جاباما
۱۳۰۳۳۶۵
۲۶۱۵
۲۶۱۵
پ

مهدوی: امکان ندارد پرسپولیس در دربی ۶تایی شود

تیم فوتبال استقلال در آستانه دربی و در دیداری پرگل از سد هوادار گذشت تا با روحیه مضاعف آماده جدال با پرسپولیس شود.

روزنامه اعتماد: تیم فوتبال استقلال در آستانه دربی و در دیداری پرگل از سد هوادار گذشت تا با روحیه مضاعف آماده جدال با پرسپولیس شود. استقلالی‌ها که هم‌امتیاز با سپاهان صدرنشین لیگ به حساب می‌آیند، امیدوار هستند با شکست رقیب سنتی اسب‌شان را برای دومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر زین کنند هرچند پرسپولیس مثل هوادار رقیب آسانی برای آبی‌پوشان نخواهد بود، اما شاگردان ساپینتو با بازی‌های درخشانی‌ که در چند هفته اخیر به نمایش گذاشتند، هواداران تیم خود را بسیار امیدوار کردند . درباره برد مقابل هوادار و دربی صدم با محمدرضا مهدوی، بازیکن سابق استقلال گفت‌وگو کردیم، مهدوی شایعاتی که در فضای مجازی علیه ساکت الهامی و هوادار در خصوص راه دادن به استقلال مطرح شده را تهمت بزرگ می‌داند و معتقد است دربی پیش‌رو قطعا برنده خواهد داشت. در ادامه گفت‌وگو با مدافع اسبق تیم ملی را می‌خوانید.

   استقلال در یک بازی پرگل از سد هوادار گذشت، نظر شما درباره این برد پرگل چیست؟

جای بسی امیدواری است باشگاهی که شرایط نابسامانی در مدیریت دارد، اما بازیکنان و مربیان این‌طور هماهنگ هستند که می‌توانند یک تیم خوب مثل هوادار را با نتیجه پرگل و با اقتدار شکست دهند. گویا استقلالی‌ها می‌خواهند مثل سال گذشته یکسری رکوردها را جابه‌جا کنند! تیمی که شرایط مدیریتی خوبی ندارد و در شرایط مالی بسیار بدی است، اما خوشبختانه بچه‌هایش، بچه‌های خوبی هستند و کادر خوبی دارند که توانستند این اقتدار را هنوز هم که‌ هنوز است برای خودشان نگه دارند و پیش بروند.

  انتظار چنین برد پرگلی را داشتید؟

هیچ کسی چنین انتظاری نداشت. هر کسی بگوید پیش‌بینی این نتیجه را می‌کردم دروغی بیش نگفته است! نهایت می‌شد پیروزی با یک‌ گل یا برد خفیف را پیش‌بینی کرد، چون تیم مقابل هم تیمی بود که ضعیف نبود، اما نتیجه جالبی به دست آمد. گل‌هایی را که دیدم لذت بردم.

  در فضای مجازی بعضی‌ها به ساکت الهامی حمله کردند که چرا از بعضی از بازیکنان ذخیره استفاده کرد و حتی تهمت‌های اثبات نشده‌ای به او و تیم هوادار زده شد‌.

من هیچ‌ وقت این حرف‌ها را قبول ندارم. به شخصه در تمام تیم‌های قهرمان ایران بازی کرده‌ام، تیم‌هایی مثل استقلال و بهمن و سپاهان و... اصلا این حرف‌ها را قبول ندارم. این حرف‌ها تهمت یا گمانه‌زنی است. من انسان‌ها را قضاوت نمی‌کنم و در کت من نمی‌رود! اصلا مگر می‌شود من از تیمی پول بگیرم و بعد خودم را مقابل تیم دیگر وا بدهم؟ شرف و انسانیت اصلا این مسائل را قبول نمی‌کند. برای اینکه چرا فلان بازیکن بازی نکرده باید رفت سر تمرینات و دید کی آماده است و کدام بازیکن آماده نیست، یک زمانی ایراد می‌گرفتند که چرا فلان بازیکن که فیکس تیم ملی است بازی نمی‌دهد؟‌ خب بروید سر تمرین آن تیم ببینید کی مصدوم یا کی محروم است. شاید اتفاق افتاده باشد اینها را باید کادرفنی بگوید . به این حرف‌ها اعتقادی ندارم این حرف‌ها تهمت است، چون ما ایرانی‌ها رگ غیرت‌مان اجازه این کارها را نمی‌دهد.

  درباره عملکرد ساپینتو صحبت کنید، با اینکه انتقاداتی نسبت به بعضی از رفتارهای او می‌شود، اما به لحاظ فنی و کسب نتیجه موفق بوده است.

او اخلاق و روحیات خاص خودش را دارد‌، یک آدم کاملا عصبی که با ایجاد تشنج تیمش را جلو می‌برد که شاید یک حربه باشد. در روزهای اول بچه‌های استقلال عادت نداشتند، اما الان می‌بینید که هم اخلاقی و هم فنی بهتر شده و شرایط بهتری برای خودش ایجاد کرده است. به نظر من اوایل هم به لحاظ نتیجه و هم از لحاظ رفتار خیلی افتضاح بود، اما الان قابل احترام است برای همه و به او باید احترام بگذارند.

   دربی در پیش است. با نتایجی که استقلال گرفته خیلی‌ها از برد پرگل این تیم در مقابل پرسپولیس می‌گویند. شما چی پیش‌بینی می‌کنید؟

خیر، امکان ندارد! یک زمانی یک اتفاقی ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید، اما اگر فکر کنند ۶ تایی‌ها تکرار می‌شود خیلی سخت در اشتباه هستند، چون الان همه تیم‌ها قدرتمند شده‌اند و خیلی خوب کار می‌کنند، چون استقلال تیم هوادار را ۶تایی کرده اینکه دلیل نمی‌شود. البته فوتبال است و این کری‌خوانی‌ها هست، ولی نمی‌شود این همه گل رد و بدل شود، چون هر دو تیم بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارند .

   یعنی دربی کم گل می‌شود؟

هر دو تیم برای قهرمانی می‌جنگند؛ احتمال برد برای یکی از تیم‌ها وجود دارد. این بازی برد دارد، اما برد پرگل نیست. از طرفی معتقدم برنده دربی هم قهرمان نمی‌شود، چون سپاهان بازی‌های آسان‌تری پیش رو دارد و فکر می‌کنم راه قهرمانی برای سپاهان هموارتر است.

  برای استقلال کسب نتیجه مساوی هم خوب است؟

بازی ۶ امتیازی است و اگر برای مساوی گرفتن بازی کنند، اشتباه محضی مرتکب شدند.آن طرف سپاهان است که بازی‌اش را قطعا می‌برد و همه ‌چیز به نفع این تیم تمام خواهد شد. همه تیم‌های صدرنشین فقط برای برد بازی می‌کنند و مطمئن باشید بازی زیبایی خواهد شد.

   درباره عملکرد خیره‌کننده قایدی هم نظرتان را  بگویید.

او‌ همیشه بازیکن خوبی است و ترانسفر او کار کاملا اشتباهی بود، چون با فرهنگ فوتبال آن کشور آشنا نبود و او به درد فوتبال خودمان می‌خورد و به فوتبال ما عادت کرده است.

  درباره حذف استقلال از آسیا هم صحبتی دارید؟

فقط می‌شود تاسف خورد که برای یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا این اتفاق رخ می‌دهد. برای باشگاه با این ‌همه‌ هوادار و بزرگی بد است که این اتفاق رخ ‌دهد. باید بیایند از همه عذرخواهی کنند. هر کسی مسوول این اتفاق بوده باید عذرخواهی کند، وکیل و مدیر یا آبدارچی هر کسی مقصر بوده باید عذرخواهی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج