۱۳۱۰۴۲۶
۷۱۳
۷۱۳
پ

آزمون: مقابل انگلیس تمرکز نداشتیم

سردار آزمون، مهاجم بایر لورکوزن که امشب در نیمه‌نهایی لیگ اروپا بازی حساسی مقابل رم دارد، مصاحبه مفصلی با ایسنا داشته و درباره تیم ملی و شرایط باشگاهی‌اش صحبت کرده است.

ایران ورزشی: سردار آزمون، مهاجم بایر لورکوزن که امشب در نیمه‌نهایی لیگ اروپا بازی حساسی مقابل رم دارد، مصاحبه مفصلی با ایسنا داشته و درباره تیم ملی و شرایط باشگاهی‌اش صحبت کرده است.

اول می‌خواهیم درباره شرایط خودت صحبت کنی. در بایر‌ لورکوزن آلمان شرایطت چطور است؟

شرایطم خوب است و تیم ما خوب نتیجه می‌گیرد و در لیگ اروپا در مرحله خوبی هستیم. درباره اینکه بازی کنم هم در اختیار مربی است و ما هم تلاش می‌کنیم هر لحظه‌ای درون زمین هستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

 شما با ژابی آلونسو کار می‌کنید که از چهره‌های نام آشنای دنیا است و در رئال مادرید بوده است. کار کردن با او چطور است؟

خیلی آدم خوب و بسیار باانگیزه‌ای است. می‌دانید که او در اول راه مربیگری و دوره حرفه‌ای خود است. او یک تیم (بایر لورکوزن) به این بزرگی را از بحران خارج کرد و در بین شش تیم اول (بوندس‌لیگا) هستیم. حضور او خیلی تأثیرگذار بود. به نظرم او در آینده از بهترین مربیان دنیا خواهد بود.

 شرایط خودتان در جدول بوندس‌لیگا چطور است؟ فاصله زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارید اما می‌توانید سهمیه لیگ اروپا را بگیرید.

بله با لیگ قهرمانان فاصله داریم اما بازیکنان تلاش می‌کنند سهمیه لیگ اروپا را کسب کنیم. همه تلاش‌مان را می‌کنیم سال بعد در لیگ اروپا باشیم.

ابتدا به دوره اسکوچیچ برویم که تیم ملی به جام جهانی رفت و در نهایت او برکنار شد. کار کردن با اسکوچیچ چطور بود؟

درباره کار کردن با دراگان، همیشه داخل تیم ملی حاشیه بود ولی من همیشه سعی خودم را کردم بدون حاشیه تمرین کنم و بهترین بازی‌ها را انجام دهم و همین کار را هم کردم ولی من خاطره بدی از او ندارم. به او احترام می‌گذارم. امیدوارم که در کشور خودش که تیم زیر ۲۱ سال را گرفته موفق باشد.

در مقدماتی جام جهانی اتفاقات حاشیه‌ای زیاد بود، مثل داستان «خوبان عالم». الان که فاصله گرفتیم می‌توان بهتر صحبت کرد. طارمی و بیرانوند درباره «خوبان عالم» صحبت کردند.

من هم شنیده بودم ولی اصلاً اعتقادی ندارم.

آیا اتفاقی در اردو رخ می‌داد؟ چیز مشکوکی بود؟

من اصلاً، هر چه هم می‌گفتند از این گوشم می‌گرفتم و از گوش دیگر بیرون می‌انداختم. چون اعتقادی نداشتم. خوبان عالم همه ما را به رئال مادرید و بارسلونا بفرستد. من نوکر او هستم. ما خدا را داریم. او (خوبان عالم) که بنده او است. ما خودمان بنده خدا هستیم. من اصلاً به این چیزها اعتقاد ندارم. من به خود خدا اعتقاد دارم و بس.

 تیم ملی فوتبال ایران با هدایت اسکوچیچ به جام جهانی صعود کرد اما مهدی تاج او را برکنار و کی‌روش را به تیم‌ ملی برگرداند. نظر تو درباره این موضوع و تغییر سرمربی تیم‌ ملی قبل از جام جهانی چیست؟

این تصمیم را فدراسیون می‌گیرد و بهتر است این سؤال را فدراسیون جواب دهد اما در تیم‌ ملی دو دستگی وجود نداشت. دو دستگی یعنی کاملاً مخالف هم باشیم اما ما اینگونه نبودیم و این خیلی مهم است.

جام جهانی در قطر برگزار شد و تیم‌ ملی در نخستین بازی‌اش عملکرد خوبی مقابل انگلیس نداشت. خودت هم ۱۵ دقیقه در برابر انگلیس به میدان رفتی. ایران در دو جام جهانی به همراه کی‌روش در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی بود اما صعود نکردیم. چه اتفاقی رخ داد که ۶ گل از انگلیس خوردیم و در نهایت صعود نکردیم؟

انگلیس قوی‌تر از ما است و در این موضوع شکی نیست. وقتی یک مربی در مدت کوتاهی می‌آید کار کردن سخت می‌شود. در دوره قبلی آقای کی‌روش فرصت داشت و کار کرده بود. قبول دارم که او بازیکنان را می‌شناسد اما فرصت کار نبود. در بازی با انگلیس تیم ملی شرایط بدی داشت و حاشیه‌های زیادی وجود داشت. در آن بازی باختیم چون حقیقتاً تمرکز کافی نداشتیم. درباره امریکا هم باید بگویم آنها هم تیم خیلی خوبی بودند. من فکر می‌کردم که به آنها نمی‌بازیم اما لیاقت این را داشتند که پیروز میدان باشند و به مرحله بعد صعود کنند. تمام سعی‌مان را انجام دادیم اما نشد.

 اتفاقات حاشیه‌ای در دیدار انگلیس وجود داشت. مثلاً ترکیب تیم‌ ملی صبح بازی لو رفت و حتی شایعه شد که کارلوس کی‌روش به خاطر این موضوع قصد اخراج یکی از مدافعان تیم را داشت.

به نظر من لو رفتن ترکیب تیم‌ ملی آنقدرها هم مهم نبود. ترکیب تیم ملی نیم ساعت یا شاید یک ساعت قبل از بازی مشخص می‌شد.

 گفته می‌شد کی‌روش را به تیم‌ ملی برگرداندیم که در جام جهانی کمتر گل بخوریم اما ۶ گل از انگلیس خوردیم. دلیل باخت به انگلیس را چه می‌دانی؟

قبل از بازی فکرمان جای دیگری بود و اصلاً فکرمان فوتبال نبود. در همین حد می‌توانم بگویم. دوباره هم اگر آن اتفاق رخ بدهد شاید ۶ گل و حتی بیشتر بخوریم.

 چه شد که در بازی با ولز به جام برگشتیم و آن بازی را بردیم؟

تمرکزمان بیشتر شد و برای برد به میدان رفتیم. ولز هم تیمی نبود که ما را آزار بدهد. بعد از باخت به انگلیس وقتی آنطور شکست می‌خورید به بازیکن هم برمی‌خورد. اما در کل انگلیس تیم قدری بود و بازی کردن مقابل آنها سخت بود.

 در نخستین اردوی تیم‌ ملی با قلعه‌نویی حواشی زیادی به خاطر غیبت تو به وجود آمد. در مورد این مسائل هم صحبت کن.

اینکه یک مربی ایرانی به عنوان سرمربی ایران انتخاب می‌شود، اتفاق خوبی است. من به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم که مربی تیم‌ ملی ایرانی باشد. اما در مورد خودم باید بگویم همه چیز را از قبل هماهنگ کرده بودم و مشکلی وجود نداشت ولی وقتی بخواهند حاشیه‌ای بسازند، می‌سازند.

در این میان یکی از روزنامه‌ها خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه تو برای حضور در اردوی تیم‌ ملی درخواست اتاق خصوصی کرده‌ای.

برخی خبرنگاران در سمت خودشان با شرافت کار می‌کنند و نان حلال سر سفره‌شان می‌برند، مانند برخی بازیکنان که زحمت می‌کشند و حلال کار می‌کنند ولی برخی می‌خواهند به هر طریقی بازیکنی را بزنند که اصلاً برایم اهمیت ندارد. من می‌دانم، مربی تیم‌ ملی می‌داند، فدراسیون فوتبال می‌داند و خودتان دیدید که درباره این حواشی هیچ واکنشی نداشتم. خودم همیشه دوست داشتم هم‌ اتاقی داشته باشم. در لورکوزن و حتی اردوهای تیم‌ ملی همیشه به همه‌ بازیکنان اتاق تک نفره می‌دادند اما من شخصاً همیشه در اتاق این و آن بودم. این مسائل واقعاً بچگانه است که من بگویم اتاق تک نفره می‌خواهم.

بعد از اینکه گفته شد به خاطر مسائل شخصی به اردوی تیم‌ ملی نیامده‌ای، تصاویر حضورت در تمرین والیبال و همینطور هنگام اسب‌سواری دیده شد. این تصاویر حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد.

من همه چیز را هماهنگ کرده بودم و برای آن مدرک دارم. چون در اختیار باشگاه بودم باید همه تمریناتم را با باشگاه هماهنگ می‌کردم، از این رو از آقای ژابی آلونسو اجازه گرفتم که والیبال بازی کنم چون اگر مصدوم می‌شدم، مشکلی پیش می‌آمد و به همین خاطر باید از قبل هماهنگ می‌کردم. من GPS داشتم و تمریناتم تحت کنترل باشگاه بود. چون در اردوی تیم‌ ملی نبودم تحت مدیریت باشگاهم بودم و کار غیرقانونی انجام ندادم. خودم می‌دانستم چه کار می‌کنم. درباره اسب‌سواری هم من باشگاه دارم و مدیر آنجا هستم و باید می‌رفتم. من عاشق حیوانات هستم. چرا این موضوع حاشیه شد؟ چون قبل از مصاحبه‌ها این تصاویر منتشر شد و به خاطر همین این حواشی به وجود آمد. اصلاً دوست نداشتم برای تیم‌ ملی حاشیه ایجاد شود.

سال‌هاست به فینال جام ملت‌های آسیا نرسیده‌ایم. آیا این بار می‌توانیم با امیر قلعه‌نویی رویای رسیدن به فینال را داشته باشیم؟

در فوتبال همیشه رویاهایی در مغز بازیکنان وجود دارد که بهترین نتیجه را بگیرند، مثلاً قهرمانی یا صعود به دور بعد در جام جهانی. فوتبال است و می‌توانیم به حق‌مان برسیم. گاهی در فوتبال اتفاق می‌افتد که شما بهترین تیم را می‌برید. مثلاً ما برابر پرتغال به تساوی یک بر یک رسیدیم در حالی که آنها خیلی بهتر از ما بودند. مهم این است که در فوتبال یک تیم باشید، پشت هم باشید و کار کنید. ما بازیکنان درجه یکی در آسیا داریم و می‌توانیم قهرمان شویم ولی واقعاً سخت است. باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم و امیدوارم این اتفاق امسال رخ دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج