۱۳۱۱۳۰۵
۱۷۵۶
۱۷۵۶
پ

مایلی‌کهن: گریه من در تیم ملی درآمد

سرمربی سال‌های دور تیم ملی در مورد شرایط تیم ملی در جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.

همشهری‌آنلاین: محمد مایلی‌کهن در خصوص قرعه کشی جام ملت‌های آسیا و مشخص شدن حریفان ایران در این رقابت‌ها اظهار کرد: قرعه ایران نسبت به گروه‌های دیگر قرعه بهتری است. از بین تیم‌های انتخاب‌شده به عنوان حریفان ایران در این رقابت‌ها شرایط فنی و فوتبالی امارات نسبت به تیم‌های دیگر بهتر است.

وی ادامه داد: من آدمی هستم که در هیچ زمینه‌ای مدعی نیستم؛ ۱۴ سال متوالی در پرسپولیس حضور داشتم و بعد از علی پروین کاپیتان این تیم بودم و بعد از  رفتن از پرسپولیس فوتبال را کنار گذاشتم. در آن برهه نفراتی مانند پنجعلی و درخشان شاید از نظر زمانی حضور بیشتری در پرسپولیس داشتند اما آنها در مقطعی از پرسپولیس جدا شدند و به قطر رفتند ولی من با پرسپولیس فوتبالم را به پایان رساندم؛ من فقط در یک زمینه مدعی هستم که آن شناخت بازیکن و کشف استعدادهای زیاد برای فوتبال ایران است که نمونه بارز آن را در فوتبال در تیم ملی ایران در جام‌ملت‌های ۱۹۹۶ مشاهده کردید.

سرمربی اسبق تیم ملی با اشاره به خاطراتی از تیم ملی در جام‌ملت‌های ۱۹۹۶ تصریح کرد: در آن سال میانگین سنی تیم بسیار جوان شد اما توانستیم موفقیت‌های زیادی را به دست آوریم و به جز اینکه سوم شدیم دیگر عناوین آن جام را به خود اختصاص دادیم. ما عربستان را با آن همه ستاره‌ها شکست دادیم. بعد از آن در نیمه‌نهایی دوباره به عربستان خوردیم؛ یادم نمی‌رود پس از از شکست در ضربات پنالتی برابر عربستان همه گریه می‌کردند، من بیشتر از بازیکنان ناراحت بودم و گریه می‌کردم اما با این وجود به بچه‌ها گفتم بروید به بازیکنان عربستان تبریک بگویید؛ اقدامی که در آن دوره مثل بمب صدا کرد.

مایلی‌کهن خاطرنشان کرد: در آن دوره از بازی‌ها در کنار نمایش فوتبالی زیبا، در نهایت موفق به کسب عنوان سومی آن‌ تورنمنت شدیم؛ آقای گل جام از ایران بود، خداداد عزیزی به عنوان بهترین بازیکن شناخته شد و جام اخلاق  هم به ایران تعلق گرفت و ۳ بازیکن تیم ملی ایران در تیم منتخب آسیا قرار گرفتند.

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از آینده تیم ملی در جام ملت‌های قطر به برنا گفت: مساله‌ای که فوتبال را از همه ورزش‌ها متمایز کرده و باعث جذابیت بیشتر این رشته ورزشی نسبت به رشته‌های دیگر شده‌است، غیرقابل پیش بینی بودن این ورزش است. به نظرم فوتبال تنها ورزشی است که نمی‌توان قبل از بازی گفت تیم ضعیف‌تر به طور قطع برابر تیم قوی‌تر به پیروزی می‌رسد، بارها شده است که این موضوع برعکس اتفاق افتاده است و واقعاً نمی‌توان پیش‌بینی درستی از این ورزش مهیج و جذاب داشت.

پیشکسوت فوتبال در پایان اظهار کرد: کارلوس کی‌روش آخر افتخارات را برای فوتبال ایران رقم زد! با این همه بازیکن که به تیم ملی تزریق شد در جام جهانی میانگین سنی تیم ما را به ۳۰سال رسانده بود! آدم دلش می‌سوزد. او برای خودش در فوتبال ایران رکورد زد؛ یک زمانی تیم ملی ۶ گل به حریفانش می‌زد در زمان کی‌روش ما ۶ گل از حریف ما دریافت کردیم. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج