۱۳۰۰۱۱۵
۲۷۷۱
۲۷۷۱
پ

درس یک غیرفوتبالی به مدیرانی که مدعی فوتبالی بودن هستند

قابل پیش‌بینی بود که حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بدون ترکش نیست و اول از همه، دامن مدیریت این باشگاه را در برمی‌گیرد.

روزنامه اعتماد: قابل پیش‌بینی بود که حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بدون ترکش نیست و اول از همه، دامن مدیریت این باشگاه را در برمی‌گیرد. در همین راستا هم علی فتح‌الله‌زاده از سمت مدیرعاملی این باشگاه استعفا داد؛ استعفایی که البته در فضای مجازی از جانب فتح‌الله‌زاده نشر داده شد و دست به دست چرخید ولی وزیر ورزش به عنوان متولی این باشگاه از آن بی‌اطلاع بود! و درنهایت مورد پذیرش اعضای هیات‌مدیره قرار نگرفت. 

مدیرعامل استقلال با کمک بعضی از پیشکسوتان این باشگاه که در مصاحبه‌های‌شان مدیران سابق باشگاه را مقصر عدم پرداخت به‌موقع بدهی استراماچونی معرفی و فتح‌الله‌زاده را از اتهامات تبرئه می‌کردند، دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد اما شاید فکرش را هم نمی‌کرد در یک مناظره تلویزیونی پروژه مظلوم‌نمایی‌اش با شکست مواجه شود!

پروژه‌ای که می‌توان از آن با عنوان «من بی‌تقصیرم اما می‌روم یک نمایش تکراری به راه می‌اندازم» در فوتبال ما باب شده. پروژه‌ای که از جانب چندین مدیر به خوبی به اجرا درآمده و شاید از اقبال بلندشان بود که با یکی مثل قربان‌زاده روبه‌رو نشدند. مرد باسوادی که مو را از ماست می‌کشد! 

استعفای نمایشی مدیر استقلال با حمایت ‌اعضای هیات‌مدیره و بعضی از پیشکسوتان می‌رفت به اجرا دربیاید و تمام کاسه و کوزه‌ها را برگردن مدیران ناکارآمد سابق این باشگاه خراب کند اما در یک مناظره تمام رشته‌های آقایان پنبه شد. 

نقطه اوج مناظره آنجا بود که قربان‌زاده برای مدیر و یکی از اعضای هیات‌مدیره ضرب‌الاجل تعیین کرد و این دو را به حضور در دادگاه و جوابگو بودن آنها در نهاد قضایی تهدید کرد. وقتی لبخند روی لبان مظلومی خشک شد و فتح‌الله‌زاده به لکنت افتاد عمق فاجعه مدیریتی ناکارآمد در فوتبال ما بالاخره آشکار شد. 

البته که ما هم پیش‌داوری نمی‌کنیم و قضاوتی هم درباره پول‌هایی که به گفته رییس سازمان خصوصی در «باشگاه بی ‌در و پیکر از لحاظ مالی» خرج شد نداریم اما پاسخگو کردن مدیران یک تابو است که می‌باید از مدت‌ها قبل شکسته می‌شد‌. 

در واقع همان‌طور که فتح‌الله‌زاده باید جواب پس بدهد، درویش و حتی مدیران سابق سرخابی‌ها هم باید پاسخگو باشند تا مقابل کارنامه شفاف‌سازی دوران مدیریت‌شان تیک سبز قرار بگیرد! اصلا مگر می‌شود خط قرمزهای مدیریتی را رد کرد و بعد بدون جواب پست را تحویل مدیر بعدی داد؟ این سنت بد توسط فردی که فوتبالی نبود شکسته شد و این امید را به هواداران داد که ادامه‌دار باشد.

امید به اینکه بالاخره مدیریت سنتی دست از سر فوتبال ایران بردارد تا مدیرعامل و عضو هیات‌رییسه باشگاه استقلال رو به میلیون‌ها بیننده به راحتی نگویند که ما تا امروز این شکلی اداره می‌کردیم و مشکلی هم نداشتیم! تا دیگر مدیری که هنوز الفبای مسائل اقتصادی را نمی‌داند سکان باشگاهی با ده‌ها میلیون‌ هوادار را در دست نگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج