۱۳۰۸۱۹۰
۴۲۷۵
۴۲۷۵
پ

به خاطر استقلال، آبروی خودم را حراج نمی‌کنم!

مربی تیم هوادار با اشاره به شایعات پس از دیدار با استقلال گفت: مگر می‌شود ما که چهل سال است در این فوتبال حضور داریم حیثیت‌مان را به باد بدهیم.

تسنیم: مربی تیم هوادار با اشاره به شایعات پس از دیدار با استقلال گفت: مگر می‌شود ما که چهل سال است در این فوتبال حضور داریم حیثیت‌مان را به باد بدهیم.

شاهرخ بیانی درباره تقابل هوادار با پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، اتفاقات بازی با استقلال و... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*  این توانایی را دارید که پرسپولیس را مثل لیگ برتر در جام حذفی هم شکست دهید؟

مسابقه ما واقعی نیست، چون دو تیم قابل مقایسه نیستند و همین که به جمع 4 تیم برتر جام حذفی آمده‌ایم، شاهکار کرده‌ایم. حریف 400، 500 میلیارد قرارداد بازیکنانش است ولی ما تیم جوانی هستیم، در فوتبال ایران شرایط یکسان نیست. اگر باشگاه ما 400 میلیارد تومان هزینه می‌کرد و 4 بازیکن خارجی می‌گرفت، آن وقت می‌گفتیم چه‌چیزی داریم که رقابت کنیم.

* چقدر امیدوار به صعود به فینال هستید؟

شرایط تیم ما بد نیست، در لیگ برتر در جایگاه دهم قرار داریم و الآن هم بین 4 تیم پایانی جام حذفی. بازیکنان برای جام حذفی انگیزه دارند و ساکت الهامی هم نیازی نیست بگویم چقدر انگیزه دارد. بازی سختی با پرسپولیس داریم، آنها یک بار مقابل ما شکست خورده‌اند و دنبال جبران هستند.

*بعد از بازی با استقلال، تیم‌تان به‌یک‌باره وارد حاشیه شد، صحبت از تبانی شد و حرف و حدیث‌های زیادی به‌وجود آمد.

ابتدا بگویم، اصلاً فکر نمی‌کردیم تیم ما «وا» بدهد، نیمه اول را صفر ـ صفر تمام کردیم و در زمان بدی در نیمه دوم گل خوردیم، استقلالی‌ها هرچه زدند وارد دروازه شد، در بیشتر بازی‌ها می‌بینیم توپ وارد دروازه نمی‌شود ولی این بازی هر توپی آمد، گل شد.

* ... و بحث تبانی؟

مگر چنین چیزی می‌شود؟ مگر آبروی‌مان را از سر راه آورده‌ایم؟ حداقل 40 سال در این فوتبال حضور دارم و آبرویم را ذره دره جمع کرده‌ام، چطور می‌توانم حیثیتم را به باد بدهم؟ مگر ورزش انفرادی است که اتهام به‌سوی یک نفر باشد، طوری حرف می‌زنند که انگار ساکت الهامی را نمی‌شناسند. او همیشه مقابل استقلال و پرسپولیس انگیزه دارد. او چند بار استقلال را برده است؟ من کنار الهامی حضور دارم و می‌دیدم چطور برای بازی با استقلال برنامه‌ریزی می‌کرد. متأسفانه برخی آدم‌های کوچک به این صحبت‌ها دامن می‌زنند. لیورپول به تیم آماده منچستریونایتد 7 گل زد، آیا این دو تیم هم تبانی کرده بودند؟ تیم ما به‌لحاظ اخلاقی مشخص است، علاوه بر خودم و الهامی، نفراتی مثل ایمان عالمی، داود فنایی و... روی نیمکت ما حضور دارند.

* استوری سپهر روزی‌طلب بازیکن تیم‌تان پس از برد پرسپولیس در دربی و تمجید از عیسی آل‌کثیر، عجیب بود.

با این بازیکن برخورد کردیم، این کارها در فوتبال قشنگ نیست، بازیکنی که در استقلال و پرسپولیس حضور ندارد، نباید کُری بخواند، وظیفه‌ بازیکن فوتبال بازی کردن است، رفتار بازیکن ما قشنگ نبود.

* با توجه به حضور برخی از بازیکنان سابق استقلال در هوادار، در تیم‌تان به‌نوعی کُری استقلال و پرسپولیس بین بازیکنان وجود دارد؟

چه کُری؟ همه با هم دوست هستند. بازیکن جوان ما بی‌تجربگی کرد و اصلاً این کارها قشنگ نیست، یک روزی همه چشم در چشم می‌شویم و نباید بی‌احترامی کنیم.

* پنالتی سید حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال باعث ناراحتی بازیکنان و مربیان شده بود.

هر کسی دوست دارد می‌تواند پنالتی بزند، موضوع خاصی نیست که چرا گلر پنالتی زده است، بازیکنان استقلال خواستند به‌نوعی در آستانه بازی با پرسپولیس روحیه حسینی را بالا ببرند، این بازیکن بعد از بازی عذرخواهی کرد.

* به استقلال برسیم، وقتی روی نیمکت هوادار گل‌های این تیم را می‌دیدید، تصور می‌کردید دربی را واگذار کند؟

دربی بازی خاصی است و هر تیمی از تک‌موقعیت‌هایش استفاده کند، برنده می‌شود. روی نیمکت که بازی استقلال را می‌دیدم، شرایط این تیم عالی بود، پرسپولیسی‌ها اما تجربه‌شان بهتر از استقلال بود.

* این تیم هنوز شانس قهرمانی دارد؟

صددرصد دارد، تا هفته پایانی هیچ تیمی را نمی‌توانید پیش‌بینی کنید، بازی کردن خیلی سخت شده است، هر تیمی استرس خودش را دارد.

*  اتفاق عجیبی در هفته گذشته افتاد و وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس در تمرین استقلال حضور یافت...

قلیچ آدم خاصی در فوتبال ماست، او پیشکسوت است و این کارها را دوست دارد. آدمی که هر روز پست و استوری برای مردم می‌گذارد، دوست دارد بین مردم هم باشد، درست است که در زمین رقیب هستیم ولی بیرون رفاقت داریم، این دنیا ارزش ندارد که به جان هم بیفتیم. قلیچ ساپینتو را دوست داشت و گفت "دوست داشتم پیش او بروم."، آیا کار بدی کرد؟

* اما پیشکسوتانی مثل ناصر محمدخانی، بهروز سلطانی و... واکنش تندی نشان دادند.

بهتر است احترام یکدیگر را حفظ کنیم، قلیچ بازیکن معمولی نبود، دلش خواسته به تمرین استقلال برود، پیشکسوتی از استقلال به تمرین پرسپولیس برود، چه اتفاقی می‌افتد؟ مگر به زمین دشمن رفته است؟

* اما این رفتارها در فوتبال ما عادی نیست و هواداران واکنش نشان می‌دهند.

قلیچ در فوتبال ما یک نفر است! دوست داشت که مطرح شود و نباید از او ایرادی گرفت. قلیچ قراردادی با پرسپولیس ندارد که به تمرین استقلال نرود.

*شاهین، برادرتان گفته است که قلیچ برای صفحات مجازی این کار را می‌کند.

او هم نظرش را داده است و بهتر است احترام یکدیگر را حفظ کنیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج