۱۳۰۰۰۵۱
۵۷۲۵
۵۷۲۵
پ

مجیدی علیه ادعای فتح‌الله‌زاده در فوتبال برتر

بخش عجیب برنامه شب گذشته فوتبال برتر، به صحبت‌های رد و بدل شده میان علی فتح‌الله‌زاده و حسین قربانزاده بر سر چک‌های مدیرعامل استقلال برمی‌گردد.

ورزش سه: بخش عجیب برنامه شب گذشته فوتبال برتر، به صحبت‌های رد و بدل شده میان علی فتح‌الله‌زاده و حسین قربانزاده بر سر چک‌های مدیرعامل استقلال برمی‌گردد.

بامداد امروز، بینندگان تلویزیونی یکی از عجیب‌ترین و تکرارنشدنی‌ترین برنامه‌های فوتبال برتر را شاهد بودند. جایی که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال به همراه پرویز مظلومی عضو هیئت مدیره برای پاسخگویی درخصوص مسائل مالی در استودیوی برنامه حاضر شدند ولی هرگز نتوانستند در برابر صحبت‌های حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی حرفی برای گفتن داشته باشند.

بخش مهمی از این مناظره، به موضوع چک‌های علی فتح‌الله‌زاده و مطالبات او از استقلال برمی‌گشت. جایی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی معتقد بود که مدیرعامل آبی‌ها طلب خود را ۲ بار برداشت کرده و فتح‌الله‌زاده نیز قویا این موضوع را تکذیب کرد.

مجیدی علیه ادعای فتح‌الله‌زاده در فوتبال برتر

علی فتح‌الله‌زاده که از محمدحسین میثاقی درخواست کرد درباره بحث چک‌ها توضیحاتی را ارائه کند، گفت:

«در سال 1390، از دو، سه نفر از دوستان پول قرض کردیم. چک بازیکنان را به آن افراد داده‌ایم. مثلا اگر حنیف عمران زاده 3 میلیارد از ما طلب داشته، پولش را به آقای میثاقی داده‌ایم و گفته‌ایم این چک را نگه‌دار. 10 سال این پول را نداده‌اند. قبل از اینکه بنده مدیرعامل شوم، به باشگاه مراجعه کردم و گفتم پول این‌ها را بدهید. به آقای آجورلو گفتم شما که آمده‌اید و با ما رفاقت دارید، کمک کنید که من پیش آن افراد شرمنده شده‌ام. که این اتفاق رخ نداد.

یکی از افرادی که چک در اختیار داشته، یک روز به باشگاه مراجعه می‌کند و پولش را بعد از 10 سال می‌خواهد. یکی از دوستان در باشگاه می‌گوید که این چک‌ها گم شده بودند. آن شخص نیز عصبانی می‌شود و می‌گوید مرد حسابی! من 10 سال است که به شما پول داده‌ام و به جای اینکه از من تشکر کنی، می‌گویی این‌ها گم شده و پیدا کرده‌ام؟

آن فرد عصبانی شد و چک‌ها را برگشت زد. به همین دلیل حساب من و آقای امیدوار رضایی بسته شد. چک شخصی نیست و چک هیئت مدیره بود. چک به نام من نیست ولی امضای من به عنوان مدیرعامل زیر چک بود. این‌ها رفتند شکایت کنند. من نیز از مسئول حقوقی پرسیدم که اگر وارد گردش دادگاهی شویم چه می‌شود؟ او گفت حداقل 9 ماه طول می‌کشد تا ما برویم و این را حل و فصل کنیم. آنجا نیز حداقل برای این یک میلیارد و 100 میلیون تومان باید 12 میلیارد بپردازیم.

گفتم باید چه کاری انجام دهیم؟ که گفتند صلح کنید. وظیفه مدیرعامل که بالاتر از این نیست. زمان آقای آجورلو کمیته تسویه مصوب کرد که این مبلغ را بپردازند. اصلا من نیامده بودم. من این را در هیئت مدیره مطرح کردم و گفتند اگر صحبت کنیم، دلشان را به دست بیاوریم و به توافق برسیم، سریع‌تر به نتیجه می‌رسیم. اگر 9 ماه حساب باشگاه بسته باشد، چگونه کار کنیم؟ در هیئت مدیره مصوب شد که این 12 میلیارد تومان را با 6 میلیارد حل و فصل کنیم.

مجیدی علیه ادعای فتح‌الله‌زاده در فوتبال برتر

من با چند تا پیشکسوت و بازیکن رفتم و آن‌ها را با 5 میلیارد راضی کردم. به هیئت مدیره نیز گفتم شما مصوب کرده بودید من 6 میلیارد بدهم، با 5 میلیارد آن‌ها را راضی کردم. هیئت مدیره نیز مصوب کرد و این پول را دادیم. این پول نیز نه به حساب من است و نه مال من است. به حساب خود آن اشخاص داده‌ایم. حالا هر کسی سندی دارد که پول به حساب من آمده یا چک به نام من بوده، بیاورد.

یک نمونه می‌گویم تا برای مردم مشخص شود. این چک آقای سیداحمد موسوی است. ما الان می‌خواهیم به لیگ قهرمانان آسیا برویم. این چک را به من داده‌اند ولی پول نداریم. به من گفته‌اند از یکی از دوستانت بگیر. من رفتم بگیرم ولی دوباره برگشتم و نگرفتم. من گفتم الان می‌روم و از دوستم می‌خرم و کار باشگاه را انجام می‌دهم بعد 10 سال طول می‌کشد تا پول این بدبخت را بدهند و بعد از 10 سال تهمت می‌زنند و می‌گویند آقا شما پول‌ها را بردی.

این چک‌هایی که می‌بینید، 3 میلیاد برای سال 1390 است. این (با نرخ امروز) معادل 20 میلیارد تومان است. من اگر بخواهم بگیرم، این‌ها را می‌گیرم که پشت همه آن‌ها امضا شده است. بی‌انصافی نکنید. این من را ناراحت کرد. من آمده‌ام خدمت کنم و بعد بگویید من پول خودم را برداشته‌ام؟ از روزی که به باشگاه آمده‌ام نه تنها پولی نبرده‌ام بلکه 30 هزار دلار دیگر نیز به باشگاه قرض داده‌ام. این انصاف است که من را محکوم می‌کنید؟

سپس حسین قربانزاده که در استودیو برنامه حضور پیدا کرده بود، ابتدا درخصوص مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس به صحبت پرداخته بود، بحث چک‌های فتح‌الله‌زاده را به میان کشید و گفت:

مجیدی علیه ادعای فتح‌الله‌زاده در فوتبال برتر

استقلال و پرسپولیس دوره سختی را می‌گذرانند و باید اینگونه شود تا چک شخصی و رابطه شخصی و ریش گرو گذاشتن ریشه‌کن شود. مگر در باشگاه‌های جهان چک شخصی می‌دهند؟ چک شخصی هزارتا فساد و زد و بند و مناسبات پشت پرده می‌آورد، فرقی هم نمی‌کند چه کسی باشد. آقای فتح‌الله‌زاده 4 تا چک 100 میلیونی به فرهاد مجیدی و یک لکسوس 200 میلیونی به امیرحسین صادقی دادند. 250 میلیون دیگر نیز حنیف عمران زاده که اساسا این پول را نگرفته است. این‌ها به 4 چک تبدیل شده که در مجموع رقم 850 تا 900 میلیون تومان دارد.

در این لحظه فتح‌الله‌زاده تلاش کرد تا میان صحبت‌های قربانزاده بیاید و عبارت "یک میلیارد و 100 میلیون" را تکرار کرد که رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه گفت: «چون شما چک‌های دیگری هم دارید ما می‌خواهیم فقط...» که مدیرعامل استقلال یک بار دیگر به میان صحبت‌های قربانزاده آمد و گفت: «نه همان‌ها که داده‌ایم. ما یک میلیارد و 100 داده‌ایم (به بازیکنان) و پنج میلیارد به طرف‌های صاحب چک داده‌ایم.»

قربانزاده اینگونه صحبت‌هایش را ادامه داد: آقای فتح‌الله‌زاده از من گلایه کرد. در دوره‌ای که ارزش‌گذاری کردیم، همه اسناد را گرفتیم و به کارشناسان دادیم تا ارزش‌گذاری کنند و صورت مالی سال‌های 90 و 91 را دیدم. من یک صورت مالی از سال 92 آورده‌ام و لطفا آن را نشان دهید.

مجیدی علیه ادعای فتح‌الله‌زاده در فوتبال برتر

در این لحظه نیز تصویری از یک سند مالی به تصویر کشیده شد و قربانزاده گفت: این سند حسابداری به تاریخ 12 آذر 1392 است، اسناد دریافتنی غیرتجاری. مبلغ 10 میلیارد ریال توسط چه کسی؟ آقای فتح‌الله‌زاده دریافت شده است. آقای فتح‌الله‌زاده این سند مال 12 آذر 1392 است، به شماره سند 257. همان چک‌هایی است که شما می‌گویید باشگاه باید الآن پرداخت کند که پرداخت شده است.

پس از این صحبت‌ها، فتح‌الله‌زاده دوباره به میان حرف‌های قربانزاده آمد و گفت: «آقای دکتر اون نیست...» که رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز پاسخ داد: اجازه دهید عرض من تمام شود. آقای میثاقی اخلاق بدی که دارم این است چون در فوتبال نیستم، چیزی را پنهان نمی‌کنم، ریگی هم به کفشم ندارم. از آقای آجورلو، مظلومی، افضلی، مومنی و حجت کریمی شکایت کرده‌ام و باید در دادگاه پاسخگو باشند. چون یا عضو هیئت مدیره نمی‌شوید یا باید مسئولیت قبول کنید. 359 میلیارد تومان پول... 100 میلیارد تومان پول... نزدیک به 500 میلیارد تومان پول منابع حاصل از افزایش سرمایه به حساب باشگاه استقلال واریز شده است. این 118 میلیارد تومانی که آقای فتح‌الله‌زاده می‌گویند 25 میلیارد آن کم شده که درست است و به خاطر اقساط آن است، 93 میلیارد در آذر ماه می‌مانده است. اگر طلب استراماچونی که 60 میلیارد بود پرداخت می‌شد، پادوانی و موسوی هم می‌شد پرداخت شود.

آن سند دریافت یک میلیارد بابت آن چک‌ها توسط جناب‌عالی بود. آقای فتح‌الله‌زاده اگر حرف‌های من اشتباه بود، فردا از سازمان خصوصی‌سازی استعفا می‌دهم. چک باشگاه دست آقایان مجیدی، عمران زاده و صادقی است، در اسناد باشگاه می‌نویسند یک بدهکاری به این افراد هست. آن فرد نیز مشخص است که پولش را از چه کسی دریافت می‌کند. اینجا کسی بستانکار می‌شود، آقای فتح‌الله‌زاده است، چون آن شخص را معرفی کرده است.

در این لحظه قربانزاده رو به فتح‌الله‌زاده کرد و گفت: آقای نیازی کارمند شما در روزنامه (استقلال جوان) است. آقای نیازی چک‌ها را پیگیری می‌کرد. شما این چک‌ها را آن زمان باید پانچ، سوراخ و بایگانی می‌کردید.

او سپس رو به مظلومی کرد و گفت: آقای مظلومی شما در هیئت مدیره باید از مدیرمالی می‌پرسیدید که این 5 میلیاردی که قرار است برای پرداخت به آقای فتح‌الله‌زاده امضا کنیم، قبلا پرداخت نشده است؟ آیا این سوال را کرده‌اید؟ اگر این سوال پرسیده می‌شد، شاید نتیجه دیگری می‌گرفت. تنها راهی که می‌تواند این موضوع را ثابت کند، فیش واریزی است. پول را باشگاه داده، چک دست آقای فتح‌الله‌زاده مانده، چک‌های دیگری هم وجود دارد، اصلا ممکن است میلیاردها تومان باشد. این چک‌ها دست مدیرعامل امانت است. چکی که دست مدیرعامل امانت است، باید در باشگاه نگهداری شود. وقتی بستانکاری تسویه می‌شود، باید چک پانچ شود. آقای فتح‌الله‌زاده یک ریال از این 5 میلیارد نباید پرداخت می‌شد و فردا نیز این موضوع ثابت می‌شود.

مجیدی علیه ادعای فتح‌الله‌زاده در فوتبال برتر

* فتح‌الله‌زاده نیز که چهره برآشفته و حالت عصبانی داشت، با صدایی لرزان شروع به صحبت کرد و گفت: ما اینجا فیلم بازی نمی‌کنیم. شما حق ندارید این چیزها را اینجا مطرح کنید. شما چه کاره هستید؟ اگر ما اشکالی داریم، شما باید به عنوان بالادستی بروید دادگاه و آنها را ثابت کنید. آن یک میلیارد را از کجا آورده‌اید؟ آقای نجف نژاد یک زمانی از یک آقایی که اسمش یادم نیست، یک میلیارد کمک گرفت، به باشگاه داد و به حساب من واریز کرد و سال بعد از حساب من برداشت کردند. این حرف‌ها را از کجا می‌آورید؟ این حرف‌ها زشت است. چک‌هایی که من نشان می‌دهم یک میلیارد نیست. آشفتگی که ایشان به وجود آورده، صد رحمت به کفن دزد قبلی. اگر باشگاه اسنادی دارد که پرداخت کرده، رو کند. شما در جایگاهی نیستید که کسی را در تلویزیون 20، 30 میلیونی محکوم کنید که به دادگاه نرفته است.

مدیرعامل استقلال سپس بحث روزبه چشمی را به میان کشید و اینکه او مجبور بوده برای بازیکنان، مبالغی را پرداخت کند. فتح‌الله‌زاده سپس گفت: «چکار کنم؟ به روزبه و احمد موسوی پول ندهم؟» که قربانزاده در پاسخ گفت: «پول بدهید ولی 2 بار پول نگیرید.» مدیرعامل آبی‌ها گفت ثابت کنید که رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ گفت: «ثابت می‌کنم، سندش را نشان داد.» که فتح‌الله‌زاده با عصبانیت شدید پاسخ داد: «می‌گویم آن یک میلیارد برای چیز دیگر است مرد حسابی... برای چک نیست.» و محمدحسین میثاقی وارد بحث شد و از فتح‌الله‌زاده خواست حرمت‌ها را نگه دارد که مدیرعامل آبی‌ها نیز در جواب گفت: «مگر ایشان برای ما حرمت گذاشته‌اند؟»

پس از رد و بدل شدن صحبت‌های فتح‌الله‌زاده که از روی عصبانیت بود، او گفت: حتی قاضی نمی‌تواند در تلویزیون به شما اتهام بزند چون جرم است. قطعا از آقای چیز (قربانزاده) شکایت خواهم کرد، به خاطر اتهاماتی که به من زده است. یک بار می‌گوید (فتح‌الله‌زاده) 400 میلیون چک داده و 10 برابر گرفته است. باید ثابت کند که من 400 میلیون داده‌ام و 10 برابر گرفته‌ام. شما زمانی می‌توانید این‌ها را بگویید که من 2 بار پول گرفته باشم. ثابت کن... ثابت کن...  معلوم است که یک نفر می‌آید و به ایشان (قربانزاده) دروغ می‌گوید. آقای قربانزاده از شما بعید است. بدون تحلیل یک حرفی را بزنید. نمی‌خواهد که ایشان از سازمان خصوصی‌سازی برود، عقلش را دست این آدم‌ها ندهد.

مجیدی علیه ادعای فتح‌الله‌زاده در فوتبال برتر

فتح‌الله‌زاده سپس چک‌هایی که به نام فرهاد مجیدی بود را رو به دوربین نشان داد و این گفت‌وگوها رد و بدل شد:

فتح‌الله‌زاده: این چهار چکی است که به فرهاد مجیدی داده‌ایم. پولش را از کی گرفته؟ بیایید نگاه کنید.
قربانزاده: خب این در اسناد باشگاه چه چیزی محاسبه می‌شود؟
فتح‌الله‌زاده: نه این چک‌ها را از کی گرفته است؟ نوشته است سه تا چک تحویل من شد. خیلی خب؟ از من گرفته! چرا می‌گویی از باشگاه گرفتی؟
قربانزاده: شما از کی گرفتی؟
فتح‌الله‌زاده: از خودم!
قربانزاده: نه!! شما از باشگاه گرفتی و فردا ثابت می‌شود. طلق سند ماست. شما ۲ بار پول گرفتی.
فتح‌الله‌زاده: اگر شما ثابت کنید، من هم فردا باشگاه را ول می‌کنم.
قربانزاده: بالاخره یا فردا شما در باشگاه نیستید یا من در سازمان نیستم.
فتح‌الله‌زاده: ان‌شاءالله.
قربانزاده: شما از خدایتان است که نباشید با این اوضاع. من هم از خدایم است در سازمان نباشم.
فتح‌الله‌زاده: هر دو تایمان از خدایمان است. اصلا هر دوتایمان برویم که بهتر، همه راحت شوند.

مجیدی علیه ادعای فتح‌الله‌زاده در فوتبال برتر
این تصویر چک‌هایی است که چند سال پیش در صفحه اینستاگرام فرهاد مجیدی منتشر شد. سرمربی سابق استقلال در سال 94 به دور از آبی‌ها و خارج از کشور به سر می‌برد، تعداد 6 فقره چک‌های بی‌محل و پاس نشده باشگاه استقلال ومدیرعامل سابق باشگاه را منتشر کرد که ارزش آن‌ها بالغ بر یک میلیارد و یکصد و چهل و شش میلیون تومان می‌شود و هیچ کدام از آنها در موعد مقرر پاس نشده است.

** هر چند که صحبت‌های قربانزاده و فتح‌الله‌زاده در خصوص مسائل مختلف ادامه پیدا کرد اما نکته جالب داستان اینجا بود که فرزاد مجیدی از طرف برادرش فرهاد در تماسی که با محمدحسین میثاقی داشت، ادعاهای مدیرعامل آبی‌ها مبنی بر دریافت چک‌ها را تکذیب کرد.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج