۱۲۷۷۶۰۹
۳۱۵۲
۳۱۵۲
پ

رئال‌مادرید – بارسلونا؛ نمایش قدرت عربستان

امشب در ورزشگاه ملک فهد ریاض، دو تیم مطرح فوتبال دنیا یعنی رئال‌مادرید و اسپانیا در دیدار سوپرکاپ این کشور به مصاف هم می‌روند تا تکلیف قهرمان این دوره از بازی‌ها مشخص شود.

شرق: امشب در ورزشگاه ملک فهد ریاض، دو تیم مطرح فوتبال دنیا یعنی رئال‌مادرید و اسپانیا در دیدار سوپرکاپ این کشور به مصاف هم می‌روند تا تکلیف قهرمان این دوره از بازی‌ها مشخص شود. ناگفته پیداست برخلاف سایر کشورها، دیدار سوپرکاپ اسپانیا چند سالی می‌شود که به میزبانی عربستانی‌ها برگزار می‌شود و این رویه تا سال ۲۰۲۹ هم ادامه خواهد داشت.

امشب در ورزشگاه ملک فهد ریاض، دو تیم مطرح فوتبال دنیا یعنی رئال‌مادرید و اسپانیا در دیدار سوپرکاپ این کشور به مصاف هم می‌روند تا تکلیف قهرمان این دوره از بازی‌ها مشخص شود. ناگفته پیداست برخلاف سایر کشورها، دیدار سوپرکاپ اسپانیا چند سالی می‌شود که به میزبانی عربستانی‌ها برگزار می‌شود و این رویه تا سال ۲۰۲۹ هم ادامه خواهد داشت. این یعنی برگزاری دیدار سوپرکاپ اسپانیا در ریاض، یکی دیگر از نمایش‌های قدرت عربستان در منطقه در عرصه ورزش است.

آنها که این روزها دلخوش به آوردن کریستیانو رونالدو به ریاض هستند و قرارداد او را با باشگاه النصر نهایی کردند، در سال ۲۰۱۹ کار مهم‌تری انجام داده و یکی از حساس‌ترین تقابل‌های فوتبالی دنیا را میزبانی کردند. طبق قرارداد سه‌ساله‌ای که فدراسیون فوتبال اسپانیا با همتایان عربستانی منعقد کرد، قرار شد که دیدار سوپرکاپ اسپانیا، جدال برنده لیگ و جام حذفی این کشور به میزبانی عربستان برگزار شود.

آن زمان در توافق اولیه پای قراردادی ۱۴۰ میلیون یورویی در میان بود. به عبارتی برای گرفتن یک میزبانی ساده که قرار بود فقط دو تیم به مصاف هم بروند، اسپانیا به ازای هر دوره ۴۰ میلیون یورو از عربستانی‌ها گرفت. گو اینکه کرونا باعث شد تا این میزبانی تحت‌الشعاع قرار بگیرد و عربستان نتواند به طور کامل از تیم‌های اسپانیایی پذیرایی کند. با‌وجود‌این چنین قراردادی حالا برای هفت سال دیگر، یعنی تا سال ۲۰۲۹ تمدید شده و این بار به ازای هر دوره، قرار است فدراسیون فوتبال عربستان ۳۰ میلیون یورو به اسپانیایی‌ها بدهد.

تغییراتی هم در این برنامه‌ها ایجاد شده و عربستانی‌ها برای اینکه بتوانند جذابیت این رقابت را که به طور معمول قرار بود بین دو تیم برگزار شود، بیشتر کنند، این بازی‌ها را به شکل تورنمنتی چهار تیمی از اسپانیایی‌ها تغییر دادند. به طوری که دو بازی به اسم نیمه‌نهایی برگزار می‌شود و برنده آنها در فینال به مصاف یکدیگر می‌روند. امسال رئال‌مادرید در دیدار اول موفق شد در ضربات پنالتی از سد والنسیا عبور کند و به فینال برسد. بارسلونا هم در شرایطی مشابه و باز در ضربات پنالتی توانست رئال بتیس را ببرد و پا به دیدار نهایی بگذارد. این‌طور شده که این دو تیم که سال گذشته در نیمه‌نهایی بازی کرده و رئال برنده شده بود، قرار است امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران مقابل همدیگر قرار بگیرند.

جدال بارسلونا و رئال‌مادرید همواره در زمره برترین جدال‌های فوتبالی دنیا بوده و کلا حیثیتی است. در واقع هیچ‌کدام از دو تیم که دو خاستگاه کاملا مجزا دارند، نمی‌خواهند در این بازی بازنده باشند. این دو تیم قبل از برگزاری بازی امشب در زمره مدعیان اصلی قهرمانی این دوره از رقابت‌های لالیگا هم محسوب می‌شوند؛ جایی که فعلا بارسلونا با ۴۱ امتیاز صدرنشین است و رئال‌مادرید با ۳۸ امتیاز در تعقیب آن. بارسلونا با توجه به شکستی که در این جام برابر رئال‌مادرید داشته، در پی گرفتن انتقام است؛ ولی همان‌طور که ژاوی سرمربی جوان این تیم گفته، رئال‌مادرید مدعی جدی‌تری است. سرمربی بارسلونا که در آستانه کسب اولین جام با این تیم به‌عنوان سرمربی است، پیش از این بازی در کنفرانس خبری گفت: «رئال‌مادرید مانند همیشه است. آنها روی حملات و در خط میانی بسیار قدرتمند هستند. این تیم قهرمانی فعلی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا است. آنها قدرتی باورنکردنی در فینال‌ها دارند و ما باید با آن رقابت کنیم. انگیزه زیادی داریم و هیجان‌زده هستیم.

این قهرمانی برای ما اهمیت زیادی دارد؛ اما از نظر من رئال هم بسیار قدرتمند است. جنبه روانی این بازی بسیار مهم است. آنها تجربه بیشتری در فینال‌ها دارند؛ اما ما هم اشتیاق بسیاری برای این بازی داریم. باید سعی کنیم مثل ۶۰ دقیقه اول بازی با بتیس باشیم. انگیزه و بلندپروازی بخش جدایی‌ناپذیر این بازی خواهد بود». درست است که ژاوی از قدرت رئال‌مادرید صحبت کرده، ولی به نظر می‌رسد بخشی از این حرف‌ها به خاطر برداشتن فشار روانی از روی شانه‌های بازیکنانش است؛ وگرنه کیست که نداند هیچ بارسلونایی دلش نمی‌خواهد بازنده دیدار ال‌کلاسیکو شود.

ژاوی هم درباره بردن این بازی که انتهایش پای یک جام در میان است، می‌گوید: «بارسا چاره‌ای جز قهرمانی ندارد. ما بارسا هستیم و باید این کار را انجام دهیم. این باشگاه برای من مهم‌ترین چیز است و بارساست که باید قهرمان باشد. چه ببریم و چه ببازیم، به تلاش برای قهرمانی در سایر رقابت‌ها ادامه خواهیم داد. قهرمانی برابر رئال ارزش بسیاری خواهد داشت». رقیب ژاوی در دیدار امشب چهره‌ای نام‌آشنا است که حسابی در بردن جام‌ها تبحر دارد. کارلو آنچلوتی در حالی روی نیمکت رئال نشسته که سال‌ها سابقه بردن جام‌های ریزودرشت با تیم‌های متعدد ازجمله همین رئال‌مادرید را داشته است؛ موضوعی که باعث شده تا ژاوی هم با دیده احترام نسبت به آنچلوتی صحبت کند. «من رابطه بسیار خوبی با آنچلوتی دارم، او واقعا جنتلمن فوتبال است. این رقابت ورزشی است و چیزی فراتر از این نیست. بسیاری از بازیکنان رئال را تحسین می‌کنم»

. به هر روی بارسلونا امشب به امید کسب اولین جام با ژاوی پا به میدان خواهد گذاشت؛ اما مردان آنچلوتی سودای رسیدن به رکورد رقیب سنتی در تاریخ این مسابقات را در سر دارند. در تاریخ سوپر‌جام، بارسلونا ۱۳ و رئال‌مادرید ۱۲ بار جام را بالای سر برده‌اند و به‌‌جز این دو تیم، هیچ تیم دیگری تعداد قهرمانی‌هایش از سه تجاوز نکرده است. البته در صورت قهرمانی رئال‌مادرید، اگرچه تعداد قهرمانی‌های دو تیم برابر خواهد شد، باز هم بارسلونا پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات شناخته خواهد شد؛ زیرا بلوگرانا بیش از هر تیم دیگری (۱۱) نایب‌قهرمانی در این مسابقات را تجربه کرده است. گو اینکه چنین مواردی چندان برای سرمربیان دو تیم ازجمله کارلو آنچلوتی اهمیتی ندارد. 

او پیش از این بازی به این جمله همیشگی اشاره کرده که آنها رئال‌مادرید هستند و فقط به قهرمان‌شدن فکر می‌کنند: «همه جام‌ها برای ما مهم هستند. این بازی در بسیاری از موارد از اهمیت بسیاری برخوردار است. جام‌ها همیشه باعث می‌شوند جو خوبی در تیم ایجاد شود. ما هر روز برای پیروزی در دیدارها و فینال‌ها می‌جنگیم. این تیم انگیزه بسیار زیادی دارد و از شرایط خوبی برخوردار است. بازیکنان من به این سبک فشارها عادت دارند و ما اعتماد‌به‌نفس بالایی داریم. می‌خواهیم در همه رقابت‌ها و دیدارها مبارزه کنیم. این کاری است که باید انجام دهیم. ما درباره مسائل سخت و پیچیده فکر نمی‌کنیم. باید قدم به قدم پیش برویم تا به‌خوبی به پایان فصل برسیم».

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج