۱۲۷۴۸۳۰
۳۷۱۷
۳۷۱۷
پ

این پرسپولیس تخت گاز قهرمان می‌شود

رحیم یوسفی پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس برنده شد و ۵ گل هم زد اما شاید اگر از این تیم انتقاد کنیم متهم شویم که هدف دیگری داریم اما پرسپولیس نباید اینقدر بالا و پایین داشته باشد.

خبرورزشی: رحیم یوسفی پیشکسوت پرسپولیس گفت: پرسپولیس برنده شد و ۵ گل هم زد اما شاید اگر از این تیم انتقاد کنیم متهم شویم که هدف دیگری داریم اما پرسپولیس نباید اینقدر بالا و پایین داشته باشد.

رحیم یوسفی بازیکن قدیمی پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره برد پرگل پرسپولیس مقابل نساجی اظهار داشت: واقعیت این است که در فوتبال نباید یک روزهایی استثنایی باشیم و یک روزهایی از سطح واقعی‌مان پایین‌تر بیاییم. این اصلا برای تیمی که دنبال قهرمانی است خوب نیست. درست است ما ۵ گل به نساجی زدیم اما اگر من الان بگویم که ایراد داشتیم شاید از من انتقاد کنند.

وی افزود: پرسپولیس در این بازی خیلی خوب بود مثل بازی قبل مقابل گل گهر سیرجان. در این دو بازی یحیی و تیمش کاری کردند که واقعاً باید آنها را تقدیر کرد اما باید همین روند را ادامه بدهیم. به ویژه در بازی حساس این هفته جام حذفی. نباید تصور کرد چون دو تیم لیگ برتری را با ۷ گل شکست دادیم مقابل یک تیم گمنام اصفهانی راحت برنده خواهیم شد. این قبیل تیم‌ها از استقلال و سپاهان هم خطرناک‌ترند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره سبک بازی پرسپولیس مقابل نساجی اضافه کرد: فوتبال پرسپولیس هم زیبا بود و هم حریف را به خوبی تحت فشار گذاشت. در واقع پرسپولیس به این دلیل موفق بود که در زمین حریف بازی می‌کرد. این سبکِ بازی امروز فوتبال دنیا است. در چنین شرایطی شما هم اختیار عمل را از حریف می‌گیرید و هم اینکه به محض از دست دادن توپ می‌توانید در یک سوم زمین خودتان جمع شوید. چنین سبکی باعث میشود شما فوتبال تان را به حریف دیکته کنید.

یوسفی درباره درخشش محمد عمری بازیکن ۲۲ ساله پرسپولیس خاطرنشان کرد: مهاجمی‌که بتواند بازیکن روبرویش را دریبل بزند یعنی جرأت فوتبال بازی کردن دارد. عمری بازیکن با جرأتی است. شجاع است. راحت دریبل می‌زند. اعتماد به نفس دارد و به خودش مطمئن است. چنین بازیکنانی مقابل حریفی که بازی را بسته باعث باز شدن گره تیم میشوند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی عمری در بازی قبل مقابل گل گهر سیرجان گل زد من گفتم وقتی چنین بازیکنانی داریم چه لزومی‌داشت برویم لوکادیا را بیاوریم. از اول هم اشتباه کردیم که او را به خدمت گرفتیم. به شرطی که این قبیل بازیکنان در چرخه بازی ها حضور داشته باشند.

یوسفی یادآور شد: زمانی مهدی عبدی عصای دست یحیی گل محمدی بود اما رفته رفته اینقدر به این بازیکن بازی داده نشد که کم کم افت کرد. اگر می‌خواهیم عمری در همین شرایط باقی بماند باید به او فرصت بازی بدهیم تا کم کم آب دیده و پخته شود و از این گل ها هم بیشتر بزند.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر درباره این بازیکن جوان این است که باید مراقبش باشیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و حاشیه هایش هم به همان اندازه بزرگ است. اگر از عمری درست مراقبت نشود ممکن است خیلی زود و مثل یک جرقه از بین برود.

کارشناس پرسپولیسی کشورمان درباره عملکرد یحیی گل محمدی گفت: نتایج تیم پرسپولیس به گونه‌ای است که وقتش است از یحیی تعریف کنیم و واقعا هم خوب کار کرده اما من یک سوال دارم.  اینکه تعویض های دو سه دقیقه باقی مانده به پایان بازی چه دردی را از تیم دعوا می‌کند؟ اتفاقاً ما در چنین تعویض‌های بازیکنی که به زمین آمده را از بین میبریم.

وی افزود: گاهی مثل بازی فرانسه و آرژانتین سرمربی تشخیص می‌دهد ترکیب اشتباه بوده یا بازیکناش کارآیی لازم را ندارند به همین خاطر حتی ممکن است نفرات با تجربه تیم را هم بیرون بیاورد و دست به تغییر بزند. اما وقتی تیم شما با ۵ گل پیش است می‌توان ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی نفرات را جابجا کرد.

یوسفی درباره قهرمانی نیم فصل پرسپولیس عنوان کرد: وقتی تیمی قهرمان نیم فصل می‌شود یعنی یک قهرمانی کوچک را به دست آورده. ای کاش فدراسیون برای پایان نیم‌فصل هم یک هدیه‌ مثل یک توپ یا یه جایزه نقدی تعیین می‌کرد و به قهرمانش می‌داد. چون رقابت در شرایط فعلی آن هم در لیگ ایران آسان نیست اما می‌تواند پایه گذار قهرمانی امسال پرسپولیس باشد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره دیاباته گفت: حالا که دیاباته می‌بیند پرسپولیس با جوانانی مثل عمری تا این اندازه راحت گل می‌زند و ۵ گل در یک بازی می‌زند قطعاً به خودش می‌آید و هم تلاش می‌کند بهتر باشد و هم می‌تواند در ترکیب پرسپولیس با همین بچه های جوان زوج سازی کند.

بازیکن اسبق سرخپوشان تهرانی با اشاره به شرایط خوب پرسپولیس در دیدار اخیر خاطر نشان کرد: وقتی شما تکنیک داشته باشید اما بدنتان کارآیی لازم را نداشته باشد نمی‌توانید از تکنیک تان استفاده کنید. اگر پرسپولیس در این دو بازی مقابل گل گهر و نساجی خوب کار کرد به خاطر شرایط بدنی خوب بازیکنانش است اما تا وقتی مقابل نساجی ۱۰ نفره نشده بود فقط در زمین نساجی بازی میکرد و بعد از آن هم طبیعی بود که آنها جلو بازی کنند تا لااقل فاصله گلهای خورده شان را کم کنند. اگر یحیی بتواند بدن بازیکنانش را در همین سطح نگه دارد تیم تخت گاز تا قهرمانی پیش می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج