جاباما
۱۲۷۷۰۳۴
۴۸۳۵
۴۸۳۵
پ

ادعا‌های جنجالی زنوزی بعد از شکست مقابل استقلال

محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور، به‌تندی به انتقاد از نحوه داوری مسابقه دیروز تیمش مقابل استقلال پرداخت.

ورزش سه: در شرایطی که تراکتور تا دقایقی پیش از اتمام مسابقه، در موقعیت پیروزی قرار داشت، دو پنالتی با ردپای مهدی قایدی، همه چیز را علیه شاگردان پاکو خمس کرد که در دیدار مقابل حریف، نمایش خوبی از خود نشان داده بودند.

زنوزی می‌گوید: «اول از همه باید از نمایش بسیار خوب بازیکنانم و نحوه هدایت آن‌ها توسط آقای خمس تشکر کنم. ما مثل بازی هفته گذشته بسیار خوب بازی کردیم و تیم من شایسته پیروزی در این بازی بود و من در این زمینه هیچ تردیدی ندارم. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم و همانطور که آقای خمس در نشست مطبوعاتی گفت، به آن‌ها افتخار می‌کنم که با وجود همه مسائل، پرچم تراکتور را بالا نگه داشتند و من مطمئنم این تیم در آینده حرف‌های بیشتری هم برای گفتن خواهد داشت.»

زنوزی با اشاره به اتفاقات پیش‌آمده در دقایق آخر بازی می‌گوید: «یک موقعی در ورزشگاه‌ها تماشاچی بود و اشتباه داوری را مدام به حضور تماشاچی و جو ورزشگاه‌ها نسبت می‌دادند؛ اما حالا که استادیوم‌ها خالی است، چرا این اشتباهات باید رخ بدهد؟ از نظر بنده که هر دو پنالتی این مسابقه مردود بود و من در این مورد هیچ شکی ندارم، اما حتی اگر بخواهم به نظر کارشناسان داوری احترام بگذارم، حداقل یک پنالتی استقلال در این بازی بی‌سبب بود. ضمن این‌که در طول مسابقه هم آقای ناظمی سوت‌های اشتباه زیادی زد و به نظر من این برد را کاملا به استقلال هدیه دادند. غیرممکن بود که ما امروز بازی را ببریم، چراکه در این صورت تیم استقلال و مدیریت و مربی و همه چیز به هم می‌ریخت.»

او با گله از مسئولان کمیته داوران گفت: «آقای افشاریان که خودشان یک داور قدیمی هستند، با انتخاب این داور من را متعجب کردند. من قبلا در یک مطلب خواندم که آقای کوپال در هر بازی استقلال که داوری کرده، یک جنجال درست کرده و این بازی هم مستثنی نبود و این اتفاق افتاد و من پیش‌بینی می‌کردم که ناگهان یک اتفاق عجیب و غریب بیفتد. واقعا برایم عجیب است که در عرض پنج دقیقه، جای برنده و بازنده با دو سوت مسئله‌دار و مشکوک عوض می‌شود. این مسابقه‌ای بود که باید با یک داور بی‌طرف برگزار می‌شد و نه یک داور تهرانی. مدیرعامل خودش کارشناس است و ید طولایی در این زمینه دارد و او هم پنالتی‌ها را تایید نکرد. خداداد افشاریان باید به من توضیح بدهد که چرا برای این مسابقه داور تهرانی گذاشتند و داور بازی بی‌طرف نبود. سؤال دیگر من این است که مگر این بازی کم حساس بود که ما از داوری استفاده کنیم که به هر حال با اطمینان صددرصد این مسابقه را سوت بزند؟ من مدام در ذهن خودم می‌گردم و نمی‌خواهم از کلمه بدی استفاده کنم؛ اما اراده آقای کوپال برای پنالتی‌گرفتن برای استقلال مشکوک بود و من فکر می‌کنم ایشان تمرکزش را گذاشته بود که این کار را حتما انجام بدهد.»

زنوزی در ادامه گفت: «اگر خاطرتان باشد، یک‌بار ما در ورزشگاه آزادی در بازی مقابل پرسپولیس، گل صددرصد سالمی زدیم که داور آن را آفساید گرفت و آن گل اتفاقا بسیار سرنوشت‌ساز بود و شاید قهرمان لیگ را تعیین می‌کرد. من در آن روز در برنامه نود صحبت کردم و پذیرفتم که این مسئله اشتباه داوری بود؛ ولی راستش نمی‌توانم امروز قبول کنم که این تصمیمات مربوط به داوری باشد که اشتباه طبیعی می‌کند و واقعا نمی‌توانم از ناراحتی بازیکنانم به‌سادگی بگذرم. ما واقعا تیم شایسته‌ای بودیم و باید این بازی را می‌بردیم؛ ولی خب تراکتور همیشه باید قربانی کمک‌هایی شود که دیگران به دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌کنند؛ تیم‌هایی که ریشه‌شان در وزارت ورزش است و نمی‌توانند ناکام باشند و همیشه باید حداقل یکی از آن‌ها شرایط خوبی پیدا کند و این دیگر چیزی نیست که من بخواهم درباره آن حرف بزنم و اظهر من الشمس است که همیشه در اوقات بحرانی، به آن‌ها کمک می‌شود. ما هفته پیش با قدرت استقلال را بردیم و امروز هم در تهران و در زمین حریف، بازی خوبی انجام دادیم، اما زورمان به مسائل پیش‌بینی‌نشده بازی نرسید.»

او درباره اینکه بازیکنان تیم اسم او را در مصاحبه‌ها آورده‌اند و گفته‌اند که یک تیم خصوصی نباید سرش این‌طور بریده شود هم ادامه داد: «بحث خصوصی و غیرخصوصی نیست. حرف من عدالت است. ما بیش از هر تیم دیگری در این سال‌ها از بحث داوری خسارت دیده‌ایم. همین امسال هم مسائل مربوط به داوری ما حاد بوده است. حالا ما یک جا‌هایی با بزرگواری یا زیر سبیلی این مسائل را رد می‌کنیم، اما مواقعی مثل امروز هم موضوعات آنقدر مشکوک و بغرنج می‌شود که آدم نمی‌داند چه کار کند. سؤال من از آقای تاج به عنوان متولی فدراسیون فوتبال این است که چه پاسخی برای هواداران تراکتور دارند که امروز دیدند تیمشان چگونه قربانی دو سوت داوری شد. ما امیدوار بودیم آقای تاج در دوره جدید حضورشان در فدراسیون، به دنبال حاکم کردن عدالت باشند، ولی اتفاقی که امروز افتاد دوباره من را از همه چیز مأیوس کرده است.»

زنوزی در پخش پایانی صحبت‌هایش درباره ادامه فصل تراکتور گفت: «به‌هرحال ما از یک جام کنار رفتیم، ولی با قدرت برمی‌گردیم و به هیچ وجه اتفاقی را که این هفته برایمان رخ داد فراموش نخواهیم کرد. ما حالا تیمی شده‌ایم که بالاتر از پیش‌بینی‌ها حرکت می‌کنیم و من مطمئنم در هفته‌های آینده با مربی خوبی که داریم و با بازیکنان باغیرتی که پیراهن تراکتور را می‌پوشند، خیلی هم بهتر از این بازی خواهیم کرد. وظیفه من هم حمایت و کمک کردن به تقویت تیم است و انشاالله در دور برگشت لیگ برتر، بهتر از دور رفت کار می‌کنیم و در سطح رضایت هواداران بی‌شمار تراکتور بازی می‌کنیم. دوست دارم یک‌بار دیگر از همین جا از طرفداران تراکتور عذرخواهی کنم که زورم در این فوتبال به سیستم اداره‌کننده‌اش نرسید. امیدوارم آنقدر قوی و قوی‌تر شویم که مسائلی مثل امروز، هیچوقت نمایش ما را تحت‌تاثیر خودش قرار ندهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج