۱۳۱۵۳۶۹
۱۰۹۳
۱۰۹۳
پ

ویسی: اگر پول باشد در آبادان می‌مانم

در آخرین گفت‌وگو گفته بود به‌دنبال تکمیل معجزه در آبادان هستیم و حالا با بقای صنعت‌نفت‌آبادان در لیگ برتر این معجزه کامل شده است.

فرهیختگان: در آخرین گفت‌وگو گفته بود به‌دنبال تکمیل معجزه در آبادان هستیم و حالا با بقای صنعت‌نفت‌آبادان در لیگ برتر این معجزه کامل شده است. صحبت را با عبدالله ویسی، سرمربی این تیم از همین‌جا آغاز کرده و درباره سایر مسائل مرتبط دیگر به متن و حواشی نفت‌آبادان و مسیری که طی شد تا این تیم در اوج ناامیدی در لیگ برتر بماند از سرمربی نفت‌آبادان سوالاتی را مطرح کردیم. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید. 

در آخرین صحبتی که با هم داشتیم از تکمیل معجزه آبادان برایمان گفتید. معجزه‌ای که با ماندن نفت در لیگ برتر آن را تکمیل کردید. 

بله، درست است. وقتی یک رویدادی چند سال یک‌بار رخ دهد و اتفاقی که تقریبا غیرممکن است محقق می‌شود به آن معجزه می‌گویند. این اتفاق یک انرژی همگانی بود. تلاشم را کردم و شبانه‌روز کار کردیم تا نفت ماندنی شد. از نزدیک با مردم آبادان زندگی کردم و دیدم که چقدر فوتبال در وجودشان است. به همین دلیل از همان ابتدای کار تمام انرژی خودم را گذاشتم تا اتفاقات زیبایی را در آبادان رقم بزنیم. همه نیز در این مسیر با من همسو بودند و هیچ‌کس ساز مخالف نزد. حتی دشمنان‌مان و آنهایی که یک جورهایی بیمار بودند! آنها هم ساکت شدند تا ما به موفقیت برسیم. خدا هم کمک کرد تا این اتفاقات زیبا رقم بخورد. درنهایت هم مردم خوزستان و آبادان خوشحال شدند. 

به‌نظر می‌رسد در آبادان به‌جز شما هیچ‌کس دیگری به بقای نفت خوشبین نبود. 

دقیقا؛ مردم می‌گفتند برای سال دیگر تیم را ببند چون دیر آمدی. مسئولان می‌گفتند جوان‌گرایی کن و یک کاری کن که سریع دوباره به لیگ برتر برگردیم و مثل سایر تیم‌ها غیبت‌مان چندساله نشود. اما من گفتم همین امسال اتفاقاتی رقم می‌خورد که در پایان فصل همه خوشحال می‌شوند. جالب اینکه هیچ‌کس این حرف را باور نمی‌کرد ولی از آنجایی که مس‌کرمان به‌عنوان رقیب ما بازی‌های حساس‌تری در پیش داشت من به این موضوع ایمان داشتم. در هر صورت تمامی دیدارهای هر دو تیم نفت و مس در هفته‌های پایانی با استرس زیادی همراه بود. البته ما هم با تیم‌های راحتی بازی نداشتیم. این درحالی است که در بازی‌های رو‌در‌رو علاوه‌بر اینکه خودمان چندین برابر انرژی می‌گذاشتیم از سوی دیگر انرژی رقبا را هم می‌گرفتیم و سعی می‌کردیم به مس هم استرس وارد کنیم و آنها را بترسانیم که درنهایت با این استراتژی توانستیم موفق باشیم. 

به‌نظر می‌رسد تک‌امتیاز دیدار با استقلال در این مسیر برای نفت‌آبادان بسیار کارساز واقع شد. 

دقیقا همین اتفاق افتاد. البته وقتی در آبادان هم با ملوان مساوی کردیم به چشم‌انداز خوبی رسیدیم، چون در این دیدار چندین موقعیت خیلی خوب را ایجاد کردیم. اما باز هم مردم می‌گفتند خیلی خوب بودید اما دیگر دیر شده است. اما تک‌امتیاز دیدار با استقلال به ما کمک کرد. این بازی ما را امیدوار کرد و به خودباوری رسیدیم. اعتمادبه‌نفس‌مان هم خیلی بالا رفت. 

البته توقف بدموقعی برای استقلال بود که این تیم را از کورس خارج کرد. 

درست است. آنها هم باید ما را می‌بردند. در‌واقع فکر می‌کردند چون ته‌جدولی هستیم ما را شکست می‌دهند اما ما به بچه‌های خود فهماندیم که بازی در‌برابر استقلال و پرسپولیس در آزادی اصلا به شرایط جدولی ربطی ندارد. شاید آنها ما را در انتهای جدول ببینند اما ‌انگیزه بچه‌های ما در قبال این دو تیم هیچ ربطی به جدول ندارد. حتی اگر یک تیم قعر جدولی باشد می‌تواند به پر و پای آنها بپیچد. این بازی اصلا مربی نمی‌خواهد چون همه برای آن یک‌جور دیگر آماده هستند. 

بعد از بازی با استقلال اظهاراتی را علیه ساپینتو مطرح کردید. هنوز هم بر سر مواضع خود نسبت به این سرمربی هستید؟

همه گفتند ساپینتو میهمان بود و نباید آن حرف‌ها را می‌زدم اما هیچ‌وقت میهمان به میزبان بی‌احترامی نمی‌کند. نه یک میزبان بلکه به 10 میزبان. شاید نحوه تشویق هواداران استقلال که او را خیلی دوست دارند و این دوست داشتن هم برایم قابل احترام است؛ باعث می‌شود تا ساپینتو یک طوری شود. 

چطوری می‌شود؟

همین که از خود بی‌خود می‌شود و رفتارهای هیجانی از خود ارائه می‌دهد. شاید چون می‌خواهد مقام بیاورد یا حریفان را شکست بدهد، آن‌طور عصبی می‌شود. ولی حق ندارد به من که یک ایرانی هستم بی‌حرمتی و توهین کند. شاید پشیمان نباشم اما از مردم بابت حرف‌هایم معذرت‌خواهی کردم. شاید نحوه گفتن من هم درست نبود اما در‌مجموع او هم حق نداشت به‌عنوان یک ایرانی که هویت، پرونده و رزومه‌ام مشخص است توهین کند. من هم واقعا هویت او را نمی‌شناختم و نمی‌دانستم چه‌کسی است. در‌هر‌صورت بابت الفاظی که به‌کار بردم بعدا عذرخواهی کردم. 

با صحبت‌های فیروزی انگار مشخص شد که به‌جز اتفاقات بازی، برای تحریک نیمکت استقلال هم برنامه داشتید. 

خدا شاهد است که اصلا این‌طور نبود! هیچ زمانی چنین کاری نکرده‌ام و نمی‌کنم و نخواهم کرد. این کار اصلا انسانی نیست. شاید با نحوه بازی‌مان یک تیمی را در جریان بازی عصبی کنیم و این کار را هم تمرین می‌کنیم، اما اینکه بیاییم نیمکت تیمی را تحریک کنیم و بخواهیم کنار خط کسی را اذیت کنیم اصلا این کار انسانی نیست و این کار‌ها را دوست ندارم. 

درباره طالب ریکانی و اتفاقات اخیر پیرامون این بازیکن صحبت می‌کنید؟

طالب هنوز با من صحبت نکرده و نمی‌دانم اصلا جریان چه هست. من هم زنگ زدم اما موبایل او خاموش بود. اما اگر من در آبادان بمانم که احتمالا هم بمانم تمام تلاشم را می‌کنم تا طالب بماند. طالب فرزند اینجاست. زمانی که به سپاهان رفتم او را هم با خود بردم و شخصیت قابل احترامی دارد. او یک کاپیتان به تمام‌معنا و شخصیت شایسته‌ای برای تیم به‌شمار می‌رود. هنوز با هم حرف نزدیم اما اگر من باشم اجازه نمی‌دهم او از نفت جدا شود. 

اگر بمانید قول می‌دهید یک تیم قابل احترام بسازید؟

صد‌درصد. من انرژی مردم را دیدم و از آنها درس تعصب گرفتم. آنها بسیار شایسته‌اند که یک تیم بالای‌جدولی داشته باشند. بهترین مقام صنعت نهم است و داریم به آن می‌بالیم. اما چرا؟ مگر نهم با چهاردهم چه فرقی دارد که مدام می‌گویند رتبه تک‌رقمی کسب کردیم. اینها برای کشورهای اروپایی کارایی دارد که براساس رتبه، تیم‌ها پاداش مالی کسب می‌کنند. وقتی شما سهمیه نگیرید، هیچ فرقی ندارد که پنجم شوید یا چهاردهم؛ فقط استرس نیفتادن در خون و پوست و رگ تیم می‌رود، در غیر این صورت رتبه‌ها هیچ تفاوتی ندارند. 

شما ماندنی هستید؟

اگر پول بیاورند که بخواهند یک تیم خوش‌تیپ و در حد فوتبال خوزستان ببندند با تمام وجود می‌مانم در غیر این صورت به‌هیچ‌عنوان؛ اینکه برای رتبه‌های بالای جدول بجنگیم و مردم هرهفته استرس نداشته باشند. حتی می‌شود باز هم به قهرمانی در خوزستان فکر کرد. چرا نشود؟ هم تماشاگر داریم و هم امکانات. شرکت نفت پشت ماست و باید از لحاظ مالی خوب باشیم. یک تیمی که باید قهرمان شود انرژی می‌خواهد. تیم پشت تیم مهم است. 

هفته خوب شما با صعود تیم سابق‌تان به لیگ برتر کامل شد. هنوز به استقلال‌خوزستان عرق دارید؟

صد‌درصد این‌طور است. برای این بازی در استادیوم بودم و برایشان هورا کشیدم و برای تبریک به رختکن هم رفتم. واقعا هفته خوب خوزستانی با این نتایج تکمیل شد و برایشان خیلی خوشحالم. 

از استقلال‌خوزستان پیشنهادی بشود قبول می‌کنید؟

من همین الان هم با وجود آنکه هیچ قراردادی ندارم اما در آبادان هستم. الان به نفت عرق دارم. اما مثل یک تماشاگر برای استقلال‌خوزستان هم به ورزشگاه رفتم و ایستادم و برای آنها دست زدم و باز هم این کار را می‌کنم. اما الان اولویتم نفت‌آبادان و ادامه همکاری با این تیم است. 

انتخاب‌های اخیر در تیم‌های ملی به‌عنوان سرمربیان این تیم‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید. 

درباره قلعه‌نویی بارها گفته‌ام که انتخاب شایسته و درستی بوده اما رضا عنایتی هم که بازیکن من در صبای قم بوده و کاپیتان تیم به‌شمار می‌رفت هم یک انتخاب اصولی و درست برای تیم ملی امید است. اگر عنایتی بتواند از مربیان باتجربه استفاده کند و از آنها کمک بگیرد موفق می‌شود. در‌هر‌صورت او هنوز جوان است و فاصله سنی کمی با بازیکنان دارد و آنها را خوب درک می‌کند. در تیم هوادار هم شایسته و لایق نشان داد. بنابراین می‌تواند در تیم امید کار بزرگی را انجام بدهد تا بعد از نیم‌قرن به المپیک برویم. 

با همه این تفاسیر فکر نمی‌کنید تیم امید با توجه به وضعیتی که وجود دارد با هیچ مربی دیگری هم موفق نشود. 

من به‌‌عنوان مربی باید به او کمک کنم. شاید یک بازیکن در زمین به‌درد من بخورد اما نبودن یک بازیکن نمی‌تواند به تیمم آسیب بزند. تیم‌هایی مثل ما اگر هر‌کدام بازیکنان مدنظر عنایتی را به او بدهیم تیمش تکمیل می‌شود. اصلا می‌توانیم فکر کنیم یک بازیکن‌مان سه‌کارته یا مصدوم شده است. او را به رضا بدهیم و به تیم‌ ملی کمک کنیم. این مهم است و اینچنین تیم ملی امید موفق می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج