۱۳۰۴۰۹۶
۱۵۸۰
۱۵۸۰
پ

شهرآورد تهران علیه رویاهای سپاهان

سپاهان و هوادارانش تنها کسانی هستند که خواهان مساوی شدن شهرآورد تهران هستند آنهم در حالی که پرسپولیس و استقلال از این نتیجه گریزان هستند.

سرخ نیوز: سه بازی آخر دو تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر با مساوی به پایان رسیده است. یک نتیجه صفر، صفر، یک نتیجه یک، یک و آخرین بازی دو تیم نیز با نتیجه مساوی دو بر دو تمام شده و دو تیم و هوادارانشان درحالی از چهارمین مساوی متنفرند که یک امتیاز این بازی خیال سپاهان را در فاصله سه هفته مانده به پایان بازی ها برای قهرمانی راحت تر خواهد کرد.

دو تیم اما در تاریخ پنجاه و اندی ساله رقابتشان پیش آمده که تساوی های پشت سرهم به دست آوردند. درخلال سال ۵۹ تا ۶۱ در سه بازی پیاپی دو تیم مساوی کردند که دو مساوی بدون گل و یک مساوی یک، یک نتیجه این رقابت ها بود اما عاقبت در مهرماه سال ۱۳۶۲ این استقلال بود که در مسابقه ای عجیب و خاطره انگیزه که ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت شده بود توانست با تک گل پرویز مظلومی نوار مساوی ها را پاره کرد. البته که بازی دو تیم در سال ۵۹ که بدون گل مساوی شد مسابقه خداحافظی صفرایرانپاک مهاجم بزرگ پرسپولیس بود و یک بازی رسمی به حساب نمی آمد.

یا در سالهای ۶۶ و ۶۷ دو تیم در سه پیاپی مساوی شدند اما بازی آخر که در اسفند سال ۶۷ برگزار شد از رقابت های جام حذفی بود و بعد از مساوی بدون گل پرسپولیس در پنالتی ها برنده شد. عاقبت هم در سال ۶۸ این پرسپولیس بود که با تک گل رضا عابدیان استقلال پرمهره را شکست داد تا روند مساوی های پشت سر هم را متوقف کند.

در سال های ۸۰ و ۸۱ هم دو تیم سه بار در لیگ برتر به مساوی دست پیدا کردند. دو نتیجه یک، یک و یک مساوی بدون گل در بازی های رفت و برگشت لیگ برتر اولین دوره و بازی رفت دومین دوره لیگ برتر که در نهایت در بازی برگشت لیگ دوم این پرسپولیس بود که با برد دو، یک توانست به مساوی ها پایان بدهد. در این بازی علیرضا اکبرپور برای استقلال گلزنی کرد و بهنام ابوالقاسم پور و یحیی گل محمدی سرمربی حال حاضر سرخ ها برای این تیم گل زدند.

بیشترین تعداد مساوی های پشت سر مربوط به سالهای ۸۶ تا ۸۸ می شود که دو تیم شش مساوی یک، یک از بازی برگشت لیگ ششم تا بازی رفت نهم در برابر هم به دست آورند. عاقبت در بازی برگشت نهمین دوره در حالی که استقلال با گل دقیقه ۱۶ فرهاد مجیدی پیش افتاده بود پرسپولیس با دو گل هادی نوروزی و کریم باقری برنده مسابقه شد.

در دو لیگ برتر دوازدهم و سیزدهم نیز چهار بازی پرسپولیس و استقلال در شهرآورد با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در بازی رفن لیگ چهاردهم این پرسپولیس بود که بازهم نوار مساوی های دربی را پاره کرد و در یک بازی جالب در حالی که با تک گل شهباززاده عقب افتاده با گل های محمد نوری و امیدعالیشاه بازی را برد.

در سال های ۹۸ و ۹۹ دو تیم سه مساوی برابر هم کسب کردند که البته یکی از بازی ها در جام حذفی بود و استقلال توانست در ضربات پنالتی به پیروزی برسد. جالب است که سه مساوی به دست آمده در این مقطع همه با نتیجه ۲، دو بودند که در نهایت در سال ۱۴۰۰ پرسپولیس با برد یک گله و با گل سه امتیازی آل کثیر به این مساوی ها پایان داد.

این بار نیز دوتیم در حالی به مصاف هم می روند که سه بازی آخرشان در لیگ برتر به اضافه یک مسابقه جام حذفی که بازهم استقلال در ضربات پنالتی برنده شد با مساوی تمام شده است. دو نتیجه صفر، صفر( یکی در جام حذفی و یکی در لیگ برتربیست و یکم) یک بازی ۱، یک و درآخرین مسابقه (بازی رفت لیگ امسال) نیز نتیجه مساوی ۲ بر دو رقم خورده است.

باید دید اینبار آیا تیمی می تواند به مساوی های پیاپی پایان بدهد یا اینکه همه چیز بروفق مراد سپاهان پیش می رود و یک مساوی دیگر در دربی رقم می خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج