۱۲۸۸۴۹۷
۱۵۲۰
۱۵۲۰
پ

احتمال کشیده شدن پرونده پادو به دادگاه فدرال سوئیس

اگرچه از استراماچونی به‌عنوان بزرگ‌ترین طلبکار استقلال نام برده می‌شود اما هنوز برخی پرونده‌های باز دیگر مثل پرونده شیخ دیاباته، پادوانی و آمانوف وجود دارد که می‌تواند مخاطراتی را برای آبی‌ها به همراه داشته باشد.

فرهیختگان: اگرچه از استراماچونی به‌عنوان بزرگ‌ترین طلبکار استقلال نام برده می‌شود اما هنوز برخی پرونده‌های باز دیگر مثل پرونده شیخ دیاباته، پادوانی و آمانوف وجود دارد که می‌تواند مخاطراتی را برای آبی‌ها به همراه داشته باشد. این در شرایطی است که پرونده نفراتی مانند میلیچ و پین بسته شده است؛ هرچند اطلاع از نحوه بسته شدن  این پرونده‌ها نیز خالی از لطف نیست. بر همین اساس در گزارشی به آخرین به‌روزرسانی وضعیت این پرونده‌ها پرداختیم که متن کامل آن را در «فرهیختگان» می‌خوانید.

آمانوف یک هفته در آمپاس!

فهرست نفرات تیم نسف‌قارشی ازبکستان برای شرکت در فصل جدید رقابت‌های لیگ این کشور در‌حالی اعلام شد که نام عزیزبک آمانوف، بازیکن سابق استقلال نیز در این لیست دیده می‌شود، ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد تیم ازبک روی همراهی آمانوف برای حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیز حساب ویژه‌ای باز کرده باشد. با این حال باشگاه استقلال جدایی این هافبک ازبک را غیرقانونی اعلام کرد و در اطلاعیه خود آورد که این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کند. از سوی دیگر در شرایطی که آمانوف به همراه سایر اعضای تیم نسف‌قارشی در قطر به‌سر می‌برد و خود را برای دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و برابر الشباب عربستان آماده می‌کند، به‌نظر می‌رسد که این بازیکن نمی‌تواند در این مسابقه تیمش را همراهی کند.  در‌حالی‌که تیم فوتبال نسف‌قارشی ازبکستان از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دیشب به مصاف الشباب رفت صبح روز گذشته عزیزبک آمانوف از باشگاه استقلال درخواست کرد تا ITC وی را برای همراهی تیم ازبک صادر کند. این در‌حالی است که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» باشگاه استقلال به‌خاطر رفتار غیر‌حرفه‌ای این بازیکن در فسخ یک‌طرفه قراردادش این درخواست را ریجکت خواهد کرد.  در این خصوص شنیده می‌شود استقلالی‌ها قطعا این درخواست را رد کرده و دلایل خود را در این خصوص ارائه خواهد کرد تا این پروسه به‌مدت 7 روز طبق قوانین متوقف شود. در ادامه و بعد از این مدت، پروسه جدیدی بعد از دادخواهی این بازیکن به کمیته تعیین وضعیت فیفا ایجاد می‌شود تا از این طریق در‌صورتی‌که حق با آمانوف باشد برای وی ITC موقت صادر شود. این در‌حالی است که در‌صورت شکایت آمانوف به فیفا نسبت به این موضوع، استقلالی‌ها تصمیمات بعدی را اتخاذ کرده و هرچند با این حال قطعا درخواست صدور کارت بازی بین‌المللی این بازیکن از سوی باشگاه ایرانی در برهه زمانی فعلی رد خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه طبق اعلام باشگاه استقلال از آن جایی که این بازیکن نوتیسی را ارسال نکرده بود دست بالا درصورت شکایت بازیکن ازبک، با این باشگاه است اما اینکه آیا تبعات رفتار آمانوف منجر به پرداخت غرامت به استقلال می‌شود؛ احتمال این امر کم نخواهد بود. 

میلیچ روی زیاده‌خواهی‌اش تخفیف داد!

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های علی فتح‌الله‌زاده و هواداران استقلال در هفته‌های اخیر پرداخت بدهی به هروویه میلیچ و گابریل پین بود تا به این ترتیب پنجره این باشگاه باز شود؛ هرچند با باز شدن پنجره، این باشگاه باز هم موفق نشد از این فرصت بهره لازم را ببرد. در این بین هر دو پرونده به‌صورت موازی و همزمان در دستور‌کار قرار گرفته و تقریبا همزمان نیز تکلیف این دو نفر روشن شده و تسویه‌حساب نهایی یا توافق لازم برای تسویه با آنها صورت گرفت. 

بر همین اساس میلیچ پس از جدایی از استقلال مدت‌‌ها برای دریافت مطالبات خود با مدیران این تیم رایزنی کرد، اما وقتی موفق به دریافت حق و حقوق خود نشد به فدراسیون بین‌المللی فوتبال‌ (فیفا) شکایت کرد که بر این اساس فیفا مهلت ۴۵‌روزه‌ای به استقلال داد تا پول این بازیکن را پرداخت کند. نکته قابل توجه اینکه باشگاه استقلال شهریورماه امسال اعلام کرد پول این بازیکن پرداخت شده و هیچ خطری این باشگاه را تهدید نمی‌کند، این در حالی است که چند ماه بعد مشخص شد میلیچ پولی دریافت نکرده و مدافع کروات به‌دلیل واریز نشدن پول به حسابش، به باشگاه استقلال اخطار داده که پولی دریافت نکرده و مدرک آنها برای پرداخت بدهی واقعی نیست. با این حال طلب این بازیکن به هر صورت در ترکیه به‌صورت نقدی به میلیچ پرداخت شد تا پرونده پر‌حاشیه میلیچ بسته شود. 

نکته قابل توجه اینکه روزهایی که این بازیکن قصد داشت تا مراحل تسویه‌حساب را به عمل بیاورد به‌نوعی اقدام به زیاده‌خواهی می‌کند که درنهایت وقتی به هدف خود برای گرفتن پول بیشتر از باشگاه استقلال نمی‌رسد این مبلغ را روی حساب تخفیف خود به باشگاه ایرانی قلمداد کرده و از خیر آن می‌گذرد!

همچنین دومین پرونده به گابریل پین اختصاص داشت، این در شرایطی است که این مربی با شکایت به فیفا درخواست بند پاداش 50 هزار دلاری خود را طلب کرده بود که درنهایت با مذاکرات تلفنی بین مدیران استقلال با این مربی ایتالیایی، مطالبات وی به دو بخش تقسیط شده که حالا این مربی در انتظار دریافت قسط دوم خود است. 

شیخ دو ماه و ۹ روز طلبکار شد!

برای اولین‌بار در «فرهیختگان» طی روزهای گذشته از شکایت دوباره شیخ دیاباته خبر دادیم و در این خصوص نوشتیم در‌حالی‌که پنجره استقلال به‌تازگی باز شده تا این تیم در آستانه بسته شدن پنجره نقل ‌و انتقالاتی در فوتبال ایران یک‌بار دیگر فرصت استفاده از جابه‌‌جایی بازیکن را پیدا کند، یک پرونده جدید خارجی دیگر گریبانگیر این تیم شده است که براساس آن شیخ دیاباته، مهاجم سابق اهل مالی که هم‌اکنون در پرسپولیس توپ می‌زند به‌تازگی شکایت دیگری را از استقلال مطرح کرده تا مطالبات دو ماه و چند روزی که از این باشگاه طلبکار است را دریافت کند. 

البته سال گذشته استقلالی‌ها قبلا یک‌بار پرونده این بازیکن را بسته و از توفیقات خود در این خصوص نیز خبر داده بودند، اما حالا و براساس اخبار رسیده، دیاباته مبلغ 79 هزار دلار دیگر از زمان حضورش در استقلال را درخواست کرده که گویا استقلالی‌ها نیز به این دادخواست اعتراض کرده‌اند. 

همچنین درخصوص شیخ دیاباته خبر می‌رسد که این بازیکن در درخواست خود مطرح کرده که از آن جایی که تا 9 آگوست 2021 استقلال را همراهی می‌کرده و چون در دادخواست قبلی خود مطالباتش تا آخر ماه می‌ را تسویه کرده است، دو ماه و 9 روز از مطالبات وی در ماه‌های جون، جولای و آگوست باقی مانده و وی این مدت را مورد مطالبه از کمیته تعیین وضعیت فیفا قرار داده است. 

البته از آن جایی که استقلال در قرارداد خود با شیخ قراردادی به‌مدت یک‌سال را به امضا رسانده است باید به مدت 12 ماه به وی حقوق بدهد و از آن جایی که مستندات لازم برای پرداخت حقوق وی به‌مدت 11 ماه وجود دارد احتمالا دیاباته به یک‌ماه حقوق از مطالبات خود خواهد رسید؛ هرچند در دفاعیه استقلال نیز همین رقم برای یک‌ماه نیز به‌خاطر بسته شدن پرونده قبلی مورد موافقت پرداخت باشگاه قرار نگرفته و در این خصوص نیز رای فیفا تعیین‌کننده خواهد بود. 

احتمال شکایت پادوانی به دادگاه فدرال سوئیس!

اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال جهان به تصمیم دادگاه داوری ورزش درباره رای تجدید‌نظر پرونده لئاندرو پادوانی، بازیکن برزیلی و باشگاه فوتبال استقلال ایران واکنش نشان داد و در این خصوص نوشت که از تصمیم CAS مبنی‌بر اینکه باشگاه مسئولیتی در قبال مصدومیت بازیکن ندارد ناامید شده‌ایم، اما با این وجود این پرونده را نقطه‌عطفی در پیشبرد حقوق بازیکنان می‌دانیم. 

این در‌حالی است که از گذشته پادوانی صد هزار دلار از باشگاه استقلال طلب داشت که باشگاه در گذشته چندبار برای پرداخت پول به او اقدام و از این بازیکن درخواست شماره حساب کرد ولی او از این کار امتناع کرده و به باشگاه استقلال اعلام کرد که به‌دنبال گرفتن غرامت بیش از ۹ میلیون دلار از استقلال است. درنهایت پادوانی درخواست غرامت خود را در فیفا و در ادامه در CAS مطرح کرد ولی با دفاعیات انجام شده، فیفا رای خود را به سود باشگاه استقلال اعلام کرد. درنهایت با حکم CAS باشگاه استقلال به همراه تاخیر تادیه باید حدود 120 هزار دلار را به این بازیکن پرداخت کند. 

نکته قابل توجه اینکه طبق شنیده‌ها وکیل پادوانی بعد از بررسی پرونده این احتمال را مطرح کرده تا این پرونده را به دادگاه فدرال سوئیس ارجاع بدهد و این در‌صورتی است که این بازیکن سابق استقلال همچنان از دریافت مطالبه سابق خود خودداری و شماره حسابی را برای گرفتن این مبلغ به باشگاه استقلال اعلام نکرده است. 

از غول مرحله آخر طلبکاران استقلال چه خبر؟

یکی از اصلی‌ترین معضلات استقلال که باید به‌زودی حل شود، پرداخت پول آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی سابق این باشگاه است؛ چراکه سرنوشت حضور استقلال در آسیا به تسویه‌حساب با این سرمربی سابق این باشگاه گره خورده و در‌صورتی‌که تا 10 فروردین با وی تسویه‌حساب نشود، آبی‌ها از حضور در آسیا باز خواهند ماند. ‌ استراماچونی چند ماه قبل استقلال را در دادگاه عالی ورزش محکوم کرد و حالا مسئولان استقلال باید هرچه سریع‌تر با توجه به نرخ کنونی ارز حدود 70 تا 80 میلیارد تومان پول تهیه و به استراماچونی پرداخت کنند. در این خصوص چندی پیش نوشتیم که ظاهرا مدیران باشگاه استقلال راهکاری را پیدا کرده‌اند تا تامین پول استراماچونی از یکی از بانک‌های کشور در دستور‌کار قرار بگیرد و با پرداخت این مبلغ، باشگاه از این شکایت فیفایی خلاص شود. 

نکته قابل توجه اینکه چندی پیش برخی رسانه‌ها از جلسه 11 اسفند کمیته تعیین وضعیت فیفا درباره بررسی پرونده استراماچونی خبر داده بودند. این در‌حالی است که زمان این جلسه به‌نوعی خبرسازی بوده و هنوز از سوی فیفا در این مورد تاریخ جدیدی اعلام نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج