جاباما
۱۲۷۸۹۳۲
۱۸۵۹
۱۸۵۹
پ

سپاهان- استقلال؛ دربی پرتغالی‌ها در نصف جهان

از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه نقش جهان دو تیم سپاهان و استقلال رو در روی هم قرار می‌‌گیرند.

برنا: از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه نقش جهان دو تیم سپاهان و استقلال رو در روی هم قرار می‌‌گیرند.

 پس از گذشت ۱۵ هفته از لیگ حالا نیمه دوم آن قرار است آغاز شود. نیمه دومی که در آن پرسپولیس به اندازه یک هفته غفلت امتیاز کسب کرده و برای رسیدن به سرخ‌ها حداقل باید دو هفته تلاش کرد.

در یک سمت این دیدار سپاهان دائما در نوسان مورایس قرار دارد. خریدهای خارجی این تیم هیچ‌کدام با کیفیت نبودند و این بزرگترین نقطه ضعف برای تیمی بود که ستاره‌های داخلی خود را در ابتدای فصل به حراج گذشت. از یک سو هم این تیم همچنان نوسان دارد. مقابل پیکان شکست می‌خورد اما بازی‌های بعدی را پرگل می‌برد. یک نیم فصل فرصتی کافی برای یک سرمربی خارجی جهت حضوری مقتدرانه نیست اما باید درصد زیادی از تفکراتش را پیاده شده مشاهده کنیم. مورایس در این زمینه ضعف دارد و هنوز انگار بازیکنان تمام و کمال به شرح وظایف‌شان عمل نمی‌کنند.

سپاهانی‌ها در بازی رفت مقابل استقلال عالی بودند و به شایستگی برنده شدند اما با توجه به سبک دیدارهای‌شان در دیگر دیدارهای مهم مقابل گل‌گهر و پرسپولیس، اصلا نمی‌توان حکم به برتری قاطعانه آن ها در این دیدار داد.

در سمت مقابل مشکل مهم استقلال، یکی از نقاط قوت سپاهان است. آبی‌ها در زمینه ایجاد موقعیت گلزنی در هفته‌های اخیر به شدت مشکل داشتند هرچند که در بازی مقابل تراکتور در جام حذفی اندکی این نقیصه رفع شد. برای دیدار این هفته اما ساپینتو می‌تواند با تمام وجود تیمش را هجومی به زمین بفرستد زیرا هم محبی آماده بازی شده و هم قایدی روندی رو به رشد دارد. در میانه میدان اما این تیم محرومی بسیار مهم چون روزبه چشمی دارد که در تیم ساپینتو جایگاهی انکار نشدنی دارد. 

همچنین سیدحسین حسینی به علت مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود و علیرضا رضایی درون دروازه قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد با وجود انتقادات هواداران استقلال اما حضور رضاوند در ترکیب اصلی بسیار مفید بوده و حالا اگر او بتواند به این بازی برسد، اندکی خیال ساپینتو راحت خواهد بود. در دیگر پست‌ها اما آبی‌ها مشکل خاصی ندارند.

از طرفی دیگر هم با توجه به برد خوب ساپینتو مقابل تراکتور، حالا او آرامش را بیش از پیش احساس می‌کند و می‌تواند با فراغ بال تیمش را روانه زمین کند. کاهش فاصله تا صدر جدول هم دیگر انگیزه ساپینتو و البته سپاهانی‌ها است و به نظر می‌رسد دیداری فنی و جذاب در انتظار تماشاگران فوتبال باشد.

در ۵ تقابل اخیر این دو تیم سپاهان ۳ برد کسب کرده و استقلال یک برد. یک بازی هم به تساوی کشیده شده. میانگین ۲ گل در هر بازی، در ۵ بازی اخیر نشان می‌دهد تقابل‌های این دو تیم در سال‌های اخیر  جذاب و پرگل بوده است.

آخرین گلزن آبی‌ها به سپاهان محمد دانشگر است که حالا با پیراهن سپاهان مقابل استقلال قرار می‌گیرد. آخرین گلزن سپاهانی‌ها به استقلال در اصفهان هم گولسیانی است که حالا پرسپولیسی شده.

استقلال با ۲ سرمربی خارجی در اصفهان به مصاف زردپوشان رفته و هیچ‌گاه در آن ورزشگاه شکستی نخورده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج