۱۲۷۷۱۳۸
۳۲۴۶
۳۲۴۶
پ

فرار از لالیگا به لیگ برتر؛ حتی اسپانیایی‌ها!

نابرابری اقتصادی، بزرگ‌ترین دلیل ضعف لالیگا برابر لیگ برتر انگلیس است.

فوتبال ۳۶۰: کوچ بازیکنان و مربیان نام‌دار و آینده‌دار از لالیگا اسپانیا به لیگ برتر انگلیس به یک پدیده کم‌کم نگران‌کننده برای اسپانیایی‌ها تبدیل شده است. نابرابری اقتصادی، پیشنهادهای کهکشانی از سوی باشگاه‌هایی که مالکان ثروتمند دارند و یا نکته ساده‌ای با عنوان علاقه به تجربه کردن حضور در لیگ برتر انگلیس، همگی جز دلایلی هستند که پروازها از اسپانیا به مقصد انگلیس در فصل‌های نقل و انتقالاتی روز به روز بیش‌تر می‌شود.

کاسمیرو و ژائو فلیکس؛ میهمان‌های تابستانی و زمستانی

2 پنجره نقل و انتقالاتی اخیر، 19 پرواز از اسپانیا به انگلیس به همراه داشته است؛ 19 انتقالی که 285 میلیون یورو پول جا به جا کرده است. مبلغی که اگر بندهای پاداش را به آن اضافه کنیم به 339 میلیون یورو می‌رسد. تابستان گذشته جدایی کاسمیرو از رئال مادرید و پیوستن این ستاره برزیلی به منچستریونایتد یکی از شگفتی‌های نقل و انتقالات را رقم زد. از سوی دیگر الکساندر ایساک مهاجم 23 ساله رئال سوسیداد که مشتریان زیادی پیدا کرده بود هم نیوکاسل را به عنوان مقصد جدید خود انتخاب کرد. در ادامه این تابستان شلوغ، گونسالو گِدِس پرتغالی والنسیا را پس از 4 سال حضور در جمع خفاش‌ها به مقصد ولورهمپتون ترک کرد و دیگو کارلوس برزیلی با جدا شدن از سویا به استون ویلا پیوست.

کوتینیو ستاره برزیلی و خانه به دوش بارسلونا به استون‌ویلا پیوست و چلسی با خرید اوبامیانگ در تابستان و حالا در جدیدترین انتقال با قرض گرفتن ژائو فلیکس از اتلتیکومادرید این چرخه را تکمیل کرده است. به این لیست نام‌های دیگری را هم می‌توانیم اضافه کنیم؛ از جمله آلکس مورنو، متئو کونیا و کلمنت لنگله.

مربیان هم از این کاروان جا نماندند

در فرار چهره‌های نامدار از لالیگا به سمت لیگ برتر انگلیس تنها بازیکنان شرکت ندارند. نام 2 مربی مشهور اسپانیایی هم در فصل جدید لیگ برتر به اسپانیایی‌های حاضر در انگلیس اضافه شده است. جولن لوپنگی، سرمربی سابق سویا حالا هدایت ولورهمپتون را بر عهده دارد و اونای اِمِری که پیش از این هدایت آرسنال را به عهده داشت و در بازگشت به اسپانیا با ویارئال عملکرد قابل قبولی را از خود ثبت کرد با یک پیشنهاد خوب دیگر از انگلیس، دوباره به جزیره برگشت تا حالا هدایت استون‌ویلا را بر عهده بگیرد. لوپتگی و امری به پپ گواردیولا و میکل آرتتا اضافه شدند تا 4 مربی اسپانیایی خوش‌نام به جای پرورش استعداد و ابداع سبک‌های نوین فوتبال در خاک کشور خود در انگلیس فعالیت کنند.

فرار استعدادها و چهره‌های آینده‌دار از فوتبال اسپانیا طی سال‌های گذشته به انگلیس در حالی رخ داده که تیم ملی اسپانیا که همیشه بر پایه درخشش لالیگا، خود را در سطح اول فوتبال دنیا مطرح می‌کرد، حالا به تیمی معمولی در رقابت‌های بزرگ تبدیل شود. به اعتقاد کارشناسان فوتبال اسپانیا، عدم توانایی باشگاه‌های اسپانیایی در رقابت اقتصادی با انگلیسی‌ها که توسط آمریکایی‌ها و عرب‌های مولتی میلیاردر کنترل می‌شوند، روز به روز لالیگا را ضعیف‌تر از انگلیس خواهد کرد.

باشگاه‌هایی همچون رئال مادرید و بارسلونا برای تراز کردن گردش مالی خود مجبور هستند فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشند. بارسلونا برای رعایت «فیرپلی مالی» مجبور است بازیکنان و یا حق پخش و سهام خود را بفروشد تا موفق به خریدهای جدید شود و رئال مادرید باید به فکر کسب درآمدهای جدید باشد و از پرداخت حقوق‌های نجومی خودداری کند تا پروژه‌های خود از جمله بازسازی سانتیاگوبرنابئو را یکی یکی پیش ببرد و این در حالی است که باشگاه‌های انگلیسی با وجود ضرر مالی بیش از 2 میلیارد یورویی خود، طی 4 فصل گذشته با اتکا به مالکان ثروتمند خود هر زمان اراده کننده قراردادهای نجومی با فوق ستاره‌های فوتبال دنیا را به امضا می‌رسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج