۱۲۸۸۸۰۶
۱۱۳۱
۱۱۳۱
پ

سرخاب: ساپینتو خودش را جمع‌و‌جور کند

عباس سرخاب گفت: استقلال برای قهرمانی باید در بازی‌های ۶ امتیازی نتیجه بگیرد

فرهیختگان: عباس سرخاب درباره آخرین شرایط تیم ملی جوانان در آستانه اعزام این تیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی اظهار داشت: «از لحاظ برنامه‌ریزی فنی کارهای لازم انجام شده است. در راس همه صمد مرفاوی و سایر همکاران در کادرفنی در تلاش هستند تا آماده‌سازی خوبی را از هر لحاظ برای تیم ملی جوانان تدارک ببینند. در هر صورت مسابقات مهمی را در پیش داریم و داریم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی و از سوی دیگر صعود‌کننده به جام جهانی باشیم.» 

وی درباره اینکه بزرگ‌ترین دغدغه کادرفنی تیم ملی در آستانه اعزام به چه مسائلی مربوط می‌شود گفت: «در هر صورت در اردوهای تیم به‌خصوص اردوی اخیر شاهد بی‌توجهی مسئولان به تیم ملی جوانان بودیم. ما برای اهتزاز پرچم ایران به مسابقات مهمی می‌رویم و باید برای قهرمانی آسیا و صعود به جام جهانی با رقبا بجنگیم. این در‌حالی است که در این مدت هیچکدام از مسئولان حمایتی از ما نکردند و فقط میرشاد ماجدی به‌عنوان عضو هیات‌رئیسه یا مسئول کمیته جوانان فدراسیون هوای ما را داشته است و تلاش کرد تا همه‌جور امکاناتی را در اختیار ما قرار بدهد.» 

سرخاب تاکید کرد: «حمایت به‌تنهایی نمی‌شود این در شرایطی است که ما توقع داشتیم سایر مسئولان رده‌بالای ورزش کشور و فوتبال به ما کمک می‌کردند تا با بهترین شرایط راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شویم. درواقع معتقدم آن اراده لازم برای حمایت از تیم ملی وجود نداشت. در هر صورت فقط زمین تمرین که امکانات و حمایت همه‌جانبه نمی‌شود. بالاخره باید از لحاظ شرایط روحی و روانی و اقتصادی و تغذیه و سایر موارد هوای این بچه‌ها را داشت. اینها نسل بعدی فوتبال این مملکت به شمار می‌روند و اگر به این‌ها توجهی نشود و از آنها حمایت نکنیم قطعا در آینده فوتبال‌مان متضرر می‌شود. این در صورتی است که نفرات بسیار مستعد و خوبی را در تیم ملی جوانان داریم. حمایت‌های معنوی خیلی تاثیرگذار هستند اما متاسفانه تا امروز هیچ حمایتی را از مسئولان امر ندیدیم. اینکه یک مسئولی بیاید‌ انگیزه لازم را بدهد یا حمایتی بکند.» 

مربی تیم ملی جوانان درباره اینکه به نظر می‌رسد همه توجه مسئولان ورزش و فوتبال به تیم ملی بزرگسالان ایران است، تاکید کرد: «در هر صورت تیم ملی باید هر ۴ سال در جام‌جهانی شرکت کند. بنابراین نباید سایر رده‌های سنی که هر‌ساله در سایر رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند را نادیده گرفت. قطعا تیم ملی جوانان پشتوانه ملی ماست و اگر این بچه‌ها را رها کنیم مطمئن باشید آینده فوتبال ما خوب رقم نمی‌خورد و فوتبال ما افت می‌کند هرچند همین‌طور هم افت کرده است. واقعا از شرایط گلایه‌مند هستم و امیدوارم در ادامه حمایت‌های لازم از تیم‌های ملی رده‌های سنی بشود.» 

پیشکسوت استقلال درباره آخرین شرایط این تیم و نتیجه به‌دست‌آمده در دیدار با ملوان در بازی جام حذفی اظهار داشت: «استقلال بازی خوبی را به نمایش گذاشته اما هنوز از آن تیمی که مدعی سفت و سخت قهرمانی است دور بوده و تا حدودی همچنان کار دارد. به نظرم این تیم باید بهتر از این‌ها عمل کند تا بتواند در قامت یک قهرمان ظاهر شود. البته بازی با ملوان را به صورت کامل تماشا نکردم و فقط نیمه دوم این بازی را دیدم چون در روزهای منتهی به اعزام همه فکر و ذکر ما روی مسائل تیم ملی جوانان است و اولویت و تمرکز ما روی موفقیت این تیم است.»

وی افزود: «استقلال در ۴ بازی اخیر نتایج خوبی گرفته و مقابل ملوان پنجمین پیروزی پیاپی خود را به دست آورد و شرایط ایده‌آلی دارد. این در‌حالی است که استقلال اگر می‌خواهد خودی نشان بدهد باید جلوی تیم‌های مدعی نتیجه لازم را بگیرد نه اینکه فقط مقابل تیم‌های قعرنشین به پیروزی برسد. ملوان از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده و از سوی دیگر در لیگ هم تیم بیشتر مقابل تیم‌هایی که در انتهای جدول هستند به پیروزی رسید در‌حالی‌که استقلال مقابل مدعیان مثل سپاهان یا تراکتور نتیجه را واگذار کرده اما باز هم تاکید می‌کنم استقلال اگر قهرمانی می‌خواهد باید مقابل مدعیان و صدرنشینان مثل پرسپولیس که بازی با این تیم در پیش است بتواند خودی نشان داده و آنها را شکست بدهد چون اگر از آنها امتیازی نگیرد مطمئنا در پایان لیگ حسرت این روزها را خورده و با مشکل مواجه خواهد شد. استقلال باید در‌واقع در بازی‌هایی که ۶ امتیازی است نتیجه لازم را بگیرد و امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی برای این تیم بیفتد.» 

مهاجم سال‌های دور استقلال درباره عذرخواهی ساپینتو قبل از دیدار با ملوان اظهار داشت: «در هر صورت مربی‌ای مثل ساپینتو الگوی مربیان جوان است آن هم در تیمی مانند استقلال که از تاریخ بزرگی بهره می‌برد اگر شما این کارهایی که در شان و منزلت یک مربی درجه یک است را انجام ندهید، این کارها قشنگ نیست، این در‌حالی است که اگر بعد از این کارها عذرخواهی هم کنید که بدتر است؛ اصولا نباید کاری کرد که منجر به عذرخواهی شود. من معتقدم زمانی که انسان عصبانی است باید خودش را کنترل کند و برخی رفتارها را رقم نزند و بتواند تیمش را جمع و جور کند در‌حالی‌که این رفتارها می‌تواند به داخل زمین انتقال پیدا کرده و تیم را پرخاشگر و عصبی کند.» 

وی در پایان درباره اینکه به نظر می‌رسد این مربی از لحاظ فنی امیدوارکننده نشان داده است، گفت: «بحث فنی جای خودش را دارد و هر مربی نیز از سبک کاری خودش بهره می‌برد اما من درباره دیسیپلین و جنتلمن بودن یک مربی صحبت می‌کنم. مسائل اخلاقی خیلی مهم است. وقتی یک مربی خارجی می‌آوریم باید او الگوی مربیان جوان باشد این در‌حالی است که شاهد رفتار دیگری از ساپینتو هستیم. ساپینتو نباید این نگاه را داشته باشد که بقیه فوتبال بلد نیستند بلکه باید او شرایطی را دارا باشد که همه به او نگاه کنند و از او نکات فنی و اخلاقی را یاد بگیرند. در هر صورت خیلی بهتر است که با این شرایطی که استقلال پیدا کرده این سرمربی خودش را جمع‌و‌جور کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج