۱۲۸۹۴۹۱
۱ نظر
۳۶۲۷
۱ نظر
۳۶۲۷
پ

پرسپولیس ثابت کرد بهترین تیم ایران است

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل از رقابت‌های داخلی فوتبال ایران را عصر دیروز تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان برگزار کردند.

روزنامه فرهیختگان: یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل از رقابت‌های داخلی فوتبال ایران را عصر دیروز تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان برگزار کردند. یک بازی تکنیکی و تاکتیکی از دو تیم بالانشین فوتبال ایران در لیگ برتر که تقابل آنها در مرحله یک‌هشتم جام حذفی به فینال زودرس تعبیر شده بود. خوبی این بازی این بود که هر دو مربی برای برد به میدان آمده بودند و احتیاط را در دستور کار قرار ندادند. مورایس می‌دانست که هواداران تیمش در این بازی فقط برد می‌خواهند از این رو تیمش را تهاجمی چید. هر چند او فکر همه‌جا را کرده بود جز دکتر تیمش که بعضی وقت‌ها خیلی خوب نسخه تیمش را می‌پیچد.

سیاوش یزدانی دیروز دو پنالتی به پرسپولیس داد تا هواداران استقلال را بیش از پیش از جدایی‌اش از این تیم خوشحال کند. در آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی هم سیاوش در دقیقه ۱۱۹ بازی یک گل‌به‌خودی به تیمش زده بود. دو گل گولسیانی که هر دو از روی نقطه پنالتی به دست آمد، پنالتی‌هایی که یزدانی داد و درنهایت منجر به اخراج او شد، نمایش خوب لئاندرو پریرا که یک پنالتی گرفت و عملکرد قابل قبولی داشت و البته گلی که سیامک نعمتی زد و اشک‌های او که نشان می‌داد فشار زیادی را پس از قرار گرفتن در لیست مازاد پرسپولیس و حواشی به‌وجودآمده برای او در فصل نقل و انتقالات متحمل شده، مهم‌ترین اتفاقات تازه‌‌ترین ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران بود که در پایان ۱۲۰ دقیقه جدال دو تیم با برتری ۴ بر ۲ شاگردان گل‌محمدی در اصفهان به پایان رسید.

پرسپولیس در شرایطی از این مرحله به سلامت عبور کرد که رقابت در لیگ را در چند هفته اخیر به سپاهان واگذار کرده بود و در شرایط فعلی سه امتیاز از این تیم در لیگ کمتر دارد. اما دو تیم یک بازی مستقیم در هفته بیست و سوم مقابل یکدیگر دارند که احتمالا در دهه سوم اسفندماه برگزار خواهد شد. شاگردان مورایس این فرصت را دارند که در این بازی انتقام شکست دیشب را از سرخپوشان بگیرند و در آن‌سو پرسپولیس هم می‌تواند امیدوار به جبران ۳ امتیاز فاصله ایجاد‌شده بین دو تیم باشد. البته اگر تا آن زمان هر دو بازی خود را ببرند. اما برای اینکه آنالیز بهتری از بازی دیشب سپاهان و پرسپولیس داشته باشیم گفت‌وگویی با اسماعیل حلالی انجام دادیم. 

بازی لذت‌بخش

حلالی در مورد جدال پر گل سپاهان و پرسپولیس گفت: «واقعا از تماشای این بازی لذت بردم. خیلی وقت بود که چنین فوتبالی را در مسابقات داخلی ندیده بودیم و باید به هر دو تیم خسته‌نباشید گفت. مخصوصا مربیان که احتیاط را کنار گذاشته بودند و هر دو با ارنج تهاجمی به میدان آمده بودند. در این میان شاید سپاهان اشتباه کرد که همه فضا‌ها را برای بازیکنان تهاجمی پرسپولیس باز گذاشت و بیش از حد جلو بازی کرد. شاید اگر مهاجمان پرسپولیس فرصت‌طلب‌تر بودند آمار گلزنی این تیم بالاتر هم می‌رفت.» 

زور سپاهان نرسید

کارشناس فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه پرسپولیس نشان داد بهترین تیم ایران است، یادآور شد: «در مصاحبه‌های هفته‌های اخیر خود گفته بودم که پرسپولیس از هر نظر بهترین تیم ایران است و فقط باید از حواشی دوری کرده و روی بازی‌ها تمرکز کند. خوشبختانه در بازی با سپاهان دیدید که برتری سرخپوشان مشهود بود و از جناحین و عمق بارها دروازه حریف قدرتمند خود را تهدید کردند. البته که سپاهان هم تیم خیلی خوب و پر‌مهره‌ای است. شاید زور آنها به پرسپولیس نرسید. خوبی پرسپولیس این است که اگر تیمی جلوی آنها باز بازی کند باید تبعاتش را هم بدهد. تیم‌هایی مثل گل‌گهر و نساجی هم تاوان باز بازی کردن خود مقابل پرسپولیس را در هفته‌های قبل داده بودند. کار تیم گل‌محمدی زمانی سخت می‌شود که حریف به بازی بسته و فشرده روی می‌آورد. خوشبختانه سپاهان این روش را به کار نگرفت تا یک بازی جذاب را در اصفهان شاهد باشیم. بار دیگر هم به خیلی‌ها ثابت شد که پرسپولیس از نظر فنی شرایط بهتری از تیم‌های دیگر لیگ دارد.» 

یحیی آرامش داشت

یحیی گل‌محمدی بعد از بازی تیمش با هوادار که منجر به شکست خانگی سرخپوشان شد دیگر مصاحبه‌ای انجام نداد و از شاگردانش هم چنین خواسته‌ای داشت. مساله‌ای که کمک کرد این تیم برای بازی با سپاهان کمتر درگیر حواشی شود. اسماعیلی حلالی با بیان این موضوع گفت: «تمرکز داشتن در فوتبال خیلی اهمیت دارد. بارها شده بهترین تیم‌ها در مقاطعی دچار افت می‌شوند و دلیل عمده‌اش عدم تمرکز مربیان و بازیکنان این تیم می‌تواند باشد. پرسپولیس در چند هفته خودش را درگیر مسائل داوری و حواشی کرد. یحیی هم مربی با تجربه‌ای است و می‌توانست بیشتر خویشتن‌داری کند. او تدبیر درستی کرد که سکوت را در تیمش به‌وجود آورد و نتیجه‌اش را هم در اصفهان دید. این روند باید ادامه پیدا کند تا پرسپولیس از مسیر خوبش خارج نشود. چه پرسپولیس و چه استقلال هر موقع وارد حاشیه شده‌اند خوب نتیجه نگرفته‌اند. تمرکز هم از روی نیمکت به تیم انتقال داده می‌شود. شما ببیند هر وقت یحیی و دیگر نیمکت‌نشینان به داوری اعتراض می‌کنند بازیکنان هم ناخودآگاه این شیوه را پیش می‌گیرند. نتیجه‌اش هم این می‌شود که در پاس دادن و استفاده از موقعیت‌ها بی‌دقت عمل می‌کنند.» 

گام بلند برای قهرمانی

حلالی از تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی نام برده و می‌افزاید: «بدون تردید پرسپولیس با این فوتبالی که مقابل سپاهان ارائه داد آماده‌ترین تیم ایران است. شک ندارم که اگر این روند را ادامه دهند قبل از اتمام لیگ قهرمان خواهند شد. به شرطی که روند خوب‌شان را حفظ کنند. الان پرسپولیس در همین اسفند ماه بازی‌های سختی را مقابل تراکتور در تبریز، سپاهان در تهران و مس در رفسنجان پیش‌رو دارد که باید با پیروزی پشت سر بگذارد. اگر بتواند 9 امتیاز این سه بازی را کسب کند گام بلندی برای قهرمانی برداشته است. فراموش نکنیم که برد دیشب مقابل سپاهان آرامش را به تیم برگرداند و بازیکنان بار دیگر به خودباوری رسیدند. بردهای اینچنینی از لحاظ روحی و روانی خیلی تاثیرگذار است و بعضی وقت‌ها سرنوشت یک تیم را تغییر می‌دهد. قطعا سپاهان با این شکست سنگین خانگی دچار یک افت روحی می‌شود و از حالا جمع کردن این تیم برای مورایس خیلی سخت خواهد بود. استقلال را هم البته نباید دست‌کم گرفت. ساپینتو تیم خوبی را آماده کرده و چند بازی است که آنها خیلی خوب نتیجه می‌گیرند اما از لحاظ کیفی استقلال هنوز به سطح پرسپولیس نرسیده هر‌چند که برای آنها احترام زیادی قائل هستم.» 

برای نعمتی خوشحالم

وی همچنین با تمجید از توان بدنی بازیکنان پرسپولیس گفت: «در بازی دیشب مساله‌ای که در 30 دقیقه پایانی خیلی خوب به چشم آمد آمادگی تیمی بهتر پرسپولیس نسبت به سپاهان بود. موضوعی که نشان داد که روی بدن سرخپوشان خوب کار شده است و باید از مربیان این تیم تشکر کرد. در مواقعی که بازی به وقت‌های اضافه کشیده می‌شود تیمی برنده است که از لحاظ بدنی شرایط بهتری داشته باشد. بدن که آماده‌تر باشد مغز هم بهتر جواب می‌دهد و تصمیم‌گیری‌ها هم بهتر است.» 

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان در مورد بازگشت سیامک نعمتی به ترکیب پرسپولیس و همچنین عملکرد لئاندرو پریرا نیز عنوان کرد: «شخصا از بازگشت سیامک خیلی خوشحال شدم. او فوتبالیست خوبی است و حیف بود که نیم فصل جدا شود. فوتبال سیامک را دوست دارم و اعتقادم این است که حقش است بیشتر بازی کند. او با گل به ترکیب پرسپولیس برگشت و این هم برای او و هم پرسپولیس اتفاق خوبی بود. سیامک نشان داد که یحیی در ادامه لیگ می‌تواند روی وی هم حساب کند. اما پریرا را هم بازیکنی باهوش اما گل‌نزن دیدم. دو سه موقعیت خوب گیر پریرا آمد اما او نشان داد که مثل لوکادیا چندان چارچوب‌شناس نیست. هر‌چند زود است در مورد پریرا قضاوت کنیم. همین که او خودش را در موقعیت‌های مناسب گلزنی قرار داد نشان می‌دهد که فوتبالیست با‌هوشی است. ضمن اینکه برخلاف شیخ دیاباته ساکن و سنگین نیست و می‌شود در توپ‌های پشت دفاع روی سرعت و تکنیک او حساب باز کرد.» 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام....

      خوب جام را همین الان بهشون بدید دیگه!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج