگفتی آنها به وستهام پیوستند و انتقالی ناباورانه در فوتبال انگلیس رقم خورد. بعدها البته این تیم به‌ دلیل عدم رعایت برخی قوانین در این انتقال 5.5 میلیون پوند جریمه شد اما همین توز با گلی که در هفته پایانی به‌ثمر رساند این تیم لندنی را از سقوط نجات داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج