جاباما
۱۲۹۴۵۴۸
۴۲۹۱
۴۲۹۱
پ

پیشگویی عجیب ساپینتو به حقیقت پیوست

ریکاردو ساپینتو بعد از باخت تلخ در اصفهان مقابل سپاهان، وعده داده بود کورس قهرمانی برای استقلال اینجا تمام نخواهد شد.

خبرورزشی: ریکاردو ساپینتو بعد از باخت تلخ در اصفهان مقابل سپاهان، وعده داده بود کورس قهرمانی برای استقلال اینجا تمام نخواهد شد.

حضور روی نیمکت استقلال به جای کسی که مقتدرترین قهرمانی استقلال در تاریخ را رقم زد، اصلا برای هیچکسی آسان نبود. فرهاد مجیدی فصل گذشته با استقلال به رکوردی فوق العاده دست یافته و بدون شکست، بعد از حدود یک دهه به حسرت هواداران این تیم برای کسب عنوان قهرمانی پایان داد. اما او که به تصمیمات ناگهانی مشهور است، خیلی سریع از استقلال جدا شده و برای جستجوی رویاهای خود راهی امارات شد.

علیرغم مطرح شدن نام‌های داخلی فراوان، در نهایت این ریکاردو ساپینتو، پرتغالی بود که هدایت آبی پوشان را بر عهده گرفت. بیشتر از سبک مربیگری و تاکتیک‌های مورد نظر، حرکات خاص این سرمربی بود که در بدو ورودش به ایران وایرال شد. فصل اصلا مطابق میل هواداران آغاز نشد و شکست در اولین گام برابر سپاهان در تهران نشان داد ریکاردو ساپینتو کار دشواری برای موفقیت در تیم جدیدش دارد.

اما پیش از شروع جام جهانی بود که به تدریج سرمربی جدید استقلال افکار خود را بر تیم غالب کرده و توانست نتایج خوبی با استقلال بگیرد. اما وقفه جام جهانی به یکباره شرایط این تیم را کاملا عوض کرد و بعد از این تورنمنت شاهد تیمی سردرگم و بی برنامه در زمین بودیم. شکست در لحظات پایانی در اصفهان مقابل سپاهان باعث شد اختلاف استقلال با صدر جدول به هشت امتیاز برسد و دیگر اغلب هواداران این تیم شانس برای تکرار عنوان قهرمانی قائل نبودند.

اما ریکاردو ساپینتو در نشست خبری بعد از آن دیدار با اعتماد به نفسی محسوس تاکید کرد کورس قهرمانی هنوز تمام نشده و تیمش می تواند در ادامه فصل اختلاف امتیازات را جبران کند. در ادامه به یکباره روند پیروزی های متوالی استقلال آغاز شد و نتایج ضعیف پرسپولیس نیز مزید بر علت شد تا امشب و بعد از برتری آبی پوشان برابر فولاد، حتی آنها بالاتر از رقیب دیرینه قرار بگیرند.

احتمالا اغلب هواداران فوتبال قبول دارند که این استقلال جذاب ترین و هجومی ترین فوتبال لیگ را بازی می کند و در تمام طول ۹۰ دقیقه به دنبال خلق موقعیت روی دروازه حریف است. آنها امروز با تیزهوشی در اهواز مقابل تیم منصوریان با دو گل پیروز شده و در فاصله سه امتیازی صدر جدول قرار گرفتند.

اگر فرصت رویارویی مستقیم با سپاهان دیگر در ادامه فصل وجود ندارد، اما استقلال تحت هدایت ریکاردو ساپینتو در صورت ادامه این روند می تواند تا هفته پایان به کسب عنوان قهرمانی امیدوار باشد. تیمی که با سیستم پایه کاملا هجومی وارد زمین می شود و البته در امور دفاعی نیز باهوش و هدفمند است. تیم تحت هدایت ریکاردو ساپینتو بدشانس و بی دقت بود که در قائمشهر مقابل نساجی متوقف شد، وگرنه در حال حاضر به نظر می رسد تیمی در لیگ برتر یارای تقابل با آبی پوشان را ندارد.

ریکاردو ساپینتو که در بخش قابل توجهی از مسابقات این فصل استقلال محروم بوده، در دیگر بازی‌های تیمش و حتی از روی سکو نیز قادر به خلق تصاویر ماندگار و جذاب است و این روحیه آتشین و متعصب، بی‌تردید یکی از رموز محبوبیت هفته‌های اخیر این سرمربی بین هواداران لقب گرفته است. همین چند هفته پیش اخباری در مورد احتمال جدایی ریکاردو ساپینتو مطرح شد، اما حالا او فاتح قلب‌های طرفداران استقلال شده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج