۱۳۱۶۴۵۶
۱۲۸۵
۱۲۸۵
پ

جای تماشاگران زن در دربی خالی است

فصل فوتبالی در ایران در شرایطی قرار است چهارشنبه‌شب به پایان برسد که همچنان مقوله واردنشدن زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی‌های لیگ یکی از نقاط تاریک آن است.

روزنامه شرق: فصل فوتبالی در ایران در شرایطی قرار است چهارشنبه‌شب به پایان برسد که همچنان مقوله واردنشدن زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی‌های لیگ یکی از نقاط تاریک آن است. زنان ایرانی بعد از فشارهای اعمال‌شده از سوی فیفا، مجوز ورود به ورزشگاه برای تماشای بازی‌های ملی را به دست آوردند و بعد هم تلاش‌ها برای ورود آنها به ورزشگاه برای تماشای بازی‌های لیگ به صورت مقطعی به بار نشست. وجه اشتراک هر دو مورد این بود که آنها فقط بازی‌هایی را که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، از نزدیک تماشا می‌کردند. البته عنوان شد که طبق صحبت‌های اولیه با مسئولان فیفا قرار شده موضوع ورود زنان به ورزشگاه به صورت مرحله به مرحله حل شود. اول برای بازی‌های تیم ملی و بعد برای بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس، آن‌هم فقط در ورزشگاه آزادی.

آن زمان مسئولان فدراسیون عنوان کردند که این مورد آهسته‌آهسته به سایر ورزشگاه‌ها در شهرستان‌های دیگر هم سرایت می‌کند تا نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود. به‌این‌ترتیب در ابتدای رقابت‌های همین فصل از لیگ برتر بود که تعداد اندکی از زنان توانستند به ورزشگاه بروند و بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس را از نزدیک تماشا کنند؛ ولی این اجازه اندکی بعد و پس از التهابات جامعه گرفته شد تا دیگر هیچ تماشاگر زنی نتواند برای تماشای بازی‌های لیگ به ورزشگاه آزادی برود. بعد از فروکش‌کردن اعتراضات و هم‌زمان با سال جدید، زنان دو بار به ورزشگاه آزادی رفتند تا این بار بازی‌های دوستانه تیم‌ ملی با روسیه و کنیا را تماشا کنند. پس از آن مجوز بود که انتظار می‌رفت راه ورود آنها برای تماشای بازی‌های لیگ هم دوباره هموار شود؛ به‌ویژه آنکه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، هم در چندین نوبت از حل‌شدن مشکل ورود زنان به ورزشگاه حرف زد و از آن مهم‌تر از این گفت که قرار است زنان از «هفته آینده» برای تماشای بازی‌های لیگ در ورزشگاه آزادی حاضر شوند؛ اما «هفته آینده» مهدی تاج هرگز از راه نرسید تا مشخص شود او و مجموعه‌اش تصمیم‌گیرنده اصلی در این پرونده نیستند.

با این حال، چند هفته پیش بود که این بار نه مهدی تاج، بلکه حمید سجادی، وزیر ورزش، خبر داد که زنان مشکلی برای ورود به ورزشگاه ندارند و با افتخار به استادیوم می‌روند. «این مسئله حل شده است و خانم‌ها با افتخار به استادیوم تشریف می‌آورند». وعده‌های حمید سجادی هم شبیه به وعده‌های مهدی تاج از آب درآمد تا اینکه سرانجام بازی‌های لیگ برتر به پایان رسید. به‌این‌ترتیب به غیر از چند هفته ابتدایی، ماجرای ورود تماشاگران زن به ورزشگاه برای تماشای بازی‌های لیگ دوباره به یک معما تبدیل شد تا بسیاری چشم‌انتظار تک‌بازی باقی‌مانده در فصل جاری باشند: فینال جام حذفی. حالا فقط یک دیدار دیگر باقی مانده تا پرونده فوتبالی در این فصل بسته شود؛ تنها دیداری که شاید وزیر ورزش و مهدی تاج فرصتی برای عملی‌کردن وعده‌شان درباره ورود تماشاگران زن به ورزشگاه داشته باشند.

با این حال، بعید است چنین موضوعی در دستور کار قرار بگیرد؛ چون اگر چنین بود، آنها از مدت‌ها قبل زمینه را مهیا کرده و خبرش را رسانه‌ای می‌کردند. به جای ورود زنان به ورزشگاه برای این بازی حساس، مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش زمینه ورود نایب‌رئیس و هیئت‌رئیسه فدراسیون عمان را به ورزشگاه آزادی فراهم کردند تا لذت تماشای این دیدار حساس را به آنها ببخشند؛ ولی زنان بدون تردید غایب بزرگ این بازی حساس خواهند بود. آنهایی که اگر مجوز لازم صادر شود، پتانسیل پرکردن نیمی از ورزشگاه را دارند. به هر روی، بهانه‌ای به اسم «زیرساخت» باعث شده تا آنها فرصتی برای تشویق تیم‌شان در ورزشگاه نداشته باشند. بهانه‌ای که مشخصا در فصل جدید چندان کارگر نخواهد افتاد و مسئولان امر باید دوباره به مسئولان فیفا درباره غیبت تماشاگران زن در بازی‌های لیگ توضیح دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج