۱۳۰۹۱۰۱
۳۰۹۰
۳۰۹۰
پ

کاپیتان مورد خشم استقلالی‌ها قرار گرفت

روزهای سینوسی استقلال در لیگ برتر بیش از هر زمان دیگری با اعصاب و روان هواداران این باشگاه بازی می‌کند. این تیم که تا چند هفته پیش یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در لیگ برتر جاری و دفاع از عنوان قهرمانی ارزشمندش در فصل گذشته بود، حالا در دورترین حالت ممکن برای تکرار چنان اتفاقی گیر کرده است.

روزنامه شرق: روزهای سینوسی استقلال در لیگ برتر بیش از هر زمان دیگری با اعصاب و روان هواداران این باشگاه بازی می‌کند. این تیم که تا چند هفته پیش یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در لیگ برتر جاری و دفاع از عنوان قهرمانی ارزشمندش در فصل گذشته بود، حالا در دورترین حالت ممکن برای تکرار چنان اتفاقی گیر کرده است. شاگردان ریکاردو سا پینتو پرتغالی در آغاز هفته بیست‌و‌هشتم لیگ برتر، در شرایطی که یک دیدار به نسبت ساده با صنعت‌نفت، یکی از تیم‌های قعرنشین لیگ برتر، داشتند، با نتیجه مساوی یک – یک به کار پایان دادند تا در فاصله دو هفته مانده به اتمام رقابت‌های این فصل، اتوبان قهرمانی را بیش از هر زمان دیگری برای دو رقیب مستقیم یعنی پرسپولیس و سپاهان باز کنند. اگرچه با توجه به بازی‌های باقی‌مانده و فاصله به نسبت کم امتیازی بین تیم‌های مدعی، استقلال هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارد، ولی دو دیدار دشوار برابر مس رفسنجان و تراکتور عملا اجازه نمی‌دهد تا خوش‌بین‌ترین هوادار این باشگاه هم به‌طور کامل خیال قهرمانی استقلال در لیگ را در سر بپروراند. 

این در حالی است که سرنوشت قهرمانی در این فصل دست خودش نیست و دو رقیب دیگر باید در بازی‌های باقی‌مانده امتیاز از دست بدهند و استقلال از بازی‌های حساس پیش‌رو حداکثر امتیازات را به دست بیاورد. با وجود گمانه‌زنی‌های رایج در این بخش، به نظر می‌رسد هواداران استقلال در روزهای پایانی لیگ کنترل اعصاب را از دست داده و شروع به معرفی متهمان ناکامی این تیم در هفته‌های اخیر و در مجموع در این فصل کرده‌اند. تکلیف در این بخش تقریبا مشخص است و می‌توان این موضوع را از دل شعارهایی که در دیدار برابر صنعت ‌نفت از روی بخشی از سکوها شنیده می‌شد،بیرون کشید. 

خوب یا بد، سیدحسین حسینی، کاپیتان و مرد شماره یک استقلال، این روزها تبدیل به متهم نامبر وان هواداران آبی‌پوش شده و آنها اعتقاد دارند افت دروازه‌بان اصلی‌شان، مهم‌ترین دلیل ناکامی استقلال در این فصل است. اگرچه شاید شکستن همه کاسه‌‌کوزه‌ها بر سر سید، به دور از انصاف باشد، ولی بررسی گل‌هایی که استقلال در این فصل دریافت کرده، نشان می‌دهد هواداران چندان هم مغرضانه در این مورد اظهارنظر نمی‌کنند. در همین دیدار اخیر، سیدحسین حسینی روی گل صنعت‌ نفت با وجود شک‌وشبهه‌ موجود درباره آفساید‌بودنش مقصر اصلی بود. برای دروازه‌بانی که روزگاری مدعی بود باید پیراهن شماره یک تیم ملی را به تن کند، واکنش‌های این‌چنینی دور از انتظار است. 

سیدحسین که پیش از این در تقابل‌هایش با صنعت ‌نفت هرگز گلی نخورده بود، در هفته بیست‌و‌هشتم برای اولین بار از این تیم آبادانی گل خورد تا خیلی زود تبدیل به چهره نه‌چندان دوست‌داشتنی هواداران استقلال در همان روز شود. البته با بررسی عملکرد خط دفاعی استقلال در این فصل هم می‌توان به این نتیجه رسید که سید در کنار خط دفاعی استقلال روزهای خوشی را سپری نمی‌کنند. دریافت ۲۰ گل در ۲۸ هفته بیانگر این است که خط دفاعی استقلال از یک سو و دروازه‌بان این تیم از سوی دیگر به‌طور ملموسی از روزهای اوجشان فاصله گرفته‌اند. این تیم در بین سه تیم بالای جدول که همچنان بخت قهرمانی دارند، بدترین خط دفاعی را در اختیار دارد و عملکرد سینوسی شماره یک آبی‌ها هم به ناکارآمدی بیشتر این خط دفاعی در این فصل دامن زده است.

شاید با توجه به تعداد بازی‌های موجود و گل‌هایی که استقلال خورده هنوز هم بشود از سیدحسین حسینی دفاع کرد، ولی وقتی عملکرد او در این فصل در کنار عملکرد فصل گذشته‌اش قرار بگیرد، مشخص می‌شود که کاپیتان به‌طور واضحی سقوط کرده است. فصل گذشته، سیدحسین ستاره درخشان استقلال و یکی از ارکان اصلی قهرمانی این تیم بود. استقلال بدون هیچ شکستی جام قهرمانی را بالای سر برد و خط دفاعی این تیم بهترین شد. در مجموع با‌زی‌های فصل گذشته، استقلال کلا ۱۰ بار دروازه‌اش باز شد. عملکرد خاص سید باعث شد تا او بهترین دروازه‌بان فصل شود. گو اینکه همان عملکرد با ثبت ۱۸ کلین‌شیت (بسته‌نگه‌داشتن دروازه در یک بازی) همراه شد تا او از این حیث هم رکوردی درخور توجه از خودش در لیگ برتر به ثبت برساند. سید برای رسیدن به جایگاهی که فصل گذشته داشت، سختی‌های بی‌شماری متحمل شد، ولی در همین مسیر به غیر از رکوردشکنی در امر کلین‌شیت در طول یک فصل، یک رکورد خاص دیگر هم به نام خودش ثبت کرد که مربوط به بسته‌نگه‌داشتن دروازه‌اش با دقایق بسیار زیاد است. او در این مورد علیرضا بیرانوند، رقیب اصلی‌اش در تیم ملی و دروازه‌بان حریف یعنی پرسپولیس را پشت سر گذاشت و رکورددار شد، ولی هیچ‌کدام از آنها نتوانسته این فصل، او را نجات دهد. 

سیدحسین که از سال ۹۲ برای اولین بار پیراهن استقلال را به تن کرد، به‌طور رسمی از فصل ۹۵-۹۶ تبدیل به چهره اصلی دروازه‌بانی در این باشگاه شد. او در این مدت چند بار هم به تیم ملی دعوت شد که برای نخستین بار فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست داد، ولی در همین جام جهانی گذشته در قطر، توسط کارلوس کی‌روش، به واسطه بازی‌های خوبش در استقلال در فصل گذشته، دوباره به تیم ملی فراخوانده شد و حتی به میدان هم رفت. سید در جام جهانی هم روزهای تلخ و شیرینش را به فاصله اندکی تجربه کرد؛ او در دیدار نخست برابر انگلیس پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند وارد زمین شد و در روزی که ایران بدترین شکست تاریخش را تجربه کرد، شش گل از بازیکنان رقیب دریافت کرد. از آنجا که بیرانوند نتوانست برای دومین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی آماده شود، سید در دیدار دوم مقابل ولز هم به میدان رفت و برخلاف دیدار نخست، این بار در بهترین برد تاریخ ایران در جام جهانی ایفای نقش کرد و دروازه تیم ملی را بسته نگه داشت. همان عملکرد سینوسی‌اش بعد از جام جهانی به دل بازی‌های استقلال رسید و حالا کار به جایی رسیده که هواداران تیم آبی علیه عملکردش جبهه گرفته‌اند.

سید در پایان همین فصل قراردادش با استقلال تمام می‌شود. در این بین، اگر تیم آبی‌پوش تهرانی توفیقی در کسب جام در این فصل نداشته باشد، شاید او یکی از قربانیان مهم این تیم در انتهای فصل باشد که دیگر تمایلی برای تمدید قراردادش در مجموعه آبی وجود نداشته باشد. هرچند همان‌طورکه عنوان شد، برای ناکامی خط دفاعی استقلال در این فصل دلایل زیادی می‌توان برشمرد که شاید یکی از آنها عملکرد سینوسی کاپیتانش باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج