۱۳۰۴۰۱۳
۹۲۳
۹۲۳
پ

بایرن- سیتی، شگفتی در دوردست‌ترین نقطه

پپ گواردیولا بدون هیچ حس خاصی به خانه سابقش برمی‌گردد و به دنبال رساندن منچسترسیتی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در آلیانتس آره‌نا است.

ورزش سه: مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در بازی رفت یک‌چهارم‌ نهایی با سه گل به پیروزی رسیده و با خیالی نسبتاً آسوده به آلمان سفر کرده، در حالی که آتشبازی باواریایی‌ها با توماس توخل فعلاً جواب نداده است.

شرایط بازی اتحاد به اندازه کافی بد بود حتی اگر سادیو مانه بعد از سوت پایان به لروی سانه نمی‌تاخت چون تیم پراشتباه بایرن شکست سنگین و تحقیرآمیزی را متحمل شد که تداوم رؤیاهای اروپایی‌اش را به یک مو آویزان کرد. بعد از گل نیمه اول رودری، ضربه سر برناردو سیلوا برتری سیتی را دو برابر کرد و در چنین مسابقه‌ای نمی‌شود ارلینگ هالند گل نزند. اگرچه توخل بعد از بازی گفت به شدت عاشق تیمش شده اما مربی سابق چلسی این هفته هم نتیجه خوبی نگرفت. بایرن برتری مقابل هوفنهایم را از دست داد و در خانه به تساوی راضی شد تا نسبت به تیم سابق توخل، دورتموند دو امتیاز برتری در صدر جدول محفوظ بماند. «ستاره جنوب»(نام آهنگ باشگاه بایرن‌مونیخ) شاید تنها با یک سوپرجام آلمان فصل را به پایان برساند.

بایرن- سیتی، شگفتی در دوردست‌ترین نقطه

تا به حال تصمیم عجیب هیأت مدیره بایرن برای اخراج یولیان ناگلسمان موجه نبوده چون توخل تنها دو تا از پنج بازی‌اش را برده، از جام حذفی کنار رفته، بایرن تنها یک کلین‌شیت در هفت بازی آخرش داشته و این آمار خوبی نیست برای تیمی که قرار است با هالند و رفقا روبه‌رو شود و در دو بازی آخرش در آلیانتس هم پیروز نبوده. از طرف دیگر، بیش از سه سال می‌گذرد از آخرین بار که بایرن در بازی خانگی‌اش گل نزده اما تنها چهار تیم باخت با سه گل یا بیشتر در بازی رفت مراحل حذفی لیگ قهرمانان را جبران کرده‌اند که آخرین آنها لیورپول در سال 2019 مقابل بارسلونا بود.

یک روز دیگر، یک صفحه دیگر در کتاب رکوردهای پدیده اسکاندیناویایی سیتی هالند که همچنان مایه خوشحالی مربی‌اش و هواداران سیتی در این روند غیرمنقطع پیروزی‌های آخر فصل است.

مقابل لستر جان استونز گل اول را زد اما هالند گل‌های شماره 31 و 32 خود در لیگ برتر را زد تا با رکورد محمد صلاح در لیگ 20 تیمی برابر شود. کلچی ایهیناچو یکی از گل‌ها را جبران کرد اما وقتی آرسنال در دیدار با وستهام برتری دو گله را با تساوی عوض کرد، شیرینی پیروزی برای سیتی دوچندان شد، حالا سیتی با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال در چهار امتیازی صدرنشین قرار دارد.

آبی‌آسمانی‌پوشان در آسمان پرواز می‌کنند، سیتی 10 بازی آخر خود را برده، در 14 بازی آخر خود نباخته و در شش بازی آخر حداقل سه گل زده اما تیم گواردیولا در این فصل در سه تا از چهار بازی خارج از خانه خود برابر دورتموند، کپنهاگن و لایپزیگ مساوی کرده هرچند همین هم برای صعود کافی است اگرچه پپ به دنبال صدمین پیروزی‌اش در لیگ قهرمانان به عنوان مربی است، دستاوردی که تنها کارلو آنچلوتی و سر الکس فرگوسن به آن رسیده‌اند.

بایرن- سیتی، شگفتی در دوردست‌ترین نقطه

اخبار تیمی

مانه و سانه در جریان بازی رفت با هم درگیر شدند و در رختکن از خجالت هم درآمدند تا جایی که گزارش شده بازیکن سنگالی یک مشت حواله صورت هم‌تیمی آلمانی کرده که باعث شده لبش متورم شود و البته از بازی با هوفنهایم خودش را محروم کند. البته توخل گفته مانه به ترکیب تیم برمی‌گردد که مصدومان طولانی‌مدتی دارد، مانوئل نویر، لوکاس هرناندس، پل وانر و گابریل ماروشیچ. اما خبر خوب اینکه اریک ماکسیم چوپو موتینگ بعد از مصدومیت زانو به تمرین برگشته و اگر مجوز بازی در ترکیب اصلی را پیدا کند، شانس دارد به آمار 17 گلش در این فصل اضافه کند.

پپ اما فقط فیل فودن را به آلمان نمی‌برد که دوران نقاهت بعد از جراحی آپاندیس را سپری می‌کند و احتمالاً تا یکی دو هفته دیگر آماده بازی می‌شود. پپ بعد از اینکه تیمش در یک نیمه کار لستر را ساخت، یک بار دیگر اجازه نداد هالند هت‌تریک کند و بین دو نیمه او را مرخص کرد ضمن اینکه استونز، رودری و کوین دبروین را نیز زود بیرون کشید تا برای بازی برگشت مقابل بایرن آماده باشند. هالند در این فصل لیگ قهرمانان 11 گل زده و با زدن یک گل دیگر با آمار رود فان نیستلروی که در فصل 2003-2002 لیگ قهرمانان برای منچستریونایتد 12 گل زد، برابر می‌شود.

ترکیب احتمالی

بایرن‌مونیخ: زومر؛ پاوار، اوپامکانو، دلیخت، دیویس؛ کیمیش، گورتزکا؛ سانه، موسیالا، کومان؛ چوپو موتینگ

منچسترسیتی: ادرسون؛ آکانجی، دیاز، آکه؛ استونز، رودری؛ سیلوا، گوندوغان، دبروین، گریلیش؛ هالند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج