۱۳۰۹۱۰۷
۱۴۰۲
۱۴۰۲
پ

زورآزمایی برای انتخاب سرمربی امید

فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی تعلل زیادی را به خرج داد و درنهایت هم با یک شیوه عجیب‌وغریب از بین گزینه‌های داخلی امیر قلعه‌نویی را انتخاب کرد.

فرهیختگان: فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی تعلل زیادی را به خرج داد و درنهایت هم با یک شیوه عجیب‌وغریب از بین گزینه‌های داخلی امیر قلعه‌نویی را انتخاب کرد. انتخابی که چندان به دل اهالی فوتبال ننشست و حتی خود مهدی تاج هم به نوعی از این انتخابش راضی نبود. به‌هرحال این ماجرا تمام شد و بحث انتخاب سرمربی تیم المپیک به میان آمد. در این بین قرار نبوده و نیست که فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم المپیک مستقل عمل کند، از این جهت که کمیته ملی به‌عنوان نهادی که بیشتر هزینه‌های تیم امید را متحمل می‌شود، مدعی است که باید در انتخاب سرمربی این تیم هم نقش پررنگی داشته باشد. در همین راستا کمیته حبیب کاشانی را به‌عنوان مدیر تیم المپیک انتخاب کرد و از فدراسیون فوتبال خواست حکم او را بزند. حکمی که البته با ۶ ماه تاخیر زده شد! بعد از انتخاب حبیب کاشانی به‌عنوان مدیر تیم امید قرار شد سرمربی این تیم خیلی زود معرفی شود اما بعد از گذشت بیش از یک ماه از این ماجرا هنوز این اتفاق رخ نداده است. 

در این بین وزیر ورزش هم تقریبا هر ۱۰ روز یک بار مجبور است برای معرفی هرچه زودتر سرمربی تیم امید اولتیماتوم دهد و دیروز برای دومین بار این اتفاق رخ داد و وزیر خواست تا ۲۳ اردیبهشت دو کادر تیم ملی بزرگسالان و امید تکمیل شود؛ هرچند به نظر می‌آید این روزها حرف وزیر چندان خریدار ندارد، اگر غیر از این بود تا الان تیم المپیک تا این حد بلاتکلیف نبود. 

قلعه‌نویی در مسیر کی‌روش

امیر قلعه‌نویی بعد از اینکه به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد تمایل داشت که خیلی زود سرمربی تیم امید هم با نظر خودش معرفی شود. تلاش او برای انجام این امر تا قبل از انتخاب حبیب کاشانی برای مدیریت تیم امید نتیجه نداد و با آمدن کاشانی هم شرایط به‌گونه‌ای دیگر پیش رفت. در مقطعی خیلی‌ها از کارلوس کی‌روش ایراد می‌گرفتند که چرا در انتخاب سرمربی تیم امید می‌خواهد حرف آخر را بزند و درنهایت هم او نلو وینگادا را برای تیم امید انتخاب کرد. در شرایط فعلی هم قلعه‌نویی تلاش زیادی می‌کند که گزینه مدنظرش سرمربی تیم امید شود. او در جلسه اخیرش با مهدی تاج توانست نظر مثبت او را برای انتخاب مجتبی حسینی جلب کند اما این تصمیم توسط حبیب کاشانی وتو شد. اگر غیر از این بود حسینی دو هفته پیش حکم سرمربیگری تیم امید را گرفته بود. البته قلعه‌نویی همچنان تاج را تحت فشار گذاشته که حکم حسینی را صادر کند اما تاج هم نمی‌خواهد تصمیمی بگیرد که باعث شود کمیته ملی المپیک آن را نپذیرفته و آن وقت مشکلات زیادی برای تیم امید ایجاد شود. 

دلیل مخالفت کاشانی

با حسینی چیست؟

مدیر تیم امید که از زمان روی کار آمدنش تصمیم گرفته سکوت اختیار کند با سرمربیگری مجتبی حسینی در تیم امید مخالف نیست و اتفاقا این مربی را قبول دارد اما نظرش این بوده و هست که سرمربی تیم امید باید با نظر جمع انتخاب شود. کاشانی از وقتی که حکم مدیریت تیم المپیک را گرفت با گزینه‌های زیادی برای هدایت این تیم وارد مذاکره شد اما این گزینه‌ها به خاطر مسائل مالی و البته این موضوع که تیم کنونی بازیکنان خیلی شاخصی در ترکیب خود ندارد و شاید قبول هدایت آن کمی ریسک باشد، حاضر به پذیرش این سمت نشدند. البته طبیعی است که مربیان لیگ برتری حاضر نباشند دستمزد 10، 12 میلیاردی خود در این رقابت‌ها را رها کرده و با دستمزد دو میلیاردی سرمربی تیم المپیک شوند. آن هم در شرایطی که تیم امید برخلاف سال‌های گذشته خالی از ستاره شده و هر مربی هدایت این تیم را بگیرد از نظر فنی کار بسیار سختی را پیش‌رو خواهد داشت. 

اختلاف کاشانی و قلعه‌نویی

در حال حاضر حبیب کاشانی و امیر قلعه‌نویی برای انتخاب سرمربی تیم المپیک به جمع‌بندی نرسیده‌اند. در این میان برخی در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال دنبال این بوده و هستند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. این افراد یکی دو مربی بدون تیم را گزینه هدایت تیم امید کرده‌اند که هم قلعه‌نویی با آنها مخالف است و هم کاشانی. درواقع همین اختلاف‌نظر‌ها باعث شده که جلسات مختلف مسئولان فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم امید بی‌نتیجه باشد. مهدی محمدنبی هفته گذشته تاکید داشت که تا پایان هفته فدراسیون، کمیته ملی المپیک و سرمربی تیم ملی برای سرمربیگری تیم المپیک به گزینه نهایی خواهند رسید اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه اختلاف بین قلعه‌نویی و کاشانی بالا گرفت. از این جهت که هیچ یک از طرفین حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نیستند.

حسینی و تارتار گزینه‌های نهایی؟

در جلسات اخیر تصمیم‌گیرندگان در مورد تیم امید روی دو نام بیشتر از همه صحبت شد. مجتبی حسینی و مهدی تارتار. در این میان حسینی گزینه قلعه‌نویی است و تارتار هم گزینه حبیب کاشانی و مشاورانش. اینکه حالا از بین این دو گزینه کدام یک انتخاب شود برمی‌گردد به قدرت و لابی حامیان آنها. در این بین مهدی تاج فعلا عقب ایستاده تا ببیند ماجرا به کجا ختم خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه رئیس فدراسیون در این ماجرا طرف سرمربی تیم ملی را گرفته و ترجیح می‌دهد گزینه قلعه‌نویی هدایت تیم امید را برعهده بگیرد. کاشانی هم با اطلاع از این ماجرا نمی‌خواهد کوتاه بیاید. در این بین تیم امید هم همانند سال‌های گذشته باز هم با بلاتکلیفی و آینده نامعلوم روبه‌روست و با شرایط موجود اصلا نمی‌شود به آینده این تیم دل خوش کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج