۱۲۹۹۹۸۷
۳۷۹۳
۳۷۹۳
پ

اتهام جنجالی درویش به مدیرعامل اسبق استقلال

مدیرعامل پرسپولیس مدعی است که مدیران اسبق فوتبال ایران با گزارش‌های واسه خود باعث حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس در فصل گذشته از لیگ قهرمانان آسیا شده بودند.

ورزش سه: در شرایطی که بحث حذف استقلال باعث نگرانی هواداران پرسپولیس و تکرار دوباره این اتفاق همانند فصل گذشته برای این تیم نیز شده است، رضا درویش مدعی است تلاش فردی آنها در خصوص مسائلی که در دست‌شان بوده نهایی شده و باید دید شرایط از سوی مولفه‌های دیگر به چه شکل خواهد بود. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در جدیدترین گفتگوی خود با خبرنگار ما به حواشی اخیر این باشگاه و همچنین مسائل مربوط به حرفه‌ای‌سازی و جدایی احتمالی یحیی گل‌محمدی پاسخ داده و انگشت اتهام حذف فصل گذشته را نیز به سمت مدیران اسبق استقلال و پیکان و … گرفته است.

ابتدا از شرایط باشگاه و وضعیتی که بعد از برتری مقابل مس رفسنجان پشت سر می‌گذارید صحبت کنیم.

شرایط جدول الان به شکلی است که تیم‌‌های در کورس برای قهرمانی و جایگاه بالا می‌جنگنند و تیم‌های در کورس سقوط نیز برای فرار در تلاش هستند. هفته‌های آخر قطعا سختی‌های خاص خودش را دارد و ما هم برخی هفته‌ها امتیازاتی از دست دادیم تا کار سخت شود. الان هم شاهد این هستید که برخی بازیکنان مریض و سرماخورده و مصدوم هستند. اشتباهات داوری هم گریبانگیر ما بود و نتوانستیم امتیازات لازم را بگیریم اما ما امیدوار هستیم و تلاش خواهیم کرد تا انشاالله نتیجه‌ای که هواداران انتظار دارند کسب کنند. کار کمی سخت‌تر شده اما تلاش می کنیم از فرصتی که داریم بهترین بهره را ببریم.

وضعیت مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه به چه شکل است؟

ما پرونده‌هایی که منجر به حکم شده بود و کمیته تعیین وضعیت و ای اف سی اعلام کرده بود به هر شکلی بود چه با قرض و چه بودجه، به دنبال برطرف کردن آن بودیم. ما مدت‌هاست که کارگروه را داریم و عموم پرداختی‌هایی که داشتیم شاید 10 سال از موعد آن گذشته بود. به طور مثال یک مربی خارجی از ما طلب داشت که 10 سال است بنده خدا فوت کرده است. ما مجبور به پرداخت این بدهی‌ها هستیم و طی این سال‌ها کلی مدیر آمده و رفته اما کسی در تلاش برای حل این ماجرا نبوده است. این مسائل اکنون مانع بزرگی برای ما ایجاد می‌کند و باید در کنار مسائل جاری باشگاه به دنبال حل این ماجرا باشیم تا باشگاه بتواند در آسیا نیز حضور یابد.

بحثی که اکنون وجود دارد این است که ما همواره با حضور مدیران مختلف شاهد این بحث از سوی آنها بوده‌ایم که به دنبال پرداخت مطالبات گذشته هستند. این مساله به چه شکل است که هیچ وقت حل نمی‌شود و هر مدیری که می‌آید بار دیگر می‌گوید مطالبات گذشته و سالیان قبلی را پرداخت می‌کند و این دور ادامه دارد؟

به نظرم یکی از حسنات خصوصی سازی این است که همه چیز در آن مشخص و شفاف است و با سند صورت می‌گیرد و فاش می‌شود. دیگر مثل گذشته نیست که کسی طلبکار باشد و کسی وی را نشناسد. البته بگذارید یک ماجرای بدهی جدید و عجیب را برای شما بگویم. یک طلبکار جدید آمده و حساب ما را بسته که پرونده‌اش مربوط به سال 84 است. اجراییه از دادگاه آورده و سال 84 یک پولی داده و الان 1500 درصد حکم آورده است. خب متاسفانه ما الان با یک بدهی و 10 بدهی و 50 تا طرف نیستیم. جالب اینجاست که یک برگ کاغذ در حقوقی و مالی ما وجود ندارد که این شرکت بابت چه چیزی طلبکار است. یک بار سال 88 اجرایی گرفته و یک بار دیگر سال 99 قیمت روز گرفته و الان حساب ما را بسته است. شما هر روز در این باشگاه با این موضوع مواجه هستید و کنار هزینه جاری و آینده، باید به دنبال حل این مشکلات هم باشد. از زمانی که بنده در خدمت پرسپولیس هستم، بدهی مربوط به اوساگوآنا، باشگاه کورتریک بلژیک (محمد نادری)، آنتونی استوکس، یک خارجی دیگر هم بود و همه اینها یک طرف آقای رادوشوویچ هم به آن اضافه شد. خب می دانید چقدر سخت است با این شرایط به دنبال نقل و انتقالات و هزینه جاری باشگاه هم باشید. الان اوضاع باشگاه با این شرایط برای هزینه جاری و پرداختی‌ها به چه شکل است؟

خب ما در حال حل مشکلات هستیم و امیدواریم مجال این را پیدا کنیم تا مسائل را کاملا حل کنیم. ماشاالله اینقدر هست که هر روز یک نفر حساب باشگاه را می‌بندد! می‌دانید هر بار بسته شدن حساب باشگاه چه مشکلاتی برای حل مسائل یومیه و آتی تیم شکل می‌دهد؟ هر بار بسته شدن حساب کلی هم شرایط برای حل و برطرف کردن آن دارد که واقعا کار را سخت کرده است. ما به دنبال دریافت تسهیلاتی هم بودیم که با بسته شدن حساب، کار ما گیر کرده است. یک نفر آمده بود با حکم 30 میلیاردی حساب ما را بسته بود و با چه رنج و مرارتی موفق شدیم با کمک قوه قضاییه این مشکل را حل کنیم و اینجا باید از دوستان در قوه قضاییه نیز تشکر کنم. سخت است و من هم دوست دارم از حقوق مردم حمایت کنم. می‌توانم بگوییم خب حکم دارد و باید توافق کنیم و پول را بدهم. اما این کار را نمی‌کنیم که باشگاه درگیر مشکل شود و کلی از این نوع پرونده‌ها را پیگیری کردیم تا مشکل از پیش روی پرسپولیس برداشته شود. ولی می‌گویم حیف است و برای چه چیزی؟ یک نفر که نه طلبکار است رفته اسنادی را درست کرده و حساب را هم بسته است!

اتهام جنجالی درویش به مدیرعامل اسبق استقلال

سوال مهم و البته نگرانی بزرگ هواداران مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای سازی و حضور پرسپولیس در آسیاست. مشکلی از این بابت متوجه باشگاه نیست؟

مشکلی از سمت ما خوشبختانه بسته نیست. ببینید به طور مثال ما الان ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان خودمان معرفی می‌کنیم اما وقتی نمایندگان ای اف سی ایراداتی به طور مثال وارد کنند و امتیاز آن از دست ما برود چه کسی مقصر است؟ من آیا باید استادیوم آزادی را بهسازی و مشکلاتش را برطرف کنم؟ اگر آزادی نتواند مجوز حرفه‌ای گری‌اش را دریافت کند من و باشگاه که نمی‌توانیم. این همیت ملی را می‌خواهد. بحث بعدی هم مالکیت است که باید ببینیم چطور می‌شود. مشکلی از سمت ما نیست و باید ببینیم دیگر نهادها چه می‌شود.اما شما ببینید چه حرف و حدیث‌ها و گلایه‌های غیرواقعی هم را طی این مدت شاهد هستیم.

چه گلایه‌ها و جوسازی‌ها منظورتان است؟

چقدر جوسازی کردند که به فلان تیم کمک شده از فلان جا و به فلان تیم کمک نشد. مگر یادتان نیست که به خاطر کالدرون پنجره پرسپولیس بسته شد؟ چه کسی کمک کرد؟ چند بار پنجره پرسپولیس بسته شده و کسر امتیاز هم شده است.بعضی‌ها جوسازی می‌کنند و بعضی‌ها هم می آیند آب به آسیاب دشمن می ریزند. شما ببینید چه کسانی باعث شدند پارسال مجوز استقلال و پرسپولیس صادر نشود و چه کسانی اطلاعات بردند به اینور و آنور دادند. خیلی از آنها باز دیدند که پرسپولیس در حال حل مشکلات و حضور در آسیاست باز جوسازی و کارشان را شروع کرده‌اند. من می گویم اگر مرا دوست ندارید و می خواهید مرا بزنید چرا پرسپولیس را با این همه هوادار می زنید و چرا فوتبال ملی را می‌زنید؟

به این بحث هم می‌خواستیم برسیم؛ آقای اولیایی در مصاحبه‌ای اتهاماتی را به شما وارد کرده بود و از سند سازی و مشکلات شما و پرسپولیس گفته بود. منظورتان همین است؟

عرض کردم که دشمن بیکار ننشسته است! دشمن کاری به من و پرسپولیس ندارد که، آنها با ایرانی بودن مشکل دارند! گزارش‌های ناصواب و واهی که می‌دهند، آنور که نمی‌دانند آنها چه دشمنی با ما دارند و با ایرانی بودن بد هستند. گزارش‌های نادرست می‌دهند و آنها هم خب می‌گویند این‌ها راست می‌گویند اما خب تشخیص نمی‌دهند که این دوستان هم گزارش اشتباه و تقلبی می‌دهند!

بحث دریافتی بدون اطلاع به کمیته مصارف باشگاه پرسپولیس هم طی روزهای اخیر شکل گرفته است. توضیحی دارید؟

همه این مسائل از گور کسانی برمی آید که آرامش پرسپولیس را برنمی‌تابند و آخر تا مجوز نیاید چطور برداشت شود. حالا می‌گویید آنور (استقلال) برداشت کرده، خب آنها بلد بودند اما ما بدون مجوز و کار قانونی کاری نمی‌کنیم. ما حتی یک مجوز هم گرفتیم اما از آن استفاده نکردیم.

بحث استفاده از پول بورس، کار باشگاه را برای آینده سخت نخواهد کرد؟

من کاری به دیگران ندارم اما ما تمام توان و تلاش خودمان را گذاشته‌ایم تا باشگاه در آینده مشکلی نداشته باشد. جلساتی زیادی داشته‌ایم و فردا نیز در این زمینه خواهیم داشت. با این شرایط اقتصادی مسلما کار برای اسپانسری و دریافت آن سخت شده اما ما به دنبال این خواهیم بود تا مشکلات باشگاه کاهش یابد و حداقل برای آینده مشکلی نباشد و از تمام ظرفیت‌های باشگاه استفاده کنیم.

درباره آقای گل محمدی هم شایعاتی شکل گرفته است. اینکه ایشان پیشنهاد 100 میلیاردی دارد و از سوی دیگر هم گفته می‌شود باشگاه هم به دنبال مربی خارجی بوده است.

چه شایعاتی را پشت سر نگذاشته‌ایم که درباره کادرفنی شایعه نباشد؟ هر روز در یک بخش باشگاه شایعه‌ای می‌شود و خودتان هم می‌گویید شایعه. وقتی شایعه بازارش بی حساب و کتاب است همین است. به نظر شما معقول است باشگاهی به مربی 100 میلیارد بدهد؟ آن کسی که شایعه 100 میلیاردی را ساخته را تا حالا نمی داند 100 میلیارد چقدر است و از نزدیک ندیده است یا تا 100 میلیارد نمی تواند بشمارد! کسانی که این شایعات را می سازند از آرامش پرسپولیس می ترسند و ما همیشه حمایت خودمان را از کادرفنی اعلام کرده ایم.

راستی شما می دانید سه جز اصلی صورت مالی چیست؟

آهان! ما هم در حال یادگیری هستیم و وقتی مسوولیت باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس برعهده ماست باید هر روز یاد بگیریم و تلاش کنیم تا به بهترین شکل مشکلات را حل کنیم. انسان همیشه در حال یادگیری است.

آقای قربان زاده هم نشان داده که اصلا شوخی ندارد.

اتفاقا آقای قربان زاده خیلی همراه هستند و اگر کارها را درست انجام دهید خیلی مشورت خوبی هم می‌دهند. ما خیلی وقت‌ها از ایشان مشورت گرفتیم و بنده خدا آخر شب هم پاسخگو بودند و هیچ وقت نگفتند 400 تا شرکت خصوصی دارند و گرفتار آنها هم هستند. در رافت ایشان و پاسخگویی شان شکی نیست اما منتهی می گویند که باید همیشه واقعیت را بگویید. خصوصی سازی یعنی همین و همیشه همه چیز باید شفاف باشد و ما هم صادقانه و شفاف عمل می کنیم تا مشکلی با آقای قربان زاده و سازمان خصوصی سازی نداشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج