۱۲۸۲۶۹۱
۲۴۴۳
۲۴۴۳
پ

دست به یکی کردن دو استقلالی برای شکست یحیی

احتمالا آلومینیوم اراک نیز با همان ترفندی مقابل پرسپولیس بازی می کند که فولاد در اهواز اتخاذ کرده بود

طرفداری: احتمالا آلومینیوم اراک نیز با همان ترفندی مقابل پرسپولیس بازی می کند که فولاد در اهواز اتخاذ کرده بود

سیدمهدی رحمتی به احتمال زیاد برای متوقف کردن پرسپولیس اندیشه هایی نزدیکی به جواد نکونام را اتخاذ خواهد کرد.

پرسپولیس روز چهارشنبه هفته جاری جدال سخت و حساسی را مقابل آلومینیوم خواهد داشت و مهدی رحمتی با تماشای چند باره نمایش فولاد مقابل پرسپولیس، احتمالا همان تدبیری را به کار می گیرد که نکونام در اهواز به نمایش گذاشت.

اگرچه جواد نکونام تا پیش از دیدار اخیر مقابل گل محمدی و پرسپولیس هیچ بردی را در لیگ برتر کسب نکرده بود اما نگاهی واقع بینانه و مرور سابقه تقابل‌های اخیر پرسپولیس و فولاد نشان می دهد جواد نکونام تلاش زیادی برای غلبه بر تاکتیک‌های یحیی گل محمدی داشته و البته موفق هم بوده است. نتایج دو تیم در چند بازی اخیر به خوبی این واقعیت را آشکار می سازد.

بازی سوپرجام فصل قبل و دیدار رفت ۲ تیم در لیگ جاری آخرین مصاف‌های یحیی گل محمدی - جواد نکونام به حساب می آیند که این موضوع را ثابت می کنند.

تاکتیک‌های تهاجمی یحیی با تکیه بر برتری عددی در کناره‌ها، پاس های کوتاه و کارهای ترکیبی در فضاها و همین طور استفاده از ضربات ایستگاهی متمرکز شده و نکونام با شناخت دقیق این نقاط برجسته سعی در مهار آن ها داشت. این گونه بود که ضدتاکتیک‌های نکونام همراه با پرس معروف فولادی‌ها بازی به بازی بیشتر نتیجه داد تا درنهایت به اولین پیروزی نکونام مقابل پرسپولیس و یحیی در لیگ برتر انجامید. آن هم در حالی که با همین روش فصل قبل در سوپرجام پرسپولیس را شکست داده بود.

در بازی رفت این فصل نیز که در ورزشگاه آزادی برگزار شد پرسپولیس فقط یک شوت در چارچوب داشت و امید گل این تیم هم طبق آمار متریکا ۰.۴۵ بود. یکی از کمترین امید گل‌های ثبت‌شده این تیم در فصل جاری، یعنی کمتر از بازی با سپاهان، گل‌گهر و بازی رفت و برگشت با فولاد (۰.۵۰).

تیم یحیی در کل ۹۰ دقیقه به‌اضافه ۷ دقیقه وقت‌های تلف‌شده بازی اخیرش مقابل فولاد فقط ۳ ضربه داخل چارچوب داشت که این ۳ ضربه هم در همان وقت های تلف شده و هنگامی که بازی کاملا به جنجال کشیده و فرم اصلی‌اش را از دست داده بود، رقم خورد.

پرسپولیس در این بازی مالکیت توپ را در دست داشت اما مالکیتی که نتیجه ای نداشت و حاصل آن پاس های پیاپی عرضی و حتی پاس روبه عقب هافبک ها و مهاجمان تیم بود.

۶۸ درصد مالکیت توپ در اختیار سرخ ها بود و در این بین، ۶۳۳ پاس رد و بدل کردند که در مقابل ۲۶۰ پاس فولادی‌ها رقم عجیبی است. جالب این که دقت پاس ها در تیم یحیی ۸۱.۷ درصد و در فولاد ۶۳.۱ درصد در ارسال پاس ها دقت داشته است. اما برتری‌ در این چند شاخصه آماری به پیروزی و کسب ۳ امتیاز منجر نشد.

گفتنی است امید گل پرسپولیس تا دقیقه ۹۰ حتی به یک‌دهم هم نرسید و بخش اعظم امید گلی که برای این تیم خلق شد، در اوقات تلف‌شده بازی بوده است. پرسپولیس در ۹۷ دقیقه بازی ۱۱ شوت زده که تنها ۴ شوت در چارچوب بوده درحالی که این آمار برای فولادی ها ۸ شوت بود که ۳ شوت در چارچوب بوده است، سه شوتی که از سوی تورس زده شد!

احتمالا آلومینیوم اراک نیز در بازی بعدی سرخ ها تلاش می کند مثل فولاد بازی کند. از این رو باید دید پرسپولیس در بازی با آلومینیوم تغییر تاکتیک خواهد داشت یا به دنیال پیروزی با همان شیوه و سیستم همیشگی است؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج