۱۲۸۵۴۰۵
۱۰۵۳
۱۰۵۳
پ

برانکو: بلاژ برای من مثل یک پدر بود

چند ماه پیش بود که میروسلاو بلاژویچ در صفحه فیسبوک خود خبر از ابتلایش به سرطان داد و گفت که به روزهای آخر زندگی‌اش نزدیک می‌شود

فرهیختگان: چند ماه پیش بود که میروسلاو بلاژویچ در صفحه فیسبوک خود خبر از ابتلایش به سرطان داد و گفت که به روزهای آخر زندگی‌اش نزدیک می‌شود. پیرمرد کروات در سال‌های اخیر به خاطر بیماری‌های مختلفی که با آنها مواجه شد روزهای سختی را سپری کرد و درنهایت روز گذشته و در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت. بلاژ بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مربیان خارجی است که وارد فوتبال ایران شد. او بعد از اینکه با کرواسی در جام‌جهانی فرانسه درخشید و این تیم را به مقام سومی جام‌جهانی رساند، سرمربیگری ایران را برعهده گرفت. 

تیم ملی با بلاژ شروع خیلی خوبی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۰۲ داشت اما یک باخت بد به بحرین کافی بود تا ایران راهی مرحله پلی‌آف شده و بعد از عبور از سد امارات در دو بازی رفت و برگشت، حریف ایرلند جنوبی شود. تیم ملی مقابل ایرلند در دوبلین اگرچه نتیجه را دو بر صفر واگذار کرد اما چند موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد تا بلاژ روی نیمکت حرص‌وجوش زیادی بخورد. در بازی برگشت هم تیم ملی یک بر صفر برنده شد تا تلخ‌ترین برد فوتبال ایران رقم بخورد اما این نتیجه برای صعود کافی نبود. 

عملکرد خوب تیم ملی در این رقابت‌ها باعث شد فدراسیون فوتبال خواهان ادامه همکاری با بلاژ باشد اما او نپذیرفت تا فدراسیون با برانکو ایوانکوویچ دستیار اول او به توافق برسد.  برانکو روز گذشته در صفحه اینستاگرامش بابت درگذشت بلاژ ابراز تاسف کرد و فوتبالدوستان زیادی نیز در ایران نسبت به این اتفاق در صفحه اینستاگرامی برانکو واکنش نشان دادند.  سرمربی تیم ملی عمان در گفت‌وگوی کوتاهی که با «فرهیختگان» داشت درمورد درگذشت چیرو گفت: «او همیشه برای من مربی بزرگ و مثل یک پدری مهربان بود. 

با بلاژ روزهای خیلی خوب و به‌یاد‌ماندنی در تیم ملی کرواسی داشتیم و در کنار او بود که به ایران آمدیم. بلاژ ایران را خیلی دوست داشت و همیشه از مردم خوب ایران به نیکی یاد می‌کرد.» بلاژویچ غیر از همکاری با برانکو در مقطعی هم با زلاتکو دالیچ همکار بود. 

مربی‌ای که توانست کرواسی را به فینال جام‌جهانی ببرد. برانکو در این مورد می‌گوید: «بارها گفته‌ام که دالیچ یکی از بهترین مربیان دنیاست و او هم به مانند من افتخار می‌کند که دستیار بلاژ یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال بوده است.» نکته قابل توجه اینکه بلاژویچ بارها در مصاحبه‌هایش از برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی کرواسی نام برده بود. اگرچه دالیچ دیگر دستیار وی در دو دوره اخیر جام‌جهانی بهترین نتایج را با کرواسی کسب کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج