adexo3
۱۳۰۶۹۱۳
۷۲۴۱
۷۲۴۱
پ

تکل ساکت زیرپای مورایس

مورایس آمده است تا برای سپاهان که چند سالی است در حسرت جام می‌سوزد، جامی به ارمغان بیاورد.

فرهیختگان: مورایس آمده است تا برای سپاهان که چند سالی است در حسرت جام می‌سوزد، جامی به ارمغان بیاورد. با این حال آنها جام حذفی را از دست دادند و حالا برای تحقق رویایشان به دنبال گزینه دوم یعنی لیگ برتر هستند. بعد از قهرمانی این تیم در لیگ چهاردهم، در پی تساوی دیدار نفت تهران و تراکتور تبریز، طلایی‌پوشان اصفهانی دیگر رنگ قهرمانی در لیگ برتر را به خود ندیدند و در این یکی دو سال اخیر نیز تلاش‌ها و هزینه‌های گزاف‌شان به آنها برای رسیدن به این مهم کمک نکرد. البته در این چند سال که این تیم تلاش زیادی برای موفقیت کرد همواره جزء مدعیان بود اما به‌یکباره از رسیدن به این مهم جا می‌ماند. این بار اما شرایط متفاوت است و شاگردان مورایس برای رسیدن به جام عطش بیشتری دارند؛ چراکه نمی‌خواهند همچون چند سال اخیر ناکام بمانند. 

 بازی‌های راحت برای سپاهان

وضعیت سپاهان در جدول رده‌بندی شگفت‌انگیز است. این تیم با 27 بازی، 56 امتیازی است و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. 16 گل زده با تفاضل گل 24 حکایت از لیاقت این تیم برای کسب جام قهرمانی دارد اما شرایط وقتی متفاوت می‌شود که دو رقیب این تیم یعنی استقلال و پرسپولیس نیز وضعیت مشابه دارند و به‌شدت لایق کسب جام هستند. از این رو است که بازی‌های باقی‌مانده برای هر سه تیم اهمیت ویژه پیدا می‌کند. در سه هفته باقی‌مانده تیم پیکان با دو تیم اول و دوم مدعی قهرمانی بازی دارد و به‌نوعی این رقیب معمولا خنثی در لیگ برتر نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین قهرمان خواهد داشت. 

استقلال باید به مصاف صنعت نفت، مس رفسنجان و تراکتور برود درحالی‌که پرسپولیس در همین سه هفته به ترتیب با پیکان، گل‌گهر و مس کرمان بازی دارد. به نظر می‌رسد بازی‌های پرسپولیس راحت‌تر است اما وقتی می‌بینیم که سپاهان باید با نفت مسجدسلیمان، پیکان و نساجی بازی کند برای طلایی‌پوشان اصفهانی شانس بیشتری قائل هستیم. این گمانه‌زنی‌ها البته روی کاغذ اعتبار دارد و این مستطیل سبز و اتفاقات درون زمین است که قهرمان را تعیین می‌کند. از این رو سپاهان اگر نمی‌خواهد یک فصل دیگر را با حسرت به پایان ببرد باید برنده هر سه بازی باشد درحالی‌که ملوان با تساوی که از سپاهان در اصفهان گرفت و آنها را از قهرمانی دور کرد نشان داد که این تیم عادت قبلی خود را فراموش نکرده است. 

 تنه ساکت به مورایس سپاهان را زمین زد

یکی از عواملی که می‌توان از آن به‌عنوان عامل بازدارنده سپاهان نام برد محمدرضا ساکت است. سپاهان در نیم‌فصل دوم روند صعودی فوق‌العاده‌ای داشت و در 9 هفته ابتدایی نباخته بود. در بازی با تراکتور که اتفاقا یکی از بهترین فصول خود را سپری می‌کند تن به شکست داد و دقیقا حواشی این تیم از همین‌جا آغاز شد. محمدرضا ساکت به‌عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان پس از پایان بازی با چهره برافروخته به‌سرعت راهی رختکن شد و لپ‌تاپ باشگاه را برداشت و از اعضای تیم خواست تا ویدئوی لحظه مشکوک در محوطه جریمه تراکتور را آماده کنند. سپس او درحالی‌که لپ‌تاپ را در دست داشت به اتاق داوران رفت و با فریاد بلند داور بازی و کمک‌داور را خطاب قرار داد. او اعتقاد داشت که در این لحظه پنالتی محرز تیمش اعلام نشده است. بعد از فریادهای ساکت در اتاق داوران، مرادی ناظر بازی با عصبانیت او را از اتاق بیرون کرد و گفت هیچ کس حق ندارد وارد رختکن داوران شود. 

رفتار غیرحرفه‌ای ساکت که نشان از ترس او از ناکامی دوباره بود، باعث شد حواشی به این تیم رسوخ کند. او با یک تنه فنی به مورایس او را نیز وارد بازی کرد. مربی محجوب و آرام سپاهان، برخلاف تصور به جای اینکه روی مربیان ما تاثیر مثبت بگذارد و قضاوت داوران را بپذیرد به معترض شماره یک عملکرد داوران تبدیل شد. او تا جایی پیش رفت که دیگر از کنترل عصبانیت خود عاجز است و این را از رفتارهای او در بازی با ملوان در کنار زمین و حتی در حاضر نشدن در کنفرانس خبری بعد از بازی کاملا می‌توان حس کرد. 

این اعتراضات درحالی از سوی سپاهانی‌ها رخ می‌دهد که نتیجه تحلیل‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد سپاهان نسبت به استقلال و پرسپولیس ضرر کمتری از نبود VAR دیده و در واقع اعتراض‌های مکرر آنها، بیانیه‌های تند و تیز و حواشی که ایجاد کردند چندان هم واقعی و حداقل جدی نیست. سپاهانی که در نیم‌فصل دوم فقط یک بار شکست خورده می‌توانست با آرامش بیشتری ادامه دهد. این تیم خود را درون حاشیه فرو برد. دقیقا همان اتفاقی که در لیگ بیستم رخ داد. آنها عملکرد خوبی داشتند. خوب پیش رفته بودند و نویدکیا یکی از بهترین سپاهان‌های تاریخ را ساخته بود اما به‌یکباره اسیر حاشیه شد و فقط با دو امتیاز کمتر قهرمانی را تقدیم سرخپوشان کرد. فصل قبل هم درحالی‌که از ابتدا مدعی بودند نا‌گهان غرق حاشیه شدند و استقلال زیرک گوی سبقت را از همه رقبا ربود. 

درست در زمانی که سپاهان مشغول جمع‌آوری امتیازات بود پرسپولیس اسیر حواشی مشابهی شده بود اما یحیی گل‌محمدی و مشاورانش خیلی زود متوجه حساسیت موضوع شدند و از حاشیه دور شدند اما سپاهان با وجود اینکه می‌توانست از پرسپولیس و حتی فصول قبل یاد بگیرد باز هم در دام حواشی افتاد تا در هفته‌های پایانی صدر را دودستی تقدیم پرسپولیس کند. 

 سپاهان قهرمان می‌شود؟

سپاهان نسبت به پرسپولیس شانس کمتری برای قهرمانی دارد با این حال آنها بهترین تیم نیم‌فصل دوم هستند. شاگردان مورایس از 12 بازی دور برگشت موفق به کسب 29 امتیاز شدند که قابل تحسین است. با این حال آمار اهمیت ندارد و جام است که قهرمان را می‌سازد. روزی که یحیی گل‌محمدی در هفته بیست‌وسوم از سپاهان باخت همه انتقادها به سوی او بود اما حالا او خوشبخت‌ترین مرد است. در عوض مورایس فقط با یک باخت و تنها به خاطر تساوی مقابل ملوان به باد انتقاد گرفته می‌شود. این مربی که عملکردش حتی در بازی با ملوان نیز فوق‌العاده بود چون دیگر در صدر نیست مورد انتقاد قرار می‌گیرد و این جبر فوتبال است. 

مورایس، گل‌محمدی و ساپینتو؛ مردانی که لیگ را برای ما جذاب کرده و از همان هفته‌های اول رقابت هیجان‌انگیز را آغاز کردند فقط در یک صورت می‌توانند از هم پیشی بگیرند و آن کم کردن حواشی است. استقلال که به لطف مدیران منتخب وزارت ورزش انبوهی از حواشی را تجربه کرد، یحیی در برهه‌ای خود را اسیر برخی پرخاشگری‌ها کرده بود و حالا محمدرضا ساکت از تیم فنی سپاهان با این همه بیانیه و شکوایه‌ای که منتشر می‌کند تیمی نامتعادل ساخته است. سپاهان خوب بازی می‌کند و قدرتمند است. سه بازی با تیم‌های ضعیف نیمه‌پایینی جدول دارد و می‌تواند منتظر لغزش پرسپولیس بنشیند. البته اگر همچون دو فصل اخیر درحالی‌که از ابتدا قدرتمند ظاهر شده بود در پایان، از دست رفتن تلخ جام را نظاره نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج