۱۳۰۱۳۷۹
۱۶۰۷
۱۶۰۷
پ

غرش فرنگی‌کاران ایران، ۴ طلا از روز اول

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برای ایران رویایی آغاز شد و روز نخست با ۴ طلا و یک نقره به پایان رسید.

ورزش سه: مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برای ایران رویایی آغاز شد و روز نخست با ۴ طلا و یک نقره به پایان رسید.

 از صبح امروز (یکشنبه) مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در شهر آستانه قزاقستان استارت خورده و شاگردان حسن رنگرز در ۵ وزن نخست روی تشک رفتند.

پویا دادمرز در ۵۵ کیلو، ایمان محمدی در ۶۳ کیلو، امین کاویانی‌نژاد در ۷۷ کیلو، ناصر علیزاده ۸۷ کیلو و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلو نمایندگان ایران در روز نخست این مسابقات بودند که با عملکردی شگفت انگیز مقدمات قهرمانی ایران را در آسیا فراهم کردند. 

عملکرد فوق‌العاده شاگردان حسن رنگرز در ۵ وزن اول، همه علاقه‌مندان به کشتی را سورپرایز کرد و صبح روز نخست برای ایران بدون باخت به پایان رسید. اما در فینال‌های ۵ وزن اول که با حضور ۵ ایرانی همراه بود هم خبری از باخت نبود و فقط امین کاویانی‌نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو نتوانست روی تشک برود تا تنها شکست ایران هم خارج از تشک رقم بخورد.

بدین ترتیب پرونده روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با ۴ طلا و یک نقره برای ایران بسته شد و شانس قهرمانی شاگردان حسن رنگرز در این رقابت‌ها به شدت بالا رفت. البته که باید در انتظار مسابقات ۵ وزن دوم با حضور ۵ فرنگی‌کار ایرانی دیگر باشیم.

در ادامه ریز نتایج فرنگی‌کاران ایرانی را در روز اول مسابقات مشاهده می‌کنید:


غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

* در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف اختیار بوتیروف از ازبکستان می‌رود.

* پویا دادمرز در مرحله نیمه نهایی به مصاف اختیار بوتیروف از ازبکستان رفت و در یک کشتی جانانه 8 بر یک به پیروزی رسید. در حالی که داوران در ابتدا اخطار را به دادمرز دادند و حریف در حال اجرای سالتو بارانداز بود، فرنگی کار ایرانی توانست بوتیروف را روی پل نگه دارد و دو امتیاز بگیرد. فرار از تشک و رد شدن اعتراض دو امتیاز دیگر به دادمرز رساند و در ادامه او با اجرای دو بارانداز 8 بر یک پیش افتاد. فرنگی کار اهل ایذه خوزستان توانست تا پایان این نتیجه را حفظ کرده و اولین فینالیست ایران در این مسابقات لقب بگیرد.

* پویا دادمرز در فینال وزن 55 کیلوگرم به مصاف روپین از هند رفت. با اینکه اخطار اول به کشتی گیر هندی داده شد، اما دادمرز نتوانست در خاک کاری از پیش ببرد. این فرنگی کار سبک وزن در تایم دوم، در خاک حریف هندی که قدرت بدنی بالایی داشت، نشست و نتیجه کشتی یک بر یک شد. در حالی که با این نتیجه، روپین از هند برنده و صاحب مدال طلا می شد، دادمرز به تلاش خود ادامه داد و بار دیگر با اخطار داوران کشتی گیر هندی در خاک نشست. اخطار داوران به حریف هندی و 2 امتیاز به دادمرز به دلیل خطای روپین در خاک، باعث شد تا کشتی 3 بر یک به سود فرنگی کار کشورمان شود. دادمرز با حفظ این نتیجه مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت.

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول
 
غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

* در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی‌گیران کره جنوبی و ترکمنستان می‌رود.
* ایمان محمدی در مرحله نیمه نهایی وزن ۶۳ کیلو، مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی قرار گرفت و از همان ثانیه‌های ابتدایی توفانی حاضر شد. محمدی با پیچ کمر ۴ امتیاز گرفت، اما دست از حمله برنداشت و در ادامه با یک بار بیرون بردن پای حریف و دو بار خاک کردن کشتی‌گیر کره‌ای جمع امتیازاتش را به عدد ۹ رساند تا دومین فینالیست ایران در روز نخست باشد.

* ایمان محمدی که امروز با نمایش خیره کننده خود، نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده بود، در فینال هم توانست یک کشتی فوق العاده دیگر را به نمایش بگذارد. این جوان اهل خوزستان در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با ارائه فنون متنوع و پیاپی با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

* در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با ریو لیو از چین مبارزه می‌کند.
* کاویانی‌نژاد در دور دوم به مصاف ریو لیو از چین رفت و درحالی‌که امتیاز اول به حریف چینی رسید و به کاویانی‌نژاد اخطار داده شد، در ادامه داوران به دلیل حملات بیشتر فرنگی کار ایرانی امتیاز را به او دادند. البته که کاویانی‌نژاد هم نتوانست همچون حریف خود در خاک امتیازی به دست آورد. ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم ایران که از ناحیه زانو هم آسیب دیده بود، بار دیگر در خاک نشست و دفاع جانانه‌ای داشت تا در نهایت با همان نتیجه یک بر یک و به دلیل کسب امتیاز آخر برنده کشتی لقب بگیرد و راهی نیمه نهایی شود.
* امین کاویانی‌نژاد برای رسیدن به فینال مسابقات باید با دمیو ژاداریف از قزاقستان کشتی بگیرد.

* در حالی‌که یکی از مربیان تیم ملی در جریان مصاحبه تلویزیونی بعد از دیدار یک چهارم نهایی از آمادگی امین کاویانی‌نژاد ابراز نارضایتی کرد، این فرنگی‌کار باتجربه توانست نیمه نهایی را هم با موفقیت پشت سر بگذارد. فرنگی‌کار وزن 77 کیلوگرم ایران برای رسیدن به فینال دمیو ژاداریف از قزاقستان را پیش رو داشت و در یک کشتی سخت توانست نماینده کشور میزبان را از پیش رو بردارد. درحالی‌که ژاداریف نتوانست از فرصت به وجود آمده در خاک استفاده کند، کاویانی‌نژاد در خاک به حریف خود بارانداز زد و برتری 3 بر یک خود را تا پایان حفظ کرد تا همچنان ایران بدون شکست باقی بماند. 

* امین کاویانی‌نژاد که در دیدار نیمه نهایی وزن 77 کیلوگرم از ناحیه زانو مصدوم شده بود، شرایط حضور در دیدار فینال را پیدا نکرد و بدون اینکه روی تشک برود، به مدال نقره آسیا دست یافت.

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

* در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی گیران هند و تاجیکستان می رود.

* در نیمه نهایی وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده مقابل سونیل کومار از هند قرار گرفت. علیزاده که هجومی کشتی را آغاز کرده بود، حریف را به خاطر اخطار داوران در خاک نشاند و توانست از این فرصت استفاده کند و با اجرای سه بارانداز 7 بر صفر پیش بیفتد. با اینکه تصور می‌شد کشتی خیلی زود به پایان می‌رسد، کشتی گیر هندی در ادامه دو امتیاز گرفت، اگرچه در خاک کاری از پیش نبرد. در نهایت علیزاده 7 بر 2 برنده کشتی لقب گرفت تا چهارمین فینالیست ایران در روز نخست باشد. 

* ناصر علیزاده در فینال وزن 87 کیلوگرم مقابل نورسلطان تورسینوف از قزاقستان قرار گرفت و در یک کشتی کاملا برتر با خاک کردن حریف و بیرون بردنش از تشک، در نهایت 8 بر صفر به برتری رسید تا یک طلای دیگر به جمع مدال‌های ایران بیفزاید. علیزاده سومین طلای کشتی فرنگی ایران را در مسابقات آسیایی به دست آورد.

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

* در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف تموربک نسیم اف از ازبکستان می‌رود.

* در نیمه نهایی وزن 130 کیلوگرم، امین میرزازاده نایب قهرمان جهان در سال 2022 مطابق انتظارها خوش درخشید. این فرنگی کار سنگین وزن ایرانی که مقابل تموربک نسیم اف از ازبکستان قرار گرفته بود، از همان ابتدا نشان داد که نسبت به حریفش برتری دارد. میرزازاده که با حملات پیاپی، کشتی گیر ازبکستانی را کلافه کرده بود، با چند بار خاک کردن حریف و اجرای باراندازهای دیدنی 9 بر صفر در همان تایم اول کار را تمام کرد و فینالیست وزن 130 کیلوگرم شد.

* در فینال وزن 130 کیلوگرم، امین میرزازاده مقابل لینگ ژی منگ از چین رفت. میرزازاده که از ابتدا کشتی هجومی را در پیش گرفت، توانست با قدرت بدنی بهتر خود از حریف اخطار بگیرد و وقت اول را یک بر صفر به سود خود به پایان ببرد. حملات میرزازاده در وقت دوم نیز ادامه‌دار بود و او یک بار دیگر با اخطار، حریف را در خاک نشاند و دو بر صفر پیش افتاد. فرنگی‌کار سنگین وزن ایران با حفظ همین نتیجه توانست 2 بر صفر به برتری برسد و پایان خوشی را با کسب یک طلای دیگر در روز اول برای ایران رقم بزند.

غرش فرنگی‌کاران ایران، 4 طلا از روز اول

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج