۱۲۷۸۴۹۹
۲۲۷۶
۲۲۷۶
پ

۵ اتفاق مهم نیم‌فصل اول لیگ برتر

سکوهای ورزشگاه‌های لیگ، مهمترین سوژه این فصل فوتبال ایران بودند. هر چند نام‌های بزرگ خارجی هم توانستند به جذابیت لیگ اضافه کنند.

فوتبال ۳۶۰: نیم فصل اول لیگ برتر،‌ کم گل اما پراتفاق دنبال شد. بازیکنان و مربیان بزرگی به لیگ آمدند و بعضی از آن‌ها مثل یورگن لوکادیا و قربان بردیف، پیش از پایان نیم فصل ایران را ترک کردند. اتفاق مهمتر اما، روی سکوها بود. لیگی که بدون حضور تماشاگران آغاز شد، با سکوهای خانوادگی جذابیت بیشتری پیدا کرد و بسته شدن درب‌های ورزشگاه‌ها، دوباره آن را در سکوت فرو برد.

سکوت مرگبار

مهمترین نکته منفی این فصل لیگ برتر، جای خالی تماشاگران بود. سازمان لیگ در هفته ابتدایی، به بهانه مشکلات بلیت فروشی بازی‌ها را پشت درهای بسته برگزار کرد. هفته دوم تا ششم، بازی‌ها با حضور تماشاگران برگزار شد و پس از آن هم، از هفته هفتم دوباره درب ورزشگاه‌ها روی تماشاگران بسته شد. از 15 هفته نیم فصل اول، فقط 5 هفته هواداران بازی‌های لیگ برتر را از نزدیک تماشا کردند و 10 هفته، لیگ بدون تماشاگر بود. وضعیت تلخی که صدای همه تیم‌ها را درآورده و مشخص نیست تا چه زمانی، قرار است ادامه داشته باشد.

فوتبال خانوادگی

مهمترین اتفاق مثبت لیگ بیست و دوم هم، به تماشاگران آن مربوط می‌شد. فشار فیفا، باعث شد سرانجام درب‌های ورزشگاه آزادی روی بانوان باز شود و این امیدواری به وجود بیاید که به مرور، سایر ورزشگاه‌های ایران هم میزبان تماشاگران خانم باشند. بازی استقلال و مس در هفته سوم، اولین بازی تاریخ لیگ برتر بود که بانوان، توانستند برای تشویق تیم‌شان وارد ورزشگاه شوند. بانوان پرسپولیسی هم یک هفته بعد و در بازی با صنعت نفت، توانستند طلسم‌شکنی کنند. هر چند این روند امیدوار کننده، فعلا بخاطر برگزاری بازی‌ها پشت درهای بسته متوقف شده است.

سدسازی در رفسنجان

مس رفسنجان این فصل یکی از عجیب‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده است. آن‌ها اول فصل، توانستند گادوین منشا آقای گل لیگ را در رفسنجان حفظ کنند و لوسیانو پریرا را هم به عنوان زوج او به خدمت بگیرند. بازیکنان گرانقیمت مس در خط حمله، نوید یک تیم قدرتمند و هجومی در این فصل را می‌دادند. در عمل، اوضاع کاملا برعکس جلو رفته است. مس با 9 گل زده، آماری ناامید کننده در خط حمله دارد و در عوض، با 4 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ محسوب می‌شود. نساجی، هوادار، صنعت نفت و پرسپولیس، تنها تیم‌هایی بودند که در نیم فصل اول، موفق به باز کردن دروازه مس شدند و 11 بازی دیگر این تیم، با کلین شیت تیم محمد ربیعی به پایان رسیدند. مس در صورتی که بتواند کیفیت دفاعی‌اش را در نیم فصل دوم هم حفظ کند، صاحب رکورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر خواهد شد.

غریبه جذاب

پرسپولیس که پس از جدایی علی علیپور همیشه با مشکل در خط حمله روبرو بوده، این فصل در انتقالی گرانقیمت یورگن لوکادیا را به ایران آورد. بازیکنی که دورانی کوتاه اما فوق العاده در ایران داشت. لوکادیا در دوران فقر گلزنی لیگ برتر، توانست آماری خوب در پرسپولیس داشته باشد. او برای اولین گلش با پیراهن پرسپولیس، فقط 2 بازی فرصت لازم داشت و هفته چهارم دروازه صنعت نفت را باز کرد. هفته بعد مقابل هوادار، زننده یکی از گل‌های پرسپولیس بود و با دو گل روبروی نفت مسجدسلیمان، بازی باخته تیمش را به برد تبدیل کرد. گلزنی در دو بازی پیاپی به مس رفسنجان و ملوان، باعث شد او تا قبل از جام جهانی، آمار خوب 6 گل در 9 بازی را داشته باشد و در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار بگیرد. درخششی که در همین نقطه، به پایان رسید و او پس از جام جهانی، یک طرفه قراردادش را فسخ کرد.

نیمکت‌های بزرگ

در لیگ بیست و دوم، دوباره پای مربیان خارجی بزرگ به ایران باز شد. فصل پیش، لیگ در انحصار کامل مربیان داخلی بود. سپاهان با استخدام ژوزه مورایس و دستیاران سرشناسش، توانست یکی از بزرگترین مربیان خارجی در تاریخ لیگ را به خدمت بگیرد. تراکتور با قربان بردیف، سرمربی سابق روبین کازان و روستوف قرارداد بست و استقلال هم، ریکاردو سا پینتوی پرتغالی را جانشین فرهاد مجیدی کرد. صنعت نفت هم پس از نتایج ضعیف در شروع لیگ، سراغ ادسون تاوارس برزیلی رفت. پاکو خمز، آخرین مربی خارجی بود که نیم فصل اول به لیگ برتر ایران آمد. او جای قربان بردیف را گرفت که به صورت توافقی، از تراکتور جدا شد به لیگ روسیه برگشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج