۱۲۷۴۴۴۲
۲۱۶۳
۲۱۶۳
پ

استراماچونی از دسترس استقلالی‌ها خارج شد

تیم فوتبال استقلال درحالی خود را برای دیدارهای پیش‌رو آماده می‌کند که همچنان پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم بسته است و با این وضعیت خبری از تقویت آبی‌ها برای نیم‌فصل دوم نخواهد بود.

روزنامه فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال درحالی خود را برای دیدارهای پیش‌رو آماده می‌کند که همچنان پنجره نقل‌وانتقالاتی این تیم بسته است و با این وضعیت خبری از تقویت آبی‌ها برای نیم‌فصل دوم نخواهد بود. البته در این مدت علی فتح‌الله‌زاده که به‌جای آجورلو بر مسند مدیریت باشگاه استقلال نشسته است تمام تلاش خود را کرده تا با تامین منابع مالی و تسویه‌حساب با طلبکاران قدیمی این باشگاه، هرچه سریع‌تر زمینه‌های باز کردن پنجره زمستانی باشگاه را فراهم کند. اما حقیقت امر این است که در فاصله یک روز مانده تا باز شدن رسمی پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات هنوز خبری از این اتفاق نیست و آبی‌ها در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر این امر را رقم بزنند. نکته قابل توجه در این خصوص اینکه استقلالی‌ها به‌جز تسویه‌حساب با نفراتی مانند استراماچونی و پین مربیان سابق خود، به مشکل پیچیده‌ای با هرویه میلیچ بازیکن سابق کروات برخورد کرده‌اند که مشخص نیست پایان این ماجرا سرانجام به کجا ختم خواهد شد؟

بر همین اساس چندی پیش خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه میلیچ، مدافع‌هافبک پیشین اهل کرواسی تیم استقلال به دلیل جعل اسناد توسط باشگاه استقلال از آنها به فیفا شکایت کرده است. این درحالی است که بعدا مشخص شد این بازیکن چنین شکایتی را ترتیب نداده و فقط چند ماه پیش در نامه‌ای به باشگاه استقلال اعلام می‌کند فیش واریزی آنها واقعی نیست و چون پولی به حساب او واریز نشده، این حق را برای خود قائل است که به فیفا شکایت کند. 

ظاهرا زمانی که فیفا رأی شکایت میلیچ از استقلال را اعلام می‌کند، باشگاه استقلال با ارسال فیش واریز خبر از پرداخت مطالبات این بازیکن می‌‌دهد، اما میلیچ متوجه می‌‌شود پولی به حساب او واریز نشده و فیش ارسالی جعلی است. این مساله باعث ناراحتی مدافع کروات سابق آبی‌‌پوشان می‌شود و در نامه‌ای به استقلال اعلام می‌‌کند چون فیش واریزی جعلی است، این حق را دارد که به فیفا شکایت کند. پنجره نقل‌و‌انتقالات استقلال هم از آن زمان تاکنون به دلیل عدم تایید میلیچ به همراه سایر شکایت‌های خارجی دیگر برای گرفتن مطالبات‌شان و تسویه‌حساب بسته است. 

در این خصوص نیز چندی پیش در «فرهیختگان» نوشتیم، اگرچه استقلالی‌ها با تامین منابع مالی بالاخره موفق شدند تا به مرحله تسویه‌حساب با بدهکاران خارجی خود ازجمله استراماچونی برسند اما همچنان مدافع‌هافبک کروات سابق این تیم یک تهدید برای آبی‌ها محسوب می‌شود. 

هروویه میلیچ که پیش از این از باشگاه استقلال بابت باقی‌مانده قراردادش حدود ۵۰۰ هزار دلار طلب کرده و این پرونده را به فیفا کشانده بود، بعد از دفاعیه باشگاه استقلال این مبلغ به ۲۳۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده و مراحل واریز این مبلغ به شماره حساب این بازیکن نیز در زمان مدیریت آجورلو طی شد. همچنین تاکید کردیم چندی پیش استقلالی‌‌ها از سوی فیفا نامه‌ای را دریافت می‌کنند مبنی‌بر اینکه چرا مطالبات میلیچ به وی پرداخت نشده است که باشگاه ایرانی مدارک پرداختی به این بازیکن را از طریق صرافی‌ای که این کار انجام شده است به فیفا ارائه کرده و اعلام می‌کند که پیش‌تر از اینها پول میلیچ را به وی داده‌اند که درنهایت مشخص می‌شود این فیش‌ها جعلی هستند. 

در این خصوص و طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» مبلغ باقی‌مانده از قرارداد میلیچ از بابت تسویه‌حساب با وی در زمان مدیریت قبلی از حساب باشگاه استقلال خارج شده است اما اینکه از چه بابت این رقم هزینه شده و چه بر سر آن آمده که معاون سابق استقلالی‌ها در آن برهه زمانی مجبور شده تا از بابت هزینه‌کرد آن در موردی به‌جز پرداخت به میلیچ، فیش جعلی ارائه بدهد هنوز مشخص نیست. نکته قابل توجه اینکه این پول فعلا گم شده و روایات متفاوتی نیز از سرنوشت آن شنیده می‌شود. 

نکته دیگر اینکه به تازگی استقلالی‌ها بعد از افشای هویت فیش‌های جعلی قرار است در درخواستی از میلیچ از وی بخواهند تا باقی‌مانده قراردادش را به صورت قسطی دریافت کند. امری که بسیار بعید است مورد موافقت بازیکن کروات قرار بگیرد. وکیل این بازیکن در گذشته بارها در مواجهه با استقلالی‌ها بسیار سرسخت و تعامل‌ناپذیر نشان داده و از همین‌رو بعید است که این امر نیز محقق شود و به نظر می‌رسد اگر استقلالی‌ها روی این امر اصرار کنند تلاش بیهوده‌ای خواهد بود و آنها فقط زمان را از دست خواهند داد. 

گفتنی است اردیبهشت ماه سال ۹۹ نیز، ۴۸ ساعت بعد از انتشار اخباری مبنی‌بر پرداخت یکی از اقساط مالی باقی‌مانده باشگاه استقلال به هرویه میلیچ این بازیکن اعلام کرده بود که پولی به حساب او نیامده و مدرکی که دال بر انتقال این پول از نروژ به حساب بانکی‌اش است، تقلبی است تا به این ترتیب آبی‌ها در این مقوله در قبال بازیکن سابق خارجی خود دبل کرده باشند. 

 آخرین وضعیت پرونده استراماچونی 

نتیجه رای پرونده محکومیت استراماچونی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مردادماه امسال بعد از کش‌وقوس‌های زیادی سرانجام مشخص شد و طبق پیگیری‌های صورت گرفته، تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال موظف شد تا مبلغی حدود یک‌میلیون و 350 هزار یورو به آندره‌آ استراماچونی بپردازد. این درحالی است که این رقم با تاخیر تادیه تا زمان پرداخت و همچنین هزینه دادرسی طرفین تا یک‌میلیون و 530 هزار یورو نیز افزایش یافته است. 

بر همین اساس و درخصوص آخرین وضعیت پرونده سرمربی سابق ایتالیایی استقلالی‌ها شنیده می‌شود که این سرمربی از دسترس استقلالی‌ها خارج شده و مشخص نیست سرنوشت این پرونده درست در روزهایی که استقلالی‌ها نیاز به باز کردن پنجره خود دارند به کجا خواهد انجامید. 

در این خصوص برخی رسانه‌ها از این موضوع خبر داده بودند که باشگاه استقلال در آخرین رایزنی‌های خود با وکیل این سرمربی از وی درخواست کرده‌اند تا مبلغ قرارداد استرا را به صورت اقساطی پرداخت کند که از آن روز به بعد نه‌تنها دیگر پاسخی به این درخواست داده نشده بلکه سرمربی ایتالیایی خود را از دسترس استقلالی‌ها خارج کرده تا این باشگاه مجبور به پرداخت مطالبات وی به شکل یک‌جا شود. 

در این خصوص نیز گفتنی است پیش از این و در زمان مدیران سابق استقلال، این نفرات هم به دفعات تلاش کرده بودند تا مطالبات استراماچونی را به صورت اقساطی به وی پرداخت کنند. این درحالی است که از همان ابتدا این سرمربی این پیشنهاد را نپذیرفته و اعلام کرده بود یک‌جا طلب خود را می‌خواهد. 

همچنین در گزارشی پیش از این حدود دو هفته قبل اعلام کردیم که استقلالی‌ها در همین مدت از اعلام رای قطعی توسط دادگاه عالی ورزش تا آن روز حدود 15 میلیارد تومان متضرر شده‌اند. این درحالی است که تا روزی که این اقدام نهایی شود نیز به صورت قطعی باز هم به این رقم از بابت تاخیر تادیه روزهای بیشتر و احتمالا گران‌تر شدن ارز افزوده خواهد شد که به این ترتیب استقلالی‌ها ضرر بیشتری را در این پرونده متحمل خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج