۱۳۰۳۷۱۵
۱۳۸۵
۱۳۸۵
پ

روایت‌هایی جالب از دربی‌های بهاری

دو تیم استقلال و پرسپولیس برای ششمین مرتبه در اردیبهشت به مصاف یکدیگر می‌روند.

خبرورزشی: هیاهوی فوتبال در لیگ برتر چند روز دیگر به اوج خود خواهد رسید چون استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. جالب است بدانید بازیکنان و مربیان هر دو تیم به این نکته فوق‌العاده توجه کردند که احتیاط و تساوی در این مسابقه بزرگترین لطفی است که به سپاهان خواهند کرد. اگر تاریخچه دربی‌ها را مد نظر قرار بدهیم، متوجه این واقعیت می‌شویم که آبی و قرمز تاکنون ۵ مرتبه در اردیبهشت ماه به مصاف یکدیگر رفته اند و مسابقه یکشنبه هفته آینده در واقع ششمین جدال آنها در دومین ماه فصل بهار تلقی می‌شود.

اولین و آخرین مسابقه

اولین دربی اردیبهشتی فوتبال ایران چیزی حدود ۵۰ سال قبل برگزار شد. سرخابی‌های پایتخت پنجم اردیبهشت سال ۵۴ برای نخستین مرتبه به مصاف یکدیگر رفتند آخرین تقابل آنها در دومین ماه بهار نیز ۲ سال قبل در روز بیست و چهارم اردیبهشت به انجام رسید.

روایت‌هایی جالب از دربی‌های بهاری

پیروزی‌های برابر

استقلال و پرسپولیس از بابت تعداد پیروزیهای اردیبهشتی خود در دربی پایتخت شرایطی برابر دارند و هر کدام به دو برد دست یافته اند. تاج (استقلال) روز پنجم اردیبهشت سال ۵۴ با نتیجه ۳ بر ۱ پرسپولیس را شکست داد تا برنده اولین جدال این دو تیم در دومین ماه فصل بهار باشد . مرحوم غلامحسین مظلومی‌دوبار برای آبی‌ها گلزنی کرد و عباس مژدهی نیز دیگر گلزن این تیم در آن مسابقه بود. تک گل پرسپولیس هم با ضربه صفر ایرانپاک فقید به ثمر رسید. آبی‌ها در هجدهم اردیبهشت سال ۵۶ نیز یک پیروزی ارزشمند مقابل پرسپولیس به دست آوردند و دربی را با سه گل به نفع خود خاتمه دادند. حسن روشن ،محرم عاشری و سعید مراغه چیان زننده گلهای تاج استقلال در آن مسابقه بودند.

روایت‌هایی جالب از دربی‌های بهاری

از طرف دیگر، پرسپولیس هم دوبار در اردیبهشت موفق به پیروزی شده است. سرخپوشان اولین بار در روز ۲۵ اردیبهشت سال ۹۴  در آخرین هفته چهاردهمین دوره لیگ برتر توانستند استقلال را با تک گل علی علیپور شکست بدهند. مسابقه‌ای که امیر قلعه نویی برای آخرین مرتبه روی نیمکت استقلالی‌ها نشست.

روایت‌هایی جالب از دربی‌های بهاری

پرسپولیس در ۲۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز توانست دربی را به سود خود تمام کند .بازی با نتیجه یک بر صفر خاتمه یافت و عیسی ال کثیر تک گل آن را به ثمر رساند تا تنها پیروزی یحیی گل محمدی برابر فرهاد مجیدی در نبردهای این دو سرمربی شکل بگیرد. آن پیروزی نقش مهمی‌در قهرمانی پرسپولیس در بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر داشت.

روایت‌هایی جالب از دربی‌های بهاری

تساوی و جنجال دروازه‌بانی

استقلال و پرسپولیس سابقه مساوی کردن با یکدیگر در اردیبهشت ماه را هم دارند. اتفاقی که نوزدهم اردیبهشت سال ۸۱ به وقوع پیوست و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. آن مسابقه بسیار سرد بود و اتفاق خاصی داخل زمین رخ نداد اما ماجرای اصلی قبل از شروع دیدار در اردوی استقلال به وقوع پیوست . استقلالی‌ها در حالی راهی اردو شدند که مسعود قاسمی‌را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشتند و پرویز برومند هم وقتی فهمید هادی طباطبایی فیکس است، به حالت قهر اردو را ترک کرد به این ترتیب اگر طباطبایی در جریان مسابقه مصدوم یا اخراج می‌شد، یکی از بازیکنان استقلال باید وظیفه دروازه‌بانی را بر عهده می‌گرفت!

نبرد ششم

حالا چند روز دیگر شاهد ششمین نبرد استقلال و پرسپولیس در دومین ماه سال خواهیم بود و امیدواریم با توجه به شرایط جدول فارغ از هر نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، زیباترین دربی طی چند سال اخیر را ببینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج