۱۳۱۱۴۷۹
۳۰۱۱
۳۰۱۱
پ

گاف ۸۵ هزار دلاری استقلال درباره یک بازیکن!

از جمله اولین اقدامات معاونت تازه وارد حقوقی باشگاه استقلال رسیدگی به پرونده مالیاتی مدافع برزیلی این تیم بود.

خبرورزشی:از جمله اولین اقدامات معاونت تازه وارد حقوقی باشگاه استقلال رسیدگی به پرونده مالیاتی مدافع برزیلی این تیم بود.

رافائل سیلوا مدافع برزیلی تیم استقلال در تازه ترین صحبتی که با مدیریت باشگاه استقلال انجام داد نسبت به کسر مبلغی از قرارداد اش به شدت متعجب بود!

سیلوا به تازگی متوجه شده که باشگاه استقلال از کل مبلغ قراردادش با این تیم ۸۵ هزار دلار مالیات کسر کرده است. سیلوا پس از اطلاع از این اتفاق ماجرا را با مدیریت باشگاه استقلال در میان می‌گذارد که چرا مالیات او از قراردادش کم شده است.

پاسخ که به سیلوا داده می‌شود بر اساس مفاد قرارداد او با باشگاه بوده هر خارجی با ایران می‌آید باید طبق قوانین مملکت مان مبلغی را بابت مالیات بپردازد. مدیران باشگاه استقلال پس از آن به سراغ قرارداد سیلوا رفتند و به او نشان دادند که در متن قرارداد به زبان فارسی این موضوع قید شده است. اما اتفاق عجیب و گاف بدی که در متن قرارداد سیلوا رخ داده به متن انگلیسی آن مربوط می‌شود.

در متن فارسی آمده پرداخت مالیات بازیکن بر عهده خود بازیکن است و باشگاه تعهدی نسبت به آن ندارد اما در ذیل همان جمله به زبان انگلیسی نوشته شده مالیات بازیکن بر عهده باشگاه است و بازیکن هیچ تعهدی در قبال آن ندارد!

باشگاه استقلال هم با استناد به متن فارسی قرارداد مبلغ ۸۵ هزار دلار را از کل مبلغ قرارداد سیلوا کم کرده که با احتساب قیمت هر دلار حدود ۵۲ هزار تومان چیزی در حدود ۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می‌شود. رقمی معادل ۴ میلیارد و چهارصد و بیست میلیون تومان!

ظاهراً مسئولان وقت باشگاه استقلال نسبت به ترجمه قرارداد سیلوا دقت عمل لازم را به کار نبرده اند و حالا از این بابت باشگاه ۸۵ هزار دلار متضرر شده است. این احتمال نیز وجود دارد که شاید در قرارداد دیگر اعضای خارجی باشگاه استقلال نیز چنین اشتباهی در ترجمه فارسی به انگلیسی و بالعکس صورت گرفته باشد تا باشگاه استقلال بابت پرداخت مالیات بازیکنان و مربیان خارجی اش هم متضرر شود.

ناگفته نماند؛ در محاکم حقوقی بین المللی همواره به متن انگلیسی نوشته شده در قراردادها استناد می‌شود نه زبان‌های دیگر. به همین خاطر اگر سیلوا نسبت به این موضوع شکایتی را ترتیب بدهد قطعاً باشگاه استقلال در زمینه باز گرداندن مالیاتش محکوم خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج