۱۲۹۱۳۸۶
۱۱۳۱
۱۱۳۱
پ

پشت پرده عدم صدور ویزا برای شمشیربازان زن ایران

علیرضا پورسلمان، رییس فدراسیون شمشیربازی در رابطه با عدم صدور ویزا برای تیم ملی زنان ایران از سوی کشور یونان برای حضور در مسابقات جام جهانی عنوان کرد که طرف یونانی نگران بود ورزشکاران ما بخواهند در یونان پناهنده شوند و بابت این مساله گارانتی می‌خواست!

اعتمادآنلاین: علیرضا پورسلمان، رییس فدراسیون شمشیربازی در رابطه با عدم صدور ویزا برای تیم ملی زنان ایران از سوی کشور یونان برای حضور در مسابقات جام جهانی عنوان کرد که طرف یونانی نگران بود ورزشکاران ما بخواهند در یونان پناهنده شوند و بابت این مساله گارانتی می‌خواست!

صبح امروز اعلام شد تیم ملی شمشیربازی زنان ایران به دلیل عدم صدور ویزا توسط کشور یونان از حضور در مسابقات جام جهانی بازماند.

علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی که کمتر از یک ماه پیش به این سمت رسید در رابطه با این اتفاق در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: «ما کاملا سر وقت مقرر دعوت‌نامه را از فدراسیون یونان اخذ کردیم. در ادامه فدراسیون یونان هم مکاتبات لازم را با سفارت یونان در تهران انجام داد. آنچه که ما در آخرین لحظه برداشت کردیم این بود که آنها گفتند ممکن است بچه‌های ایران بخواهند در یونان بمانند. یعنی گفتند باید گارانتی بدهید و از این داستان‌ها. نهایتا هم ویزا را صادر نکردند.»

او در پاسخ به این سوال که یعنی یونانی‌ها تصور می‌کردند ورزشکاران ایرانی ممکن است در یونان پناهنده شوند؟ پاسخ داد: «این فهوای حرف‌های آنها بود. این اتفاق در حالی رخ داد که کمیته روابط بین‌الملل وزارت‌خانه هم خیلی تلاش کردند. مکاتباتی هم از طریق وزارتخانه امورخارجه انجام شد. حتی با فدراسیون یونان هم مکاتباتی با زبان یونانی صورت گرفت و آنها مکاتباتی با سفارت انجام دادند ولی متاسفانه ویزای ما صادر نشد.»

پورسلمان در ادامه افزود: «ما به این مسابقه نیاز داشتیم چرا که این امکان وجود دارد در نوروزگاه که در تهران برگزار می‌شود حضور داشته باشیم؛ یعنی صددرصد در نوروزگاه هستیم. می‌خواستیم بچه‌ها برای این مسابقات آماده شوند. بحث رنکینگ را هم داریم و آن را دنبال می‌کنیم. می‌خواستیم برای اسلحه سابر بانوان‌مان یک حاشیه امنی درست کنیم و یک مسیری را ریل‌گذاری کنیم که بتواند به کسب سهمیه ختم شود.»

او در ادامه با ذکر این نکته که مساله را در سطح فدراسیون جهانی دنبال خواهد کرد، افزود: « در این مدت ما مرتب با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم. امروز هم یک نامه تند را برای فدراسیون جهانی ارسال خواهم کرد. چون این موضوع ربطی به فدراسیون یونان ندارد که ما گارانتی دهیم هیچ کدام از بچه‌های ما نمانند. ولی به هر حال این اتفاق رخ داده است.»

گفتنی است که مساله عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی تنها محدود به شمشیربازی نمی‌شود. در ماه‌های گذشته چندین رشته دیگر کشور دچار این مشکل شدند. پورسلمان به عنوان یکی از مدیران ارشد ورزش ایران در پاسخ به این سوال که برای حل این موضوع چه باید کرد گفت: «به هر حال احساس من بر این است که دارند در حوزه ورزش با این روش معترض‌سازی می‌کنند. بهتر است سفارتخانه‌ها دست از این رفتارشان بردارند. ولی الحمدلله ما فقط با یونان مشکل داشتیم، با ایتالیا و فرانسه که تیم‌های قبلی‌مان را اعزام کردیم چالش خاصی نداشتیم. به نظرم ورزش یک موضوع کاملا اجتماعی است. افرادی که به مسابقات اعزام می‌شوند در قالب تیم‌های ملی افرادی زحمتکش هستند. اینها در اردوهای مختلف و سخت شرکت کردند. جور دوری از خانواده را کشیدند و برای رسیدن به یک هدف اجتماعی و افتخارآفرینی برای کشورشان در حال انجام این کار هستند. باید ورزش را جدای از نگاه‌های تنگ‌نظرانه و سیاسی دید.»  رییس فدراسیون شمشیربازی که کمتر از یک ماه پیش به ریاست فدراسیون رسید در رابطه با چالش‌های پیش روی این رشته در آینده اظهار داشت: «ما چند موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم. اصلی‌ترین موضوع ما تدارکات برای کسب سهمیه المپیک و ان‌شاءالله کسب مدال المپیک است. این یک هدف‌گذاری کلی در اسلحه سابر است. تلاش در توسعه متوازن در سایر اسلحه‌های دیگر را هم داریم. دومین موضوع این است که ما بحث چالش‌های مالی را خواهیم داشت. کارهایی را داریم تدوین می‌کنیم که آن چالش‌های مالی حل شود. بحث حمایت‌های مالی بخش‌های خصوصی را داریم. با توجه به اینکه شمشیربازی یک رشته زیبای المپیکی است و یک برند خاص به حساب می‌آید. ما هم ان‌شاءالله یک حامی مالی خاص را می‌طلبیم که بیاید کنار شمشیربازی قرار بگیرد و بتواند بخشی از بودجه‌هایی که نیاز داریم را به ما کمک کند. قاعدتا بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کفاف همه برنامه‌های ما را نخواهد داد. ما سه اسلحه داریم در دو رده. هم بانوان و هم آقایان. در هر کدام هم باید سرمایه‌گذاری به صورت متوازن انجام شود.»  پورسلمان ادامه داد: «بحث بعدی تجهیزات فنی فدراسیون است. ما تا امروز با کمبود این تجهیزات در کشور روبرو بودیم. متاسفانه بچه‌های ما با هزینه‌های بسیار گزافی این تجهیزات را با چند برابر قیمت تهیه می‌کردند. الحمدالله ساز و کاری را اتخاذ کردیم همراه با دوستانی که در سه چهار ماه کمک کردند و وسایل را وارد کردند. این وسایل با قیمت متعادل به دست ورزشکاران می‌رسد. باز ما تلاش می‌کنیم قیمت‌ها متعادل‌تر از قیمت‌هایی باشد که برخی سودجویان اعلام می‌کنند. سودجویانی که بچه‌های مردم را اذیت می‌کنند. وسایل رقابتی ما خیلی فرسوده است. خیلی از دست رفته است. این باعث شده ما در برگزاری مسابقات دچار چالش شویم. اما قصد کردیم آنچه در کشور می‌توانیم تولید کنیم تولید شود و بر اساس آن تجهیز کنیم. ان‌شاءالله در آینده نزدیک وسایل رقابتی مثل پیست و دستگاه‌ها را نوسازی و تهیه خواهیم کرد که آن چالش هم برطرف شود. هدف دیگر ما تجهیز هیات‌های ورزشی با این تجهیزات رقابتی است تا ان‌شاءالله یک نسل‌سازی خوب صورت بگیرد و بتوانیم پویا در سه اسلحه تلاش کنیم برای کسب افتخار برای سرزمین‌مان.»

  رییس جدید فدراسیون شمشیربازی در پایان در رابطه با مهاجرت مجتبی عابدینی اسطوره شمشیربازی ایران که اخیرا در سوئد به مربی‌گری مشغول شده گفت: « ایشان با فدراسیون ایران کار می‌کرد. در زمان آقای دکتر باقرزاده. ایشان مربی نوجوانان ما بودند. به هر حال ما سعی داریم از همه ظرفیت‌های‌مان به نحوی شایسته استفاده کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج