۱۳۰۵۶۶۰
۱ نظر
۳۷۴۱
۱ نظر
۳۷۴۱
پ

انتقاد تند پیروز قربانی به پیشکسوتان استقلال

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس از هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار شد که پیش از برگزاری این دیدار استقلالی‌ها با توجه به شرایط و نتایج این تیم توقع یک پیروزی راحت مقابل حریف سنتی خود را داشتند.

فرهیختگان: دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس از هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار شد که پیش از برگزاری این دیدار استقلالی‌ها با توجه به شرایط و نتایج این تیم توقع یک پیروزی راحت مقابل حریف سنتی خود را داشتند. اتفاقی که رخ نداد تا دستمایه صحبت‌های مدافع اسبق این تیم شده و اتفاقا او یکی از عوامل این شکست را در اظهارات خام و نسنجیده برخی از پیشکسوتان این باشگاه بداند. صحبت‌های پیروز قربانی درباره دربی ۱۰۰ و دلایل ناکامی استقلال در این دیدار را در ادامه می‌خوانید. 

دربی شماره صد را چطور دیدید؟ بازی‌ای که با شکست استقلال و از دست رفتن صدرنشینی به پایان رسید.

به نظرم این بازی در سطح دو تیمی که مدعی قهرمانی هستند به هیچ وجه نبود. باز هم مثل سنوات گذشته بازی خیلی خوبی را به‌خصوص در نیمه اول شاهد نبودیم. انگار که برعکس است چون خود من قبل از بازی فکر می‌کردم هر دو تیم به میدان می‌آیند تا خیلی هجومی بازی کنند. در هر صورت یک ضلع سوم قهرمانی به نام سپاهان وجود دارد و این تیم می‌توانست از نتیجه دربی به سود خودش استفاده کند اما عملا شاهد این قضیه نبودیم و یک بازی کم‌حادثه و کم‌موقعیت را نظاره کردیم و پرسپولیس توانست از تک‌موقعیت خود در این دیدار به نحو احسن استفاده کرده و بازی را به سود خود به پایان برساند. 

البته به نظر می‌رسد خط دفاعی استقلال نیز در گلی که پرسپولیس به ثمر رساند بسیار مقصر بود و در این صحنه ضعیف نشان داد. 

بله همین‌طور است. بیشتر از اینکه پرسپولیس از موقعیت خود استفاده کند این گل روی اشتباه خط دفاعی استقلال به ثمر رسید. یک گل بسیار ساده که می‌شد به ثمر نرسد اما متاسفانه توپ به سادگی هر چه تمام وارد دروازه استقلال شد. 

یک‌سری از اهالی فن معتقدند یکی از اشتباهات سرمربی استقلال این بود که برخلاف بازی‌های قبلی به جای ارسلان مطهری از پیمان بابایی در ترکیب اصلی استفاده کرد. 

ما نمی‌توانیم در این خصوص و درباره این مسائل صحبت کنیم، حالا که بازی تمام شده و استقلال شکست خورده است اینکه همه بخواهند به ساپینتو هجمه بیاورند کار اشتباهی است. به هیچ عنوان این‌طور نیست که شما می‌گویید. بهتر است که همچنان به سرمربی اطمینان کنیم چون او در جریان تمرینات تیمش قرار دارد و استراتژی بازی را تعیین می‌کند. چطور وقتی استقلال ۸ بازی پیاپی همه تیم‌ها را می‌برد این صحبت‌ها مطرح نمی‌شود. ساپینتو زمانی فاصله هشت امتیازی را کم کرد و تیمش را به صدر جدول رساند اما حالا که تیم باخته روی این موضوع هجمه می‌آورند؟ به نظرم این صحبت‌ها خیلی فنی نیست و نمی‌دانم چرا بعد از بازی خیلی‌ها کارشناس و خبره فوتبال می‌شوند؟ این در حالی است که یک سرمربی باید در لحظه تصمیم‌گیری کند. این وظیفه سرمربی تیم است که استراتژی تیم خود را تعیین کرده و نفراتش را برای یک بازی مهم تعیین کند و باید به تصمیم و انتخاب او احترام گذاشت. یک بازی استراتژی مربی جواب نمی‌دهد و در چند بازی دیگر جواب می‌دهد. بزرگ‌ترین مربی دنیا هم با چنین تجربیاتی مواجه می‌شود. مگر این اتفاقات برای گواردیولا نمی‌افتد؟ اما ما یک سری آدم هستیم که وقتی تصمیم گرفته می‌شود و نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود می‌خواهیم انتقاد کنیم که فلان کار و فلان تصمیم غلط بود. اگر استقلال می‌برد همه می‌گفتیم این ترکیب درست بود. پس باید به سرمربی و افکار او احترام بگذاریم و این هم فوتبال است و یک تیم می‌برد و یک تیم هم می‌بازد. قرار نیست استقلال همیشه برنده باشد. به نظر من بهتر است نتیجه را قبول کنیم و برای آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. 

در هر صورت استقلال هیچ نشانی از بازی‌های خوب گذشته نداشت و عملکرد مطلوبی را از خود در این دیدار به ثبت نرساند. 

استقلال در بازی‌های قبلی جلوی چه تیم‌هایی بازی کرد و یکشنبه عصر جلوی چه تیمی بازی کرد؟ اصلا نمی‌توان بازی با پرسپولیس را با همه بازی‌های دیگر قیاس کرد. پس نمی‌توانید انتظار داشته باشید که استقلال همان مالکیت توپ یا موقعیت‌هایی که جلوی تیم‌های دیگر می‌سازد جلوی پرسپولیس هم داشته باشد. بازی دربی بازی لحظه‌ها است و نباید به این دیدار مثل دیدار‌های دیگر نگاه کرد چون همه‌چیز آن با همه دیدار‌های دیگر فرق دارد. فارغ از این صحبت‌ها برای چند پیشکسوت استقلال متاسفم که این‌قدر بی‌کلاس مصاحبه کرده بودند که به همه استقلالی‌ها بر‌می‌خورد. اینکه استقلال مقابل هوادار با ۶ گل به پیروزی رسید نباید باعث می‌شد تا برخی این‌طور مصاحبه کنند که مثلا پرسپولیس خودش در زمین حاضر نشود و... این صحبت‌ها خیلی زشت است و اصلا در شان پیشکسوت استقلال نیست، همین‌ها باعث می‌شود تا بار روی دوش بازیکنان استقلال سنگین شده و همین هم عاملی شد تا تیم شکست بخورد. همه قبل از بازی فکر می‌کردند استقلال با ۳ گل پرسپولیس را ببرد چون این تیم هفته گذشته شش گل به هوادار زده بود و توقعات بالا رفته بود و همه فکر می‌کردند با اختلاف گل زیادی پرسپولیس را هم می‌برد. همین اتفاق باعث شد تا هم پرسپولیس جری‌تر شده و هم اینکه در یک سری لحظات در بازی دربی این غرور ناخواسته روی عملکرد بازیکنان استقلال هم تاثیر بگذارد، غروری که از یک سری از عوامل بیرون از مجموعه باشگاه به تیم منتقل شد. 

یعنی صحبت‌های قبل از بازی در این شکست تاثیرگذار بود؟

بله چراکه نه! آقای پیشکسوت عزیز اگر استقلال را دوست داری مصاحبه نکن. اگر نمی‌توانی صحبت کنی فقط یک آرزوی موفقیت بکن و بگذر. شما که بلد نیستی مصاحبه کنید چرا با صحبت‌هایتان شرایط تیم را به هم می‌ریزید؟ به نظر من این موضوع هم تاثیر‌گذار بود و جالب است که همان افراد بعد از بازی مصاحبه ‌کردند و گفتند بازیکنان استقلال مغرور بودند! ما نفهمیدیم بالاخره چه کسانی بازیکنان را مغرور کردند و حالا همان‌ها از غرور صحبت می‌کنند. شما اصلا برای چه مصاحبه می‌کنید، چه کسی به شما گفته مصاحبه کنید؟ من از این شرایط واقعا ناراحت می‌شوم اما برای جامعه‌ای متاسفم که صحبت‌های اینجور آدم‌ها را می‌پسندند. برای همین است که چنین اتفاقاتی می‌افتد و رشد جامعه در افکار فوتبالی ضعیف می‌شود. در همین رشته می‌بینیم که آدم‌هایی که می‌فهمند و می‌توانند در هر زمینه صحبت کنند تریبون ندارند و آدم‌هایی تریبون دارند که صحبت‌های چرت‌وپرت می‌کنند و متاسفم که جامعه ما این چرت‌وپرت‌ها را بیشتر می‌پسندند تا کسی که از سر دلسوزی بخواهد بیاید دو تا حرف درست و حسابی بزند و باعث رشد و ارتقای فوتبال در جامعه شود. 

فکر نمی‌کنید فارغ از این مباحث، اتفاقات یک هفته اخیر و صحبت‌هایی که پیرامون بازی با هوادار مطرح شد تاثیر بسزایی در این شکست ایفا کرد؟

در هر صورت در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هر روز با یک سورپرایز طرف هستیم. بازیکن مربی و مدیر استقلال در جایگاهی قرار گرفتند که جایگاه کمی نیست. جایگاه این دو تیم خیلی بالا محسوب می‌شود پس شما باید شایستگی آن جایگاه را در ابتدا داشته باشید. خیلی‌ها می‌خواهند چون دسترسی به شما ندارند از پایین با سنگ شما را بزنند و شما را از بالا پایین بکشانند. خیلی‌ها زورشان نمی‌رسد و می‌آیند با این چرت و پرت‌ها این کارها را می‌کنند. شما باید زرنگ باشید من باز هم تاکید می‌کنم که همه پیشکسوتان قابل احترام هستند اما پیشکسوت یک تعریفی دارد، کسی که یکی دو سال در یک باشگاه بازی کرده پیشکسوت آن تیم محسوب نمی‌شود. به‌طور مثال پیروز قربانی با وجود آن که دو سال در مس کرمان بازی کرده پیشکسوت این باشگاه محسوب نمی‌شود. پیشکسوت مس کرمان فرزاد حسین‌خانی می‌شود که کل عمرش را در این باشگاه سپری کرده است. در راه‌آهن یا سایپا هم بازی کردم اما پیشکسوت این دو باشگاه هم نیستم. احمد تقوی و ابراهیم صادقی پیشکسوتان این باشگاه‌ها هستند. پس آدم‌هایی که زیر پنج سال در یک باشگاه بودند نباید خودشان را پیشکسوت یک باشگاه بدانند. همین آدم‌ها و یک سری دوستان در هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمی‌دانم کمبود دارند یا مورد دیگری در میان است، که از یک سری اتفاقات و نکات استفاده می‌کنند برای اینکه به مردم بگویند مردم من استقلالی یا پرسپولیسی هستم و استقلالی یا پرسپولیسی‌تر از من هیچکس نیست. اتفاقا آنها خیلی زرنگ هستند و حواس‌شان هم هست. حالا این آدم‌ها کسانی هستند که اکثرا سواد فوتبالی هم ندارند و از مصاحبه‌های آنها می‌توانید بفهمید. حالا همین‌ها که سواد آنچنانی ندارند به این مشکلات و گرفتاری‌ها دامن می‌زنند. استقلال اگر ۱۵ بار دیگر هم با هوادار بازی کند با احترام به ساکت الهامی و این تیم ۱۴ بار دیگر با همان شرایط بازی را می‌برد، حالا اینکه یک سری از این فضا استفاده می‌کنند واقعا جای تاسف دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یه پرسپولیسی اصیل

      از مصاحبه کردن وصحبت های پیروز قربانی ادم لذت میبره این پیشکسوت و مربی الان یک انسان دانا بزرگ وبا فرهنگ هستش هیچوقت ندیدم بی احترامی کند کری بخواند سخیف باشد احترام گذاشتن به رقبا در ذات و حرفهای اوست دعا میکنم هیچوقت به کادر استقلال نیاید چون اگر امثال پیروز قربانی به استقلال بیایند انوقت بایدازاین تیم ترسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج