۱۳۰۳۳۶۸
۱۶۰۴
۱۶۰۴
پ

آبی‌ها به دنبال دائمی کردن قرارداد محبی و حفظ قایدی

آخرین تاییدیه جهت گرفتن تسهیلات کوتاه‌مدت باشگاه استقلال صبح دیروز(یکشنبه) با حضور فرشید سمیعی، معاون حقوقی و سخنگوی این باشگاه در سازمان خصوصی‌سازی اخذ شد. در این جلسه و پس از دیدار سمیعی با قربان‌زاده مذاکرات لازم در این زمینه انجام شد و موافقت‌های ممکن بعد از بررسی‌های لازم برحسب قوانین موجود اخذ شد.

فرهیختگان: آخرین تاییدیه جهت گرفتن تسهیلات کوتاه‌مدت باشگاه استقلال صبح دیروز(یکشنبه) با حضور فرشید سمیعی، معاون حقوقی و سخنگوی این باشگاه در سازمان خصوصی‌سازی اخذ شد. در این جلسه و پس از دیدار سمیعی با قربان‌زاده مذاکرات لازم در این زمینه انجام شد و موافقت‌های ممکن بعد از بررسی‌های لازم برحسب قوانین موجود اخذ شد. به نظر می‌رسد با تایید سازمان خصوصی‌سازی، وزارت ورزش و جوانان و موافقت بانک مدنظر، مشکلات مربوط به بدهی‌های آندره‌آ استراماچونی، لئاندرو پادوانی و شباب الاهلی امارات بابت انتقال مهدی قایدی به پایان خواهد رسید. 

بر همین اساس و طبق شنیده‌ها با تامین منابع مالی که به احتمال زیاد به صورت ارزی خواهد بود طی فردا یا نهایتا تا چهارشنبه آخرین مراحل واریزی برای حسابی که استراماچونی تعریف کرده انجام شده و این پرونده برای همیشه بسته خواهد شد. قرار است طی امروز و فردا جلسه‌ای بین مسئولان باشگاه استقلال و بانک شهر برگزار شده و بعد از حساب و کتاب درخصوص بدهی‌های ارزی استقلال و مشخص شدن رقم دقیق آن، بانک شهر نسبت به واریز این وجوه که در قالب وام خواهد بود، اقدام لازم را به عمل بیاورد. 

در حال حاضر استقلال در پرونده استراماچونی چیزی در حدود یک میلیون و ششصد هزار دلار بدهکار است. آندره‌آ استراماچونی در لیگ نوزدهم، ۱۳ هفته هدایت استقلال را برعهده داشت و با دریافت نکردن مطالبات خود از ایران رفت. این مربی ایتالیایی طبق قانون فیفا خواستار دریافت مبلغ قرارداد دو ساله خود شد و استقلال باید مبلغ یک میلیون و ۵۷۰ هزار یورو پرداخت کند که مبلغ اندک دیگری نیز به‌عنوان دیرکرد ماه‌های اخیر به این مربی تعلق خواهد گرفت. این در شرایطی است که حدود ۱۳۰ هزار دلار نیز باید به پادووانی پرداخت شود و از سوی دیگر نیز حدود ۲۸۰ هزار دلار برای تسویه با باشگاه شباب الاهلی برای انتقال قرضی مهدی قایدی مورد نیاز است. بنابراین همان‌طور که دیروز در «فرهیختگان» نوشتیم در گام اول استقلالی‌ها برای بستن پرونده‌های خارجی خود به حدود دو میلیون دلار نیاز خواهند داشت. 

البته باشگاه استقلال با برخی طلبکاران داخلی مانند احمد موسوی نیز مواجه است و به صورت طبیعی برای تسویه‌حساب با این نفرات به منابع مالی ریالی نیز نیازمند است. حال اینکه این منابع نیز از سوی بانک شهر تامین می‌شود یا منابع جدید برای آن تعریف خواهد شد؛ باید در انتظار تصمیم استقلالی‌ها باقی ماند. 

 آخرین وضعیت پرونده محبی

محمد محبی یکی از بهترین بازیکنان آبی‌پوشان در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رود. بازیکنی که با گلزنی مقابل هوادار دوباره پایش به گلزنی باز شده تا روزهای خوبش همراه با استقلال ادامه داشته باشد. این بازیکن که با قراردادی قرضی از سانتاکلارا به جمع آبی‌های پایتخت اضافه شد و با به ثمر رساندن 7 گل و دادن 3 پاس گل، جزء مهره‌های کلیدی تیم ساپینتو بوده است. 

با این حال نکته‌ای که باعث نگرانی هواداران استقلال شده، بحث قرارداد محبی با این تیم است. آبی‌ها در تابستان موفق شدند که وینگر بوشهری را با قراردادی قرضی به خدمت بگیرند و چنانچه تا پایان فصل مبلغی را نیز به حساب سانتاکلارا واریز کنند، این قرارداد دائمی خواهد شد. اما مدیریت استقلال در این مدت حتی موفق نشد مبلغ اقساط قرارداد قرضی را بپردازد و تیم پرتغالی نیز از آبی‌ها به AFC شکایت کرده و این مساله کار استقلال را برای حفظ محمد محبی در فصل بعد سخت کرده است. البته بعدا اعلام شد که استقلالی‌ها با دفاعی مناسب از خود از جرایم بعدی تبرئه شده اما این نیز دلیل نمی‌شود که مابقی مبلغ 230 هزاری از بابت رضایتنامه این بازیکن فراموش شده و هرگز پرداخت نشود این در حالی است که استقلال باید 600 هزار دلار نیز از بابت قطعی شدن قرارداد محبی به باشگاه اماراتی پرداخت کند. 

البته چند روز پیش شایعه‌ای در فضای مجازی مطرح شد مبنی‌بر اینکه در صورت سقوط سانتاکلارا به دسته اول لیگ پرتغال، محبی می‌تواند قراردادش را با این تیم فسخ کند. آنها اکنون در قعر جدول لیگ برتر پرتغال قرار دارند و تقریبا سقوطشان قطعی به نظر می‌رسد. همین مساله باعث شد تا هواداران استقلال امیدوار باشند که با سقوط سانتاکلارا به دست پایین‌تر، محبی بتواند بدون مشکل خاصی، فصل بعد را نیز در این تیم توپ بزند اما این بازیکن روز گذشته آبی‌ها را ناامید کرد؛ چراکه محبی در پایان دیدار برابر هوادار این ادعا را که گفته می‌شود در صورت سقوط سانتاکلارا او می‌تواند قراردادش را با تیم پرتغالی فسخ کند رد کرد تا به این ترتیب مدیران استقلال باید به دنبال راهکار جدیدی جهت حفظ محبی برای فصل بعد باشند. 

با همه این تفاسیر خبر می‌رسد استقلال به دنبال آن است تا با پرداخت این مبلغ به باشگاه پرتغالی قرارداد محبی را هم قطعی کرده و با این بازیکن برای فصل بعدی به توافق برسند. 

 مذاکره برای قایدی

بعد از اینکه باشگاه شباب الاهلی امارات به دفعات با بدقولی‌های باشگاه استقلال به‌منظور پرداخت مبلغ رضایتنامه مهدی قایدی به رقم یک میلیون درهم مواجه شد، سرانجام این باشگاه تهدید کرد تا کار را به فیفا کشانده و از باشگاه استقلال به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت خواهد کرد. 

بر همین اساس باشگاه اماراتی چندی پیش با ارائه دو هشدار پی در پی به استقلال اعلام کرده بود حداکثر تا ۹ مارس فرصت دارد تا مبلغ رضایت مهاجم ریزنقش بوشهری را پرداخت کند که با عدم تحقق این امر، 18 اسفند سال گذشته مدیران این باشگاه نوتیس دیگری را به استقلال داده و به این باشگاه اعلام کردند حالا که ظرف مدت توافق شده پولی پرداخت نکرده‌اند، پرونده به فیفا می‌رود. در این بین و بعد از عدم تحقق این موضوع، این رقم با تاخیر تادیه آن حدودا 2 برابر شده و به 2 میلیون درهم رسیده است. این در شرایطی هست که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» باشگاه استقلال در حال مذاکره با تیم اماراتی است تا یک‌جا با پرداخت یک میلیون درهم (اصل پول) این باشگاه را راضی کرده تا نسبت به جریمه مالی بعدی از بابت ضرر و زیان آن، کوتاه آمده و فقط به یک میلیون درهمی که در قرارداد آمده است بسنده کند. 

نکته قابل توجه اینکه استقلالی‌ها قصد دارند در طی این مذاکرات پیشنهاد دیگری را از بابت تمدید حضور قایدی در استقلال برای فصل بعدی نیز به تیم اماراتی ارائه کنند که بر این اساس مطمئنا برای فصل آینده در صورتی که شباب الاهلی رضایت خود را با این امر اعلام کند مبلغی بیشتر از یک میلیون درهم از بابت رضایتنامه این بازیکن درخواست خواهد شد. 

با همه این تفاسیر استقلالی‌ها مصر هستند تا قایدی را حفظ کنند. این در صورتی است که در زمان مدیریت آجورلو اقدامات اولیه برای این کار انجام شده اما با تغییر مدیریت، این پرونده مسکوت ماند. در سفر اخیر مدیران استقلال به امارات قرار بر این بود تا مبلغ یک میلیون درهمی در دو قسط پرداخت شود که این رقم نیز درنهایت به شباب الاهلی پرداخت نشد. با این حال همان‌طور که دیروز نوشتیم بسیار بعید است که درخصوص پرونده قایدی با تیم اماراتی خطری استقلال را تهدید کند اما اینکه قایدی استقلالی می‌ماند یا خیر باید منتظر ماند. 

 کار سخت مدیران استقلال برای فصل بعدی

با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر در باشگاه استقلال و پرداخت بدهی‌های داخلی و خارجی که چیزی در حدود 150 میلیارد تومان برای بستن آن پرونده‌ها مورد نیاز است، به نظر می‌رسد مدیران استقلال برای حفظ این تیم برای فصل بعدی کار بسیار سختی را درپیش خواهند داشت. مجموع ارقام قرارداد استقلالی‌ها برای فصل جاری با آپشن‌های آن حدود 350 میلیارد تومان است که با توجه به پرداختی حدود کمی بیشتر از یکصد میلیاردی به بازیکنان، چیزی در حدود 200 تا 250 میلیارد درمجموع از مطالبات بازیکنان فقط برای فصل جاری هنوز باقی مانده. این در حالی است که برای پیش‌فصل دوره جدید لیگ نیز چیزی در حدود 20 درصد مبلغ کل قرارداد بازیکنان و کادرفنی نیز مورد نیاز است. البته به جز این مبالغ، هزینه‌های روزمره تیمداری نیز به جمع کل این ارقام اضافه خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد مدیران استقلالی برای فصل بعدی رقابت‌ها کار فوق‌العاده سختی را درپیش دارند و در صورتی که فکر عاجلی برای تامین منابع مالی یا تدبیری دقیق برای خصوصی‌سازی در مسیری درست انجام نشود، یک بار دیگر دوران سیاه اقتصادی این باشگاه مشابه با زمان مدیریت مدیران یک دهه قبل تکرار خواهد شد. 

البته استقلالی‌ها بخش زیادی از هزینه‌های خود برای فصل جاری را از همراه اول طلبکار هستند و در صورت پرداختی اسپانسر آبی‌ها مطمئنا گشایش خوبی برای این باشگاه ایجاد خواهد شد. 

 فتح‌الله‌زاده از مشاورانش ضربه خورد

اما چرا کار مدیریت قبلی به اینجا کشید؟ به نظر می‌رسد حقیقت این است که از آنجایی که هر کسی تیم کاری خود را خودش انتخاب می‌کند و فتح‌الله‌زاده نیز مشاوران و تیم معاونانش را خود انتخاب کرد، بنابراین بیشترین ضربه را نیز همین نفرات از جمله علی امیری به‌عنوان قائم‌مقام و مدیر بخش اقتصادی به مدیرعامل سابق زدند. در واقع فتح‌الله‌زاده با کنار گذاشتن برخی از نفرات و به قولی با بازی ندادن به آنها مقدمات برکناری خود را فراهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج