۱۲۷۵۱۲۰
۱۸۷۱
۱۸۷۱
پ

ابهام ۵۱۰ میلیاردی آجورلو در استقلال

مشکلات مالی استقلال چالش‌ها و خطرات جدیدی را برای این باشگاه به وجود آورده است.

خبرگزاری فارس: باشگاه استقلال این روزها درگیر مشکلات مالی عدیده‌ای شده است. عدم برنامه ریزی برای پرداخت بدهی‌های خارجی در زمان مدیریت قبلی اکنون این نگرانی را به وجود آورده که شاید پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی بسته بماند.

کسر امتیاز، خطر جدید در پرونده استراماچونی

در پرونده‌های خارجی، مهمترین بدهی، بدهی به استراماچونی است که به دلیل تاخیر در پرداخت افزایش پیدا کرده و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند ممکن است با حکمی جدید علاوه بر بسته ماندن پنجره، منجر به کسر امتیاز برای آبی‌ها نیز بشود.

علاوه بر این، پرداخت مطالبات بازیکنان و اعضای فعلی تیم نیز به درستی انجام نشد تا فتح الله زاده مجبور شود در اولین اقدام جدی خودش به تامین منابع مالی برای پرداخت حق و حقوق بازیکنان بپردازد. این مساله باعث شد استقلال با قراردادن وثیقه در بانک، پولی که به عنوان سپرده در اختیار بانک قرار گرفته بود را خارج کند و مطالبات بازیکنان و مربیان را بدهد.

مساله بعدی وامی است که در زمان آجورلو دریافت شده و حالا باشگاه باید اقساط آن را پرداخت کند. تاخیر در پرداخت اقساط وام نیز چالش دیگری بود که باعث شد سپرده حدودا 120 میلیاردی باشگاه در بانک به حدود 90 میلیارد کاهش پیدا کند و علاوه بر این تعهدی حدودا 8میلیاردی در هر ماه، به عهده باشگاه است.

پول‌های نجومی، بدون مجوز بدون حساب

باشگاه استقلال در زمان آجورلو حدود 360 میلیارد از درآمدهای بورسی برداشت کرده است که حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در صحبت‌های خودش به این مساله اشاره کرد. علاوه بر این، با قراردادن سپرده در بانک و ارائه چک، مدیریت قبلی باشگاه 150 میلیارد وام گرفته که به این ترتیب حدود 510 میلیارد تومان تامین شده است. درکنار این مورد، با درآمدهای تبلیغاتی و اسپانسری مانند درآمد حدودا 130 میلیاردی تبلیغات محیطی و همچنین باقی‌مانده پول فروش قائدی، حدود 650 میلیارد تومان برای باشگاه به دست آمده اما چیزی به جز سپرده 120 میلیاردی از آن باقی نماند.

در این بین استقلال با وجود اینکه 240 میلیارد تومان خارج از مصوبات کمیته مصارف پول برداشت کرده اما امروز دیده می‌شود که مشکلات مالی زیادی برای مدیریت جدید باقی مانده که مشکل پرداختی به بازیکنان نمونه روشن این مساله است. عدم پرداخت مطالبات بازیکنان در کنار برخی بدهی‌های جانبی باعث شد 90میلیاردی که باشگاه استقلال از بانک گرفت خرج شود و اکنون تقریبا از این مبلغ هم پولی برای پرداخت بدهی‌های خارجی نمانده تا چالشی جدی‌تر برای نقل و انتقالات پیش روی آبی‌ها باشد.

طبق اظهارات قربان‌زاده پول بورسی و دسته چک در اختیار مدیریت وقت باشگاه قرار داشته اما بدون اطلاع هزینه شده است. جالب است که باشگاه پرسپولیس برای هزینه کرد این پول درخواست تشکیل جلسه با کمیته مصارف را مطرح می‌کرده اما باشگاه استقلال چنین اقدامی را انجام نداده تا حالا رئیس سازمان خصوصی سازی منتقد شماره یک مدیریتی باشد که خارج از توافق، تعهد و امضای خودش عمل کرده است!

گران‌ترین تیم با خریدهای سوال برانگیز

نکته قابل توجه بعدی در ابهامات مالی دوره آجورلو، قراردادهای بسته شده باشگاه با بازیکنان است. بر اساس پیگیری‌ها از باشگاه استقلال مشخص شد مجموع قراردادهای باشگاه استقلال حدود 400 میلیارد تومان است. این درحالیست که تیم تقریبا بدون نظر سرمربی و بدون مشورت فنی بسته شده و از طرفی خریدهای این فصل به شکل کاملا محسوسی نامتوازن هستند. به طوریکه ترافیک شدیدی در خط حمله دیده می‌شود اما در خط میانی می‌توان گفت سبد آبی‌ها خالی است. در این بین خریدهایی مانند زواری و حامدی‌فر که ساپینتو اصلا اعتقادی به آن‌ها ندارد نیز سوال مهم دیگری است!

هزینه‌های عجیب و غریب در کنار پروژه‌های عجیب و غریب

اکنون برای هواداران و پیشکسوتان استقلال این سوال مطرح است؛ با وجود تزریق این مبالغ در کنار درآمدهای تبلیغاتی و اسپانسری، هزینه کردها چگونه بوده که باشگاه باید با دست خالی بدهی‌های ریز و درشت زیادی را تسویه کند؟ آیا پرداخت هزینه‌های سنگین و عجیب و غریبی مانند اقامت برخی افراد در هتل، پرداخت پول خشک شویی نزدیکان مدیرعامل، هزینه رفت و آمدهای شهری و بین شهریِ افرادِ بدون مسئولیت و خارج از مجموعه و مسافرت‌های خارجی و اقامت‌ها به حساب باشگاه، هزینه‌های سنگین غذای روزانه، اجاره بهای بالای ورزشگاه آرارات و... مهمتر از مساله‌ای مانند پرداخت مطالبات پین، طلبکاران داخلی یا حقوق بازیکنان بوده که الان دود آن باید به چشم هوادارانی برود که درصد بسیاری از آن‌ها در تامین هزینه‌های معیشت‌شان به شدت مشکل دارند؟!

نکته جالب ماجرا طبق اظهارات قربان‌زاده این است که مدیریت قبلی استقلال ضمن قطع همکاری با کارگزار، قید درآمدزایی را زده و فقط به مصرف درآمدهای بورسی و وام پرداخته است. البته آجورلو پروژه‌هایی مانند انیمیشن سازی یا تلویزیون اینترنتی و شبکه ماهواره‌ای را در نظر داشت که به گفته خودش نیمه تمام ماند اما از همان روز اول مشخص بود این پروژه‌ها هیچ سرانجامی نخواهند داشت و بسیاری از اهالی فوتبال نیز در این مورد تذکرات لازم را داده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج