۱۲۸۷۴۸۶
۱۳۹۴
۱۳۹۴
پ

مرفاوی: ساپینتو آرامش خود را حفظ کند

تمام شرایطی که برای موفقیت تیم ملی جوانان لازم است، از جمله در اختیار بودن کامل بازیکنان و امکاناتی که لازم داریم را به فدراسیون گفته بودیم.

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی جوانان با اشاره به آخرین وضعیت این تیم در آستانه سفر به ازبکستان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و صعود به جام جهانی به همشهری آنلاین گفت: تمام شرایطی که برای موفقیت تیم ملی جوانان لازم است، از جمله در اختیار بودن کامل بازیکنان و امکاناتی که لازم داریم را به فدراسیون گفته بودیم. میلاد کر امروز  به ما اضافه شد ولی هنوز محمد امین حزباوی از فولاد به تیم اضافه نشده است. در نبود این بازیکنان مقدار کار تیمی دچار خلل می شود. فدراسیون قرار بود همه این کارها را انجام بدهد اما فعلا با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدوارم زودتر حل شود.

او با اشاره به بازی های قهرمانی آسیا که چهار تیم نهایی  آن به جام جهانی صعود می کنند تاکید کرد: حقیقتا بازی های سختی است. گروه ما هم با توجه به اینکه در سید چهارم بودیم بسیار سخت است. در هیچ کدام از سیدهای اول تا سوم نبودیم بلکه در سید چهارم قرار داشتیم. در این حالت ممکن است با هر تیمی هم‌گروه شوید. الان هم با تیم های استرالیا، قطر و ویتنام هم گروه هستیم که همگی تیم های خوبی هستند. با این حال تمام تلاشمان را می کنیم که از حیثیت و شخصیت فوتبالمان دفاع کنیم.

مرفاوی تاکید کرد: به هرحال این مشکلات پیرامون تیم ملی جوانان هست. ما هم این مسائل را می‌دانیم. فدراسیون هم می داند. فقط امیدمان به تلاش بازیکنان است. قرار است در همین شرایط دو بازی تدارکاتی داخلی داشته باشیم. اما حریفان ما اردوهای خارجی و بازی های دوستانه خارجی دارند. امکاناتشان هم بهتر از ما است و به خوبی کارشان را انجام می دهند در شرایطی که ما امکانات معمولی هم نداریم. یعنی آن چیزی که شایسته تیم ملی است نداریم. انتظار داریم برای تیم ملی رسیدگی لازم صورت بگیرد.

سرمربی تیم ملی جوانان اضافه کرد: بازی های قهرمانی آسیا از دهم اسفند آغاز می شود. از فدراسیون در خواست کردیم چهارم عازم ازبکستان محل برگزاری این مسابقات شویم تا با شرایط آب و هوایی و تفاوت ساعت ها تطبیق پیدا کنیم اما هنوز مطمئن نیستم چهارم برویم. به هرحال  برنامه خود را به فدراسیون دادیم که در آن تاریخ اعزام شویم. صد درصد باید زودتر برویم. نمی شود صبح بازی رفت!

وی در خصوص هدف  این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: تلاش می کنیم با قرار گرفتن در جمع چهار تیم نهایی این رقابت ها به جام جهانی صعود کنیم. هدف اول ما این است که ان شاءالله با تلاش بچه ها به آن برسیم. بعد از آن به کسب قهرمانی هم فکر می کنیم. همه این ها جزو اهداف ما است اما برای رسیدن به این هدف باید امکانات و شرایط مناسب داشته باشیم. در حال حاضر برای رسیدن به اهدافمان اول توکل مان به خدا است. بعد از آن تلاشی که بچه ها انجام خواهند داد.

مرفاوی درباره اینکه آیا از حریفان تیم جوانان شناخت دارد، گفت: بله آنالیز داریم. این را هم خودمان به دست آوردیم. هر سه رقیب مان سخت هستند. در سید چهارم بودیم  و هر سه حریف ایران (استرالیا، قطر و ویتنام) در سید های بالاتر از ما بودند. این سید بندی هم براساس نتایجی است که در دوره قبلی گرفتیم. همه تیم های هم گروه از ما بالاتر بودند و این خود نشان می دهد در چه گروه سختی قرار داریم.

او درباره اینکه کدام تیم ها مدعی کسب قهرمانی آسیا هستند گفت: اطلاع دقیقی از تیم ها ندارم اما ازبکستان که خود ما با آنها در بازی های کافا مساوی کردیم و میزبان مسابقات هم استک تیم خوبی بود و می تواند مدعی باشد. برخی تیم ها هم همیشه در قاره آسیا مدعی قهرمانی هستند. تیم های مانند استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، عراق و... اما در کنار این تیم ها همیشه از فوتبال ایران هم این انتظار وجود دارد که مدعی باشد اما برای برآورده شدن این انتظارات باید شرایط خوبی هم فراهم شود. نمی شود که بنشینیم و فقط بگوییم باید اینطور یا آنطور شود. اگر شرایط مهیا نشود، طعبیتا کارمان سخت می شود.

بازیکن و مربی اسبق تیم استقلال در خصوص شرایط این روزهای این تیم گفت: حقیقتا به دلیل کارهای مربوط به تیم ملی جوانان حتی بعضی مواقع نمی توانستم بازی استقلال را در لیگ ببینم ولی نتایج خوبی گرفتند. آنهم با تعداد گل بالا و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا در نهایت قهرمان شوند. من به این مساله خوشبین هستم. فقط اگر حاشیه غیر فوتبالی به تیم وارد نشود. منظور من از لحاظ روحی و روانی است نه مسایل دیگر.

وی در مورد رفتارهای هیجانی ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال کنار زمین اظهار داشت:‌ به هرحال هر مربی یک شخصیت و خصوصیت اخلاقی خاص خودش را دارد. خصوصیات او (ساپینتو) هم اینطوری است.

از او می خواهم مقداری آرامش خود را حفظ کند ان شاءااله موفق خواهند بود. چراکه در ایران ممکن است از همین رفتارها سوء استفاده کنند و تیم را به حاشیه بکشند. مسوولان استقلال باهوش باشند و اوضاع را کنترل کنند تا این مسایل تیم را از مسیر قهرمانی دور نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج