adexo3
۱۳۰۷۵۹۸
۲۸۷۱
۲۸۷۱
پ

بازیکن ۱۵ساله‌ای که مسی و رونالدو را به چالش کشید

لمینه یامال در ۱۵سالگی به موفقیتی رسیده که حتی مسی، کریستیانو یا هالند هم در این سن به آن دست نیافته بودند. بیشتر فوق ستاره‌ها در این سن وسال در سطح پایه در تیم‌های کوچک‌تر بازی می‌کردند.

همشهری آنلاین: به نقل از مارکا، لمینه یامال چند ماه پیش در تمرینات ژاوی را متحیر کرد و اولین بازی خود را مقابل رئال بتیس انجام داد و به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد که اولین بازی خود را در لالیگا با پیراهن بارسلونا انجام داده است.

او فقط هفت دقیقه بازی کرد، اما همه را شگفت‌زده کرد. این جهش در سن ۱۵ سال و ۹ ماه و ۱۶روزگی برای او اتفاق افتاده است، سنی که اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان حتی جرات رویاپردازی در مورد بازی در تیم اصلی را هم ندارند.

رافینیا شب گذشته در مورد هم‌تیمی جدیدش پس از اولین بازی تاریخی او مقابل بتیس گفت: «وقتی ۱۵ ساله بودم در تیم محلی خود بازی می‌کردم. کاری که او انجام داده باورنکردنی است. بازی او کیفیت بالایی دارد و بسیار به گلزنی نزدیک شده بود. حیف بود، اما مطمئنم که او این کار را خواهد کرد.»

اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق فوتبالیست‌های حرفه‌ای در این سن هنوز با دوستان خود یا در تیم‌های کوچک‌تر جوانان بازی می‌کردند. بسیاری از آنها حتی جرات نمی‌کردند از راه فوتبال امرار معاش کنند.

برای مثال، لیونل مسی در سن ۱۵ سالگی در بارسلونا بود. در حالی که مربیان تیم با نیولز یوث، جوان بااستعداد قرارداد بسته بودند، مسی هنوز در آکادمی بازی می‌کرد.

کریستیانو رونالدو هم در ۱۵ سالگی برای تیم زیر ۱۷ سال اسپورتینگ سی‌پی بازی می‌کرد و روبرت لواندوفسکی در یک تیم کوچک لهستانی بازی می‌کرد.

زلاتان ابراهیموویچ قبلاً مانند ارلینگ هالند که در تیم جوانان باشگاه نروژی برینا بود در رده‌های جوانان باشگاه سوئدی مالمو نامی برای خود دست و پا می‌کرد.

کیلیان امباپه به‌تازگی تیم جوانان آی‌ان‌اف کلیرفونتین را با تیم آ اس موناکو عوض کرده بود. و همین را می‌توان در مورد نیمار هم گفت که پیش از این در تیم‌های جوانان سانتوس می‌درخشید، اما آینده‌اش هنوز مشخص نبود.

بنابراین، لامین یامال همه موانع را پشت سر گذاشته و تاریخ‌ساز شده است. او همه جهان را خیره کرده است.

این ملی‌پوش نوجوان که در ۷ سالگی به لاماسیا آمد، نوشت: «رویا به حقیقت پیوست. خوشحالم که می‌توانم اولین بازی خود را با این پیراهن انجام دهم! از حمایت شما بسیار سپاسگزارم. بیایید به کار خود ادامه دهیم.»

این بازیکن جوان که در پست دفاع چپ بازی می‌کرد، در دقیقه ۸۶ وارد زمین شد و جای یکی دیگر از استعدادهای جوان یعنی گاوی را گرفت.

این بازیکن جوان پیراهن شماره ۴۱ را پوشید و ۷ دقیقه بازی کرد، یک بار به سمت دروازه شوت زد، ۱۲ بار توپ را لمس کرد و موفقیت صددرصدی پاس داشت (۸ از ۸). او تکنیک، شوتزنی، سرعت، دریبل، شجاعت و شخصیت را به نمایش گذاشت. او در ۱۵ سالگی نه تحت تأثیر نیوکمپ قرار گرفت و نه از طرف حریف یا بازیکنانی که با آنها در زمین بازی می‌کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج