۱۲۸۷۴۹۷
۱۴۷۴
۱۴۷۴
پ

جزئیاتی جدید از پرونده رشوه‌دهی بارسلونا

از پرونده‌ای که در آن آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا به زدوبند با یکی از مقامات کمیته داوران فوتبال اسپانیا متهم هستند، جزئیاتی جدید منتشر شده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نشریه مارکا، درست در مقطعی از فصل که به خاطر نتایج خوب اخیر تیم، امید و خوشبینی به رختکن بارسلونا و هواداران این تیم برگشته بود، خبری منتشر شد که اوضاع و احوال تیم کاتالان را در آستانه مصاف حساسش با منچستریونایتد در پلی‌آف مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا آشفته کرد؛ خبر حاکی از رشوه دادن مدیران سابق بارسلونا در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به انریکس نگریا نایب رئیس کمیته داور فوتبال اسپانیا بود. فاش کننده این خبر رادیو کادنا سر بود و بعد از آن هم نشریه موندو دپورتیوو صورتحسابی را منتشر کرد که انتقال ۱.۷ میلیون یورو از سوی باشگاه کاتالان به نایب رئیس کمیته داوران در ازای دریافت گزارش‌های داوری داوران را تأیید می‌کرد.

اتهامی که به مدیران سابق بارسلونا نسبت داده شده است و رئیس فعلی آن خوان لاپورتا آن را بی‌اساس خوانده، ناقض بند ۲۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال اسپانیا است که در آن بر حقوق پایه و الزامات اعضا اینگونه اشاره شده است: دادن یا گرفتن هر گونه هدیه به هر شکلی که فراتر از عرف محلی و منطقه‌ای قلمداد شود، شامل دعوت شدن به مراسم طرف‌های ثالثی که در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با فدراسیون فوتبال دخیل بوده یا درآینده ممکن است دخالت داشته باشند، برای مسئولان ممنوعیت دارد.

با توجه اسناد و مدارک منتشر شده، باشگاه بارسلونا و نایب رئیس کمیته داوران فوتبال بند مذکور در اساسنامه را نقض کرده‌اند. با این حال انتظار ورود فدراسیون فوتبال اسپانیا به این پرونده نمی‌رود مگر اینکه مرجع قانونی رسیدگی کننده به این پرونده چنین درخواستی داشته باشد. در حال حاضر رسیدگی به پرونده برعهده دادستان عمومی شهر بارسلونا است. در شرایط فعلی باشگاه بارسلونا تنها در مظان اتهام قرار دارد و چیزی اثبات نشده است.

در بیانیه‌ای که فدراسیون فوتبال اسپانیا به دنبال افشاگری اخیر پیرامون اتهام باشگاه بارسلونا منتشر کرده بر این موضوع تأکید شده که انریکس نیگریا از زمان تغییر ساختار مدیریتی فدراسیون پس از انتخابات سال ۲۰۱۸، دیگر هیچ گونه فعالیت سازمانی در فدراسیون نداشته است.

بسته به نظر قاضی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده بارسلونا و نگریا و تشخیص او از نیت این باشگاه برای رشوه دادن اتهامی که به باشگاه بارسلونا به آن متهم شده، در بدترین حالت می‌تواند منجر به سقوط باشگاه به دسته دوم شود. این حالت زمانی رخ خواهد داد که تشخیص قاضی بر این باشد که اقدام صورت گرفته توسط بارسلونا ناقض ماده ۱۴ منشور ورزشی اسپانیا یعنی مصداق بهره‌مندی از امتیازات ویژه از طریق پرداخت رشوه، ایجاد رعب و تهدید و حتی توافق‌های ساده بوده است. در حال حاضر اما فرآیند قضایی در مرحله پیگیری و تحقیق است و فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز منتظر اعلام حکم دادگاه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج