اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۱۵۵۱۱
۹۲۸
۹۲۸
پ

رضاوند و مطهری در جمع ۵ ستاره تاریخ جام‌حذفی

«آرش رضاوند» و «ارسلان مطهری» برای پنجمین‌بار حضور در فینال جام‌حذفی را تجربه خواهند کرد.

فوتبال ۳۶۰: با پیروزی استقلال برابر نساجی در نیمه‌نهایی جام‌حذفی این تیم به فینال جام حذفی صعود کرد. گل اول استقلال با پاس ارسلان مطهری و ضربه تمام‌کننده آرش رضاوند وارد دروازه حریف شد. این دو بازیکن برای پنجمین‌بار به فینال جام حذفی صعود کردند و بازیکنی در تاریخ این مسابقات بیشتر از این به مرحله نهایی راه نیافته است.

۳ صعود با استقلال، ۲ حضور با نفت

رضاوند و مطهری در نفت تهران و استقلال هم‌تیمی بودند و در کنار هم 5 بار به فینال حذفی رسیدند. این دو بازیکن برای اولین بار در فصل 94-1393 با نفت تهران موفق به صعود به فینال جام حذفی شدند و در یک فینال جذاب از ذوب‌آهن شکست خوردند. رضاوند و ارسلان، 2 فصل بعد دوباره با نفت تهران فینالیست شدند و این بار تراکتور را در فینال مغلوب کردند و به قهرمانی رسیدند. این دو بازیکن با استقلال 2 دوره متوالی به فینال جام حذفی راه یافتند و مغلوب تراکتور و فولاد شدند که مطهری موفق به گلزنی در یکی از فینال‌ها شد. حالا رضاوند و مطهری برای پنجمین‌بار به فینال جام حذفی رسیده است و امیدوار هستند که برای دومین فاتح مسابقات شوند.

۵ فینال برای ستاره‌های دهه ۶۰ ملوان

فوتبال ایران در دهه 60 تحت سیطره ملوان بندرانزلی بود. این تیم بسیار بدشانس بود که در آن مقطع لیگ برگزار نشد تا قهرمانی برابر نام این تیم دیده نشود. ملوان اما از سال 65 تا 70 در هر 5 دوره‌ای که جام حذفی برگزار شد، به فینال رسید که سهم آن‌ها 2 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی بود. چند بازیکن در ترکیب ملوان در این 5 دوره ثابت بودند که از جمع آن‌ها می‌توان به محمد حبیبی، سعید قدیربحری، نادر عزت‌اللهی، محمد احمدزاده، حمید محمدیان، جواد گروهی و فرهاد پورغلامی اشاره کرد.

نوازی، اکبری و فخرالدینی دیگر رکوردداران جام حذفی

جلال اکبری دفاع چپ سابق پرسپولیس و سپاهان پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام حذفی است. این بازیکن 5 بار تیمش به فینال جام حذفی رسیده و هر 5 بار فاتح جام شده است. این بازیکن 3 بار با سپاهان و 2 مرتبه با پرسپولیس این عنوان را کسب کرد. محمد نوازی دیگر بازیکن با سابقه فینال جام حذفی است. نوازی 4 بار قهرمان جام حذفی شد که 3 بار با استقلال و یک مرتبه با صبا بود. نوازی یک‌بار هم در فینال جام حذفی 78-1377 مغلوب پرسپولیس شد تا با 5 فینال جزو رکوردداران تاریخ این مسابقات باشد.

میلاد فخرالدینی هم دوره قبل به جمع رکوردداران حضور در فینال جام حذفی اضافه شد. این بازیکن رکورددار حضور با بیشترین تعداد تیم متفاوت در فینال است و با 4 تیم به فینال راه یافت. فخرالدینی 2 بار با تراکتور، یک مرتبه با استقلال، نفت تهران و آلومینیوم اراک فینالیست شد و 3 بار قهرمان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج