۱۳۰۴۸۷۷
۲۱۶۰
۲۱۶۰
پ

روز سرنوشت‌ساز «علیرضا بیرانوند» در دربی

دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس امید دارد تا با درخشش در مقابل استقلال بتواند گامی بلند در مسیر رسیدن به دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم بردارد.

فوتبال ۳۶۰: سرخابی‌های پایتخت در ترکیب خود چند ستاره تاثیرگذار را دارند که درخشش این ستارگان در مسابقه روز یکشنبه می‌تواند کاملاً معادلات را تغییر بدهد. از جمله این ستارگان می‌توان به علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک سرخ‌پوشان پایتخت اشاره داشت که یحیی گل‌محمدی امید زیادی به این ستاره باتجربه دارد که بتواند بار دیگر در مقابل استقلال بدرخشد و در قامت یک ستاره، روز درخشانی را در ورزشگاه آزادی در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل بگذراند.

بیرانوند در نیم‌فصل دوم روز‌های پرفرازونشیبی را تجربه کرده و همین مسئله باعث شده تا او در ۱۰ مسابقه از ۱۱ بازی، در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان پایتخت به میدان برود و تنها ۴ کلین‌شیت در کارنامه علیرضا بیرانوند به‌چشم می‌خورد. ستاره شماره یک پرسپولیس در طول این مدت، ۶ گل دریافت کرده که البته اضافه کردن آمار حضور بیرانوند در دیدار جام حذفی مقابل سپاهان و البته مصاف دوستانه برابر روسیه حکایت از آن دارد که دروازه‌بان شماره یک سرخ‌پوشان پایتخت در ۱۲ بازی اخیرش، تنها ۴ کلین‌شیت کرده و ۹ بار دروازه‌اش باز شده است.

در سودای کلین‌شیت پانزدهم

علیرضا بیرانوند در ۲ هفته پیاپی و در مصاف با مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و امید زیادی داشت تا هفته گذشته در کرمان هم بتواند کلین‌شیت کند و با ۳ کلین‌شیت پیاپی مهیای حضور در دربی پایتخت شود، اما اشتباه خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت باعث شد تا با گل‌به‌خودی علی نعمتی، همه معادلات علیه بیرانوند تغییر کند و او ناکام در ثبت پانزدهمین کلین‌شیت خود در لیگ بیست‌ودوم بود تا در صدر جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها مجدداً با حسین پورحمیدی هم‌تراز شود.

بیرانوند که در اندیشه آن است بتواند رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک فصل (در لیگ ۱۶ تیمی) را بشکند، در مسابقه دربی آخرین فرصت را برای رسیدن به این رکورد دارد. ۱۷ کلین‌شیت در ۳۰ مسابقه، بهترین آمار ثبت شده از سوی علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و حسین حسینی در فصول گذشته است که دروازه‌بان پرسپولیس در سودای ارتقای آن است.

دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس در بازی رفت، نمایش خوبی در ترکیب تیمش نداشت و ۲ گل دریافت کرد، اما امید دارد که در مقابل خط حمله آماده و باکیفیت استقلال بتواند کلین‌شیت کند و روز خوبی را بگذراند تا با رسیدن به پانزدهمین کلین‌شیت‌اش در لیگ بیست‌ودوم، گامی بلند در مسیر رکوردشکنی‌اش بردارد.

علیرضا بیرانوند البته دل‌نگران آن است که نتواند مقابل استقلال کلین‌شیت کند و در دیگر بازی مهم هفته، حسین پورحمیدی در دیداری خانگی برابر ذوب‌آهن اصفهان دروازه خود را بسته نگه دارد که در این‌صورت نه‌تن‌ها بیرانوند در مسیر رکوردشکنی ناکام می‌ماند، بلکه صدرنشینی در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها را هم از دست خواهد داد و در این‌صورت، در ۳ هفته پایانی کار سختی برای دریافت دستکش طلایی لیگ بیست‌ودوم دارد.

حمله دروازه‌بان سرخ‌ها به رکورد «مهدی رحمتی»

بیرانوند در مسابقه روز یکشنبه اگر مشکل خاصی پیش نیاید و بتواند در درون دروازه تیمش قرار بگیرد، برای نهمین‌بار در مقابل استقلال در تاریخ دربی قرار خواهد گرفت. دروازه‌بان پرسپولیس در ۹ تجربه اخیرش در دربی، توانسته ۵ کلین‌شیت داشته باشد که این آمار باعث شده تا او در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها در تاریخ دربی، در کنار چهره‌هایی مانند مرحوم ناصر حجازی، وحید قلیچ و احمدرضا عابد‌زاده (در دوره حضورش در پرسپولیس) قرار بگیرد. البته که علیرضا بیرانوند در تعداد بازی کمتری توانسته رکورد ۵ کلین‌شیت را داشته باشد.

عابدزاده در ۱۳ بازی با پیراهن سرخابی‌های پایتخت در دربی، توانست ۵ کلین‌شیت برای پرسپولیس انجام بدهد و ۳ کلین‌شیت هم با پیراهن استقلال داشت تا بعد از مهدی رحمتی که در ۱۵ تجربه بازی در دربی توانسته ۹ کلین‌شیت کند، در رتبه دوم قرار بگیرد. هم‌تراز با علیرضا بیرانوند، وحید قلیچ در ۹ بازی و مرحوم حجازی در ۱۶ بازی در دربی ۵ کلین‌شیت داشته‌اند. دروازه‌بان شماره یک سرخ‌پوشان پایتخت در صورت بسته نگه داشتن دروازه‌اش در دربی پیش‌رو می‌تواند به بهترین دروازه‌بان تاریخ پرسپولیس از حیث کلین‌شیت در دربی تبدیل شود و با ۶ کلین‌شیت، در مسیر رسیدن به رکورد ویژه مهدی رحمتی با ۹ کلین‌شیت در تاریخ دربی قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج