۱۳۰۱۵۱۸
۵۰۵۷
۵۰۵۷
پ

ملی‌پوش ایران: از ۲ تیم اروپایی پیشنهاد دارم

والیبال ایران سال شلوغی را در پیش دارد و جواد معنوی‌نژاد می‌گوید در هر تورنمنتی که صلاح بدانند به تیم ملی کمک خواهد کرد.

همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال سال شلوغی را در پیش دارد و باید در چند تورنمنت بازی کند که انتخابی‌ المپیک۲۰۲۴ پاریس مهم‌ترین آنهاست. برای حضور موفق در این رقابت‌ها، داشتن بازیکنان مطمئن تعیین‌کننده است. تیم ایران بازیکن کم ندارد و یکی از کسانی که امسال بیش از سال‌های قبل می‌تواند به تیم کمک کند جواد معنوی‌نژاد است. دریافت‌کننده قدرتی که قبل از المپیک توکیو مصدوم شد و این بازی‌ها را از دست داد ولی حالا به‌نظر می‌رسد دوباره با قدرت به والیبال ایران برگشته است. او فصل قبل یکی از بهترین‌های تیم پویتوین پویتیرز در لیگ فرانسه بود و در بعضی از بازی‌ها به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. معنوی‌نژاد می‌تواند در تیم ملی هم بدرخشد؟ خودش می‌گوید همه‌چیز به شرایط بستگی دارد. او که تجربه بازی در لیگ ایتالیا را دارد، شاید دوباره به این کشور برگردد.

  فصلی که گذشت، چطور بود؟ بعد از مصدومیتی که داشتید، توانستید به شرایط ایده‌آل برسید؟

در ورزش حرفه‌ای مصدومیت برای همه هست، پارسال هم من مصدوم شدم. هم مسابقات باشگاهی در فرانسه را از دست دادم و هم بازی‌های المپیک را. ولی خدا را شکر امسال توانستم به شرایط آرمانی برگردم. در تیم‌ملی بازی کردم و در باشگاهی هم عملکرد خوبی داشتم و کادر فنی از من راضی بود. به شرایطی که درنظرم بود، رسیدم. تابستان امسال هم تیم ملی بازی‌های زیادی دارد، امیدوارم بتوانم در تیم مثمرثمر واقع شوم و نتایج خوبی بگیریم.

  این رضایتی که دارید بیشتر به‌خاطر آمادگی خودتان بود؟

برای بازیکنی که ۷-۶ ماه از والیبال دور بوده مهم است که چطور برگردد. نحوه برگشت در ذهن همه می‌ماند. خدا را شکر من خوب برگشتم و اتفاقاتی که افتاد خوب بود. از نظر فیزیکی و جسمانی راضی هستم.

  از نتایجی که با تیم پویتوین پویتیرز در لیگ فرانسه گرفتید، چطور؟

لیگ فرانسه، لیگ پرفشاری است و بازیکنان خوبی دارد. تیم ما هم جوان بود و بعد از نیم‌فصل به پختگی رسید. ما حتی توانستیم چند تیم اول لیگ را شکست بدهیم با این حال نشد که به پلی‌آف صعود کنیم. در جام حذفی هم خوب بازی کردیم و تا نیمه‌نهایی بالا آمدیم. در این مرحله هم در بازی آخر در ست پنجم و امتیاز ۱۴-۱۶ باختیم. اگر آن بازی را می‌بردیم می‌توانستیم در فینال بازی کنیم.

  بیشتر والیبالی‌ها آرزویشان این است که در لیگ ایتالیا بازی کنند. لیگ فرانسه با ایتالیا چقدر متفاوت است؟

لیگ فرانسه مثل لیگ ایتالیا نیست. ایتالیایی‌ها یک جمله دارند که می‌گویند: «ایتالیا در والیبال جهانی دیگر است.» با این حال سطح لیگ فرانسه هم خوب است و بازیکنان بزرگی دارد. در فرانسه همه تیم‌ها تقریبا هم‌سطح هستند. حتی در ایتالیا همیشه ۵-۴ تیم اول هستند که تیم‌های آخر جدول را می‌برند اما در فرانسه تیم ما که نهم و دهم بود، تیم‌های بالای جدول را شکست داد. این نزدیکی سطح تیم‌ها، سختی کار را بیشتر می‌کند. من الان هم از ایتالیا پیشنهاد دارم و هم از فرانسه. باید صحبت کنم ببینم چه می‌شود.

  دوست ندارید دوباره به ایتالیا برگردید؟

بستگی به شرایط تیم دارد. اینکه چه بازیکنانی در آن تیم بازی می‌کنند، سرمربی، اعضای دیگر کادر فنی و کادر پزشکی‌اش چه کسانی هستند و... همه اینها برای من مهم است. بازار نقل و انتقالات شروع شده و باید منتظر بمانم ببینم چه کسانی به این‌ تیم‌ها می‌روند. عجله‌ ندارم و بعد از مشخص شدن شرایط تیم تصمیم می‌گیرم.

  با نگاه متفاوت و حرفه‌ای تیم انتخاب می‌کنید.

۸-۷سال از دوران بازی حرفه‌ای من می‌گذرد و به‌قدری تجربه در این چند سال به‌دست آورده‌ام که بدانم چه چیزهایی برای من مهم است. بازیکنان کنار دستی‌ام که مشخص شوند، نصف راه را رفته‌ام. این موضوع خیلی برایم اهمیت دارد.

  گفتید از آمادگی و شرایط فیزیکی‌تان راضی هستید. آمادگی در حدی هست که امیدوار باشید در ترکیب اصلی تیم ملی بازی کنید؟

بحث اردوها و بازی‌های تیم ملی با باشگاهی متفاوت است. در تیم ملی نماینده یک ملت هستی و در مقایسه با تیم باشگاهی هم فشار بیشتری روی بازیکن است و هم انتظار از او بیشتر. شرایط اردو و تمرینات همه‌چیز را مشخص می‌کند. در کل هم نتیجه‌گیری تیم است که اهمیت دارد نه بازی یک فرد. به هر حال بعد از ۸-۷ماه بازی در لیگ پرفشار از نظر بدنی و ذهنی خسته هستم و این غیرقابل انکار است. امیدوارم در یک ماهی که در اردوی تیم ملی هستیم، بتوانم ریکاوری خوبی داشته باشم.

  تیم ملی مسابقات متعددی را در پیش دارد و به‌احتمال زیاد کادر فنی ۲تیم را به رقابت‌های مختلف اعزام کنند. ترجیح می‌دهید در کدام مسابقات بازی کنید؟

نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم. کادر فنی است که تصمیم‌ می‌گیرد. علاقه به تیم ملی و پیراهنش همیشه هست. اگر سالم باشی و آماده، می‌توانی با علاقه و افتخار در هر تورنمنتی بازی کنی.

  امسال سال المپیک است. المپیک توکیو را از دست دادید. چقدر به گرفتن سهمیه المپیک پاریس امیدوارید؟

گفتم تابستان شلوغی داریم و انتخابی المپیک آخرین تورنمنتی است که ما شرکت می‌کنیم. تورنمنت‌های دیگر به آمادگی تیم و رسیدن بازیکنان به بهترین فرم و شرایط کمک می‌کنند. میزبان انتخابی، برزیل است و هم این تیم و هم تیم‌های دیگر گروه با ۱۰۰درصد توان به مسابقات می‌آیند تا سهمیه بگیرند. ما هم از بقیه مستثنی نیستیم و برای رسیدن به المپیک با همه قوا می‌رویم ولی مسلم است که از حالا هیچ قولی نمی‌شود داد. باید در شرایط مسابقات قرار بگیریم ولی به هر حال مثل دوره‌های قبل با غیرت به زمین می‌رویم تا بهترین نتایج را بگیریم.

  بعد از تمام شدن فصل مسابقات لیگ فرانسه، به عراق رفتید و قرار بود برای تیم گاز بازی کنید اما خیلی زود تصمیمتان عوض شد و برگشتید.

اطلاعاتی که از سالن و بازیکنان به‌خصوص پاسور داده بودند، متفاوت از چیزی بود که دیدم. سالن‌هایشان اصلا خوب نبود. زمان مسابقات هم مناسب نبود. بازی‌ها آخر شب انجام می‌شد و تا ساعت ۴-۳ صبح ادامه داشت. بعد از یک هفته دیدم به صلاحم نیست که بازی کنم و برای حفظ سلامتی تصمیم گرفتم به ایران برگردم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج