۱۳۰۳۰۴۳
۱۸۱۸
۱۸۱۸
پ

استقلالِ ساپینتو، آبیِ تماشایی

فوتبالدوستان ایرانی دیشب از ندیدن بازی سیتی-لستر حسرت نخوردند!

ورزش سه: همین ابتدا لازم به اشاره است که؛ اگر صحبت درگوشی سرمربی پرتغالی با ساکت الهامی پس از سوت پایان، به نوعی دلجویی از او درباره گلزنی گلر استقلال از روی نقطه پنالتی بوده باشد، آبی های پایتخت در برابر تیم نگون بخت هوادار، یک فوتبال بی نقص را به نمایش گذاشتند.

استقلال در شبی که طبق معمول انتظار می رفت بواسطه دربی حساس هفته آینده کمی با احتیاط پای به میدان بگذارد اما با تغییر نگرشی که از روی نیمکت به ساق بازیکنان منتقل شده، نشان داد ایده های هجومی ساپینتو متوقف بشو نیست.

مربع هجومی مهری، محبی، قائدی و امیر ارسلان مطهری در ابتدای مسابقه هرچند به دلیل ناهماهنگی با آرش رضاوند کاری از پیش نبرد اما راه افتادن هافبک خلاق و طراح آبی ها، آنقدر فرصت گلزنی به استقلال داد که نتیجه ی به یاد ماندنی پایانی رقم بخورد.

استقلالِ ساپینتو، آبیِ تماشایی

آنها گویی دیدار همزمان لیگ جزیره را هم می دیدند (!) که دی بروینه چطور مثل آب خوردن برای محرز، گریلیش، هالند و سیلوا موقعیت گلزنی بوجود می آورد تا گل های پیاپی در این دیدار حساس از راه برسند و منجر به ۳ امتیاز آسان یک بازی حیاتی برای سیتیزن ها بشود. امتیازاتی که یقه صدرنشین هفته های طولانی فصل جاری را رها نمی کند و هر آن ممکن است نزدیکترین تعقیب کننده را به قهرمان بدل کند.

جشنواره ی گل آبی های وطنی البته دلایل گوناگونی داشت اما اگر به دنبال مهمترین آن باشید باید علت آن را در تمرینات این تیم جست! جایی که ندیده پیداست آنها راه های مختلف گلزنی را باتوجه به عناصر هجومی باکیفیتی که در اختیار دارند آنقدر به کار گرفته اند که اشتهای سیری ناپذیری برای فتح دروازه رقبا پیدا کرده اند. صاحب بهترین خط حمله لیگی که اغلب کسالت آور بوده، بهترین نشانه ی مشهود ازین ذهنیت آبی پوشان است.

البته نباید ازین نکته غافل شد که سپاهان و پرسپولیس هم درین راه تاثیرگذار بوده اند! رقبای پس و پیش استقلال که رقابت سایه به سایه شان سبب شده شاگردان ساپینتو انگیزه های ارائه فوتبال هجومی شان را هفته به هفته تقویت کنند. موضوعی که بر جذابیت و گرمای بالای جدول هم افزوده است و آن کرختی قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ را کاملا تغییر داده است.

استقلالِ ساپینتو، آبیِ تماشایی

برتری با گل های زیاد و شانس بالای کسب عنوان قهرمانی در ۴ هفته مانده تا پایان رقابت ها آن هم برای تیمی که عوامل بیرونی اش به معنی واقعی کلمه پاشنه آشیل و حتی عامل مخربی در طول فصل بوده، در کنار سهولت در ایجاد فرصت های گلزنی استقلال را بدل به تیمی کرده که درون زمین به نگرش حرفه ای و پختگی کامل رسیده است وگرنه کیست که نداند بحران های مالی و حذف از آسیا چه بلاهایی می توانست سر آبی پوشان پایتخت بیاورد.

حالا هم بهترین فرصت است تا بواسطه یک رقیب سنتی محترم که اتفاقا شاگرد ممتازی در طول فصل جاری بوده، شاهد یک دربی کلاسیک، زیبا و البته مهیج بود. مسابقه ای که اگر با همین شهامت و شجاعت از سوی هر دو تیم بزرگ پایتخت انجام شود قطعا به دیداری خاطره انگیز و حتی تعیین کننده قهرمان فصل منجر خواهد شد. اگر هم تدابیر اشتباه و محتاطانه اتخاذ شود، پاس گل طلایی برای مدعی اصفهانی ارسال می شود و باوجود تمام شایستگی ها، این تعریف و تمجیدها به بالا بردن جام ختم نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج