۱۲۸۴۸۴۱
۸۷۴
۸۷۴
پ

درخشان: VAR هم بیاید چیزی تغییر نمی‌کند

پرسپولیس با ۵ امتیازی که در دو بازی اخیرش از دست داد حسابی تنور لیگ را داغ‌تر کرد.

فرهیختگان: پرسپولیس با ۵ امتیازی که در دو بازی اخیرش از دست داد حسابی تنور لیگ را داغ‌تر کرد. از این جهت که سپاهان و استقلال در این دو هفته ۶ امتیاز گرفتند و حالا رقابت برای قهرمانی بین این سه تیم در ۱۲ هفته آینده لیگ دیدنی خواهد بود. هر چند تیم‌های گل‌گهر و تراکتور هم این شانس را دارند که خودشان را به کورس برسانند یا حداقل برای کسب سهمیه تلاش کنند. اما در این میان نتیجه نگرفتن پرسپولیس در دو بازی اخیر حواشی زیادی را برای این تیم ایجاد کرده است. مخصوصا اینکه یحیی گل‌محمدی با مطرح کردن برخی صحبت‌ها آرامش تیمش را بیشتر برهم زد. برخی به سرمربی پرسپولیس حق می‌دهند که این حرف‌ها را مطرح کند و یک عده اعتقادشان این است که یحیی با پرداختن به مسائل این‌چنینی بیش از هر چیز تمرکز خود را برهم می‌زند. به همین دلیل به سراغ حمید درخشان، بازیکن و سرمربی سابق این تیم رفتیم که خودش چنین شرایطی را در پرسپولیس تجربه کرده است. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» نظراتش را بیان کرد. 

  اشتباهات داوری زیاد شده است

حمید درخشان با اشاره به دو بازی اخیر پرسپولیس با فولاد و آلومینیوم، گفت: «همیشه قبل از اینکه اظهارنظری در مورد تیمی داشته باشیم باید اول خودمان را جای سرمربی آن بگذاریم. به عقیده من پرسپولیس مسیر خوبی را در پیش گرفته بود اما یک‌سری اشتباهات داوری تاثیر‌گذار در دو بازی حساس و متوالی باعث شد که این تیم از مسیر خوبش خارج شود. اشتباهات داوری بخشی از فوتبال است و باید آن را پذیرفت اما وقتی در دو بازی این‌چنینی تکرار می‌شود ناخودآگاه آرامش سرمربی را برهم می‌زند و وقتی آرامش سرمربی برهم بریزد طبیعتا تیم هم تمرکز خودش را از دست داده و نمی‌تواند بازی خودش را انجام دهد. اتفاقی که در دو بازی اخیر پرسپولیس شاهد آن بودیم. به‌هرحال فشار روی یحیی به‌عنوان سرمربی تیم بزرگی مثل پرسپولیس زیاد است و من چون خودم این شرایط را تجربه کرده‌ام خوب می‌دانم که او وقتی تیمش با این مشکلات مواجه می‌شود چه می‌کشد.» 

  واکنش‌های بیرون زمین فاجعه است

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه برخی مربیان فقط دنبال شلوغ‌بازی هستند، عنوان کرد: «خدا نکند چیزی در این فوتبال ما باب شود آن وقت همه مربیان جوان و کارکشته می‌خواهند آن را اجرا کنند. الان چند سال است که در فوتبال ایران باب شده هر مربی کنار زمین بیشتر فریاد بزند داوری به سود تیمش خواهد بود. در اینجا باید از کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون ایراد گرفت که چرا واقعا با مربیانی که در کنار زمین دنبال این هستند تا با شلوغ بازی تیم‌شان نتیجه بگیرد برخورد نمی‌کند. این حرکات جدا از اینکه تماشاگر و مخاطب را از فوتبال زده می‌کند، آرامش و تمرکز داوران را هم بر هم می‌زند. طبعیتا وقتی داوری تمرکز نداشته باشد ناخودآگاه دچار اشتباه می‌شود. آن وقت همین اشتباهات باعث می‌شود که بازی از حالت عادی خارج شود و جنجال‌های زیادی در کنار زمین اتفاق می‌افتد. در همین دو هفته اخیر شما ببینید که داوران به بازیکنان تیم‌ها بیشتر کارت دادند یا نیمکت‌نشینان. در اهواز دیدید که بازی پرسپولیس و فولاد چقدر حاشیه در کنار زمین داشت در‌حالی‌که اصلا داور در زمین اشتباهی نداشت که منجر به آن اتفاقات در کنار زمین شود. یا در کرمان و در جریان بازی مس و استقلال که صحنه‌های خجالت‌آوری را برای فوتبال‌مان دیدیم. صحنه‌هایی که در مجامع بین‌المللی برای فوتبال کشورمان زشت است. حتی برای فرهنگ کشورمان هم این صحنه‌ها خوب نیست. برای همین می‌گویم که وقتی کمیته انضباطی و اخلاق با نیمکت‌های جنجال‌ساز برخورد نمی‌کند نتیجه‌اش همین صحنه‌های زشت است که می‌بینیم.» 

  کمک‌داور ویدئویی تاثیری در رفتار برخی مربیان ندارد

وی با اشاره به ورود VAR به فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «خیلی خوب است که ما از تکنولوژی روز دنیا عقب نمانیم و اتفاقا نباید هم عقب بمانیم اما حرف من این است آمدن کمک‌داور ویدئویی به فوتبال ایران تاثیری هم در رفتار برخی مربیان دارد؟ مربی‌ای که یاد گرفته با شلوع‌کاری و برهم زدن تمرکز داور باعث شود بازی از حالت عادی‌اش خارج شود تا بلکه به این شکل تیمش نتیجه بگیرد، مطمئن باشید VAR هم باشد باز او کار خودش را انجام خواهد داد. بهترین کار این است که قبل از هر چیز با برخورد با یک‌سری مربیان روی نیمکت به آنها یاد بدهیم که فقط باید تیم‌شان را از لحاظ تاکتیکی هدایت کنند. من همین بازی اخیر تاتنهام و منچسترسیتی را مثال می‌زنم. بازی‌ای که فوق‌العاده حساس بود و وقتی داور در دقایق پایانی بازیکن تاتنهام را اخراج کرد بدون اینکه کوچک‌ترین اعتراضی را در داخل و بیرون زمین شاهد باشیم همه به تصمیم داور اعتراض کردند. حتی اگر تصمیم داور هم اشتباه بود اعتراض آنچنانی هم صورت نمی‌گرفت بازیکن یا سرمربی می‌داند با اعتراض و داد و فریاد الکی تصمیم داور عوض نمی‌شود بلکه تمرکز خودشان برهم می‌ریزد. درواقع سرمربی در کنار زمین همه هدفش این است که تمرکز خودش و بازیکنانش را برهم نزند چون اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت است که بازیکن در زمین ساده‌ترین توپ‌ها را نمی‌تواند گل کند. مربیان بزرگ همیشه می‌دانند که اگر اعتراضی دارند باید چه زمانی و در چه مکانی آن را مطرح کنند.» 

  بازیکنان پرسپولیس عملکرد ضعیفی نداشته‌اند

درخشان در واکنش به این موضوع که شاید یحیی گل‌محمدی به خاطر عملکرد ضعیف تعدادی از بازیکنانش بخواهد از نفرات تیم امیدش استفاده کند، تصریح کرد: «اعتقاد من این است که بازیکنان پرسپولیس نسبت به دو هفته پیش که یک برد خوب مقابل ذوب‌آهن و قبل از آن گل‌گهر و نساجی آوردند هیچ افتی نداشته‌اند بلکه آنها نه در اهواز و نه در تهران(بازی با آلومینیوم) تمرکز خودشان را در بازی از دست دادند. در واقع در بازی با فولاد نیمکت حریف به دنبال این بود که تمرکز بازیکنان و نیمکت پرسپولیس را برهم بزند تا از این طریق به خواسته‌اش که برد بود برسد و این اتفاق هم رخ داد. در بازی با آلومینیوم هم از زمانی که بیرانوند اخراج شد نیمکت پرسپولیس به هر تصمیم داور حساس شد و یحیی دیگر آن تمرکز لازمه را نداشت. این اعتراض‌ها به داخل زمین هم راه پیدا کرد و بازیکنان هم تمرکزشان را از دست دادند. همین عدم تمرکز باعث شد چند فرصت خوب گلزنی راحت از دست برود. شاید بهتر باشد بگوییم برخی مربیان یاد گرفته‌اند چطور مقابل پرسپولیس نتیجه دلخواه‌شان را بگیرند.» 

  تکلیف تیم امید به‌زودی مشخص خواهد شد

حمید درخشان یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید است. با توجه به این مساله او درخصوص پیشنهاد فدراسیون نیز گفت: «در این مورد صحبتی نداشته باشم بهتر است. به‌هر‌حال یک صحبت‌هایی شد و من همه‌چیز را به مسئولان فدراسیون سپرده‌ام. فقط می‌دانم که ظرف یکی دو هفته آینده تکلیف سرمربی تیم امید هم مشخص خواهد شد. اگر تمایل به همکاری با من باشد که با افتخار و برنامه مشخص در خدمت خواهم بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج