۱۳۰۹۵۶۶
۲ نظر
۳۲۸۷
۲ نظر
۳۲۸۷
پ

مرثیه‌ای برای فوتبال ایران؛ دیگر برای ما پپسی باز نمی‌کنند!

کافی است به لیگ قهرمانان آسیا نگاهی بیندازیم و جایگاه تیم های ایرانی را بررسی کنیم. هنوز هیچ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، جام نگرفته و افتخاری کسب نکرده است.

خبرورزشی: روز شنبه گذشته دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ میان الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن برگزار شد و این بازی با نتیجه یک - صفر به نفع نماینده ژاپن به پایان رسید و بار دیگر یک تیم ژاپنی قهرمان این رقابت ها شد.

فینال لیگ قهرمانان آسیا که قاعدتا فنی ترین لیگ قاره کهن است، دو نماینده از کشورهای عربستان و ژاپن داشت و طبق معمول، کشورمان جایگاهی میان تیم های برتر عضو AFC نداشت. در واقع لیگ برتر که هر هفته شاهد صحنه های اکشن و جنجالی است، هیچ سهمیه ای در فینال لیگ قهرمانان آسیا ندارد.

در سال هایی که گذشت، به ویژه در ۳ جام جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به دلیل قرار گرفتن ایران در شماره یک رنکینگ AFC، نکته ای عجیب به ما القاء شد که شاید در قاره آسیا برای خود عددی هستیم! شکست های تحمیل شده به کره جنوبی و ایستادن مقابل تیم های عربی، حجم این توهمات را دو چندان کرد؛ تا جایی که حتی بعضا فکر می کردیم ایران در جام جهانی باید قدرت های درجه یک فوتبال جهان را شکست بدهد.

مرثیه‌ای برای فوتبال ایران؛ دیگر برای ما پپسی باز نمی‌کنند!

واقعیت اما در مرحله عمل، یک چیز دیگر است. کافی است به لیگ قهرمانان آسیا نگاهی بیندازیم و جایگاه تیم های ایرانی را بررسی کنیم. هنوز هیچ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، جام نگرفته و افتخاری کسب نکرده است. همین اوراواردز ژاپن در دهه ۸۰، جام را از سپاهان ربود و داغ قهرمان شدن در آسیا را در دل همه ما گذاشت.

تا فردا صبح می توانیم با هم کلنجار برویم و طلبکارانه درباره مسائل داخلی و بی اهمیت فوتبال کشور به بحث بنشینیم اما فراموش نکنیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان که بهترین تیم های ایرانی در فوتبال آسیا هستند حتی وقتی به فینال لیگ قهرمانان رسیده اند دستشان به جام نرسیده و این حسرت بزرگی برای فوتبال ماست که سطح فنی و کیفی آن در قاره کهن به محل مناقشه تبدیل شده است!

در آسیا دیگر برای ما پپسی باز نمی کنند؛ چرا که زندگی در لحظه است و این ژاپنی ها هستند که جام می گیرند و این قطری ها هستند که جام جهانی را برگزار می کنند؛ این روزها کمتر کسی حال و حوصله مطالعه تاریخ را دارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      وتیمهایی که به واسطه داوری و وزارت قهرمان درپیتی میشوند

    • ناشناس

      استقلال کی به فینال لیگ قهرمانان رسیده ؟انها مگه با چند تیم درجه سه بازی کنند میزبانی رو هم تقدیمشون کنند انموقع شاید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج