۱۳۱۲۶۰۱
۱۸۴۵
۱۸۴۵
پ

نسخه مربی محبوب آبی‌ها برای استقلال

مربی سابق استقلال اعتقاد دارد این تیم در ۳ پست حداقل نیاز به جذب بازیکن جدید دارد.

همشهری آنلاین: استقلال با وجود عدم‌قهرمانی در لیگ برتر، درصدد تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو برای فصل بعد است. هرچند برخی ‌پیشکسوتان این تیم معتقدند که باشگاه باید بعد از اتمام فصل در این زمینه تصمیم‌گیری کند، ولی مجید نامجومطلق، سرمربی سابق آبی‌های پایتخت بر این عقیده است که باشگاه باید برای فصل بعد هم به این مربی شانس بدهد.

   استقلال هوادارانش را راضی کرد

نامجومطلق در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این پرسش که آیا عدم‌قهرمانی استقلال در لیگ برتر، یک ناکامی برای ساپینتو محسوب می‌شود، می‌گوید: «این موضوع را باید از چند دیدگاه بررسی کرد و نتیجه گرفت. استقلال امسال بازی‌های زیبا و تماشاگرپسندی را به نمایش گذاشت ولی ازدست‌دادن امتیاز در چند بازی مهم به‌خصوص برابر سپاهان و پرسپولیس باعث شد تا در نهایت از آنها عقب بماند. استقلال با اینکه 10امتیاز به 2رقیب اصلی‌اش داد، ولی برای قهرمانی جنگید و تلاش کرد. این تیم هوادارانش را از نوع فوتبالی که به نمایش گذاشت، راضی کرد ولی در این فصل با بحران مالی و تغییرات مدیریتی هم مواجه شد که این موضوع هم به تیم ضربه زد. در چند بازی هم از داوری لطمه دیدند که این موضوع هم تأثیرگذار بود.»

   تضمینی برای قهرمانی نیست

برخی معتقدند استقلال در مورد ماندن یا جدایی ساپینتو باید بعد از جام حذفی تصمیم‌ بگیرد و حتی برخی پیشکسوتان این باشگاه هم موافق ماندن این مربی پرتغالی نیستند. نامجومطلق اما تأکید می‌کند: «فوتبال و موفقیت در آن یک پروسه زمان‌بر است و یک مجموعه برای رسیدن به هدفش باید زمان کافی در اختیار داشته باشد. در فوتبال تضمینی برای قهرمانی وجود ندارد و همیشه باید به عملکرد تیم در طول فصل نگاه کرد و دید که آیا آن تیم در مسیر پیشرفت قرار گرفته است یا نه. می‌توان از سپاهان مثال زد، این تیم بازیکنان باکیفیت و بزرگی دارد و ژوزه مورایس تأثیر بسیار مثبتی در سبک بازی سپاهان داشته است. حالا اگر سپاهان قهرمان نشود، باید مورایس را یک مربی ناکام قلمداد کرد؟ فوتبال را نباید اینطور نگاه کرد و ما در این فصل دیدیم که استقلال بازی‌های خوبی انجام داد و هواداران هم راضی بودند. باشگاه هم باید این شانس را به ساپینتو بدهد که فصل بعد هم در این تیم باشد، ما باید این را درنظر بگیریم که او سال اول مربیگری‌اش در استقلال را پشت سر گذاشت و تازه با فوتبال ایران آشنا شده است. او می‌تواند فصل ‌آینده با تجربه و شناخت بیشتری استقلال را هدایت کند.»

   استقلال باید تقویت شود

از نامجومطلق می‌پرسیم که استقلال در کدام پست‌ها نیاز به جذب بازیکن دارد که او می‌گوید: «ما فقط بازی‌های استقلال را به‌مدت 90دقیقه در تلویزیون می‌بینیم و نمی‌دانیم شرایط تیم چطور است. قطعا ساپینتو بهتر از هر فرد دیگری می‌داند که استقلال در کدام پست‌ها بازیکن می‌خواهد. من فقط به‌عنوان یک بیننده می‌توانم نظر بدهم و فکر می‌کنم استقلال در پست پلی‌میکر یا همان هافبک بازیساز یک بازیکن می‌خواهد؛ فوتبالیستی مثل جانواریو یا مجتبی جباری که به بازی این تیم در خط میانی ریتم بدهد. نیاز دیگر استقلال در خط حمله است و آنها می‌توانند یک مهاجم نوک گلزن را جذب کنند که مهاجم شش‌دانگی باشد. در پست دفاع راست هم استقلال نیاز به تقویت دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج