۱۳۱۹۲۸۳
۳۱۲۴
۳۱۲۴
پ

اعلام تنها راه استقلال برای حضور در آسیا

حمیدرضا آصفی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، حذف قطعی استقلال از آسیا را تأیید کرد.

ایران: در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی در خصوص رد و یا تأیید مجوز حرفه‌ای تیم‌های لیگ برتری مطرح می‌شود که اصلی‌ترین آن باشگاه استقلال است. در خصوص باشگاه استقلال شنیده می‌شود که این باشگاه با وجود تأیید مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس، با این تأیید مواجه نشده‌ است و به این دلیل استقلالی‌ها قادر به حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیستند. در این بین هر روز اخبار مختلفی در خصوص حذف استقلال از آسیا مطرح می‌شود که این موضوع بلافاصله با واکنش باشگاه استقلال و رد این اخبار همراه است. به نظر می‌رسد، مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال بهترین فردی است که می‌تواند پاسخ روشنی به این سؤال بدهد.

اعلام تنها راه استقلال برای حضور در آسیا

به همین بهانه سراغ حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و سفیر سابق کشورمان در کشورهای امارات، فرانسه و آلمان رفتیم و در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای با او که سابقه دیپلماسی سیاسی دارد، صحبت کردیم. او ابتدا در پاسخ به این سؤال که بالاخره وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به کجا رسیده است، چنین واکنشی داشت: «بهتر است این را از آقای مصطفی زارعی، عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بپرسید. او می‌تواند پاسخ این سؤال را بدهد.»

اما آصفی این‌گونه به اصرارمان در خصوص پاسخ به این سؤال گفت: «مجوز حرفه‌ای تیم پرسپولیس صادر شده است، اما متأسفانه استقلال نتوانست مجوز بگیرد و این موضوع باعث می‌شود تا استقلال نتواند در مسابقات فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. این موضوع با وجود صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، قطعی است. علاوه بر پرسپولیس، مجوز حرفه‌ای تیم‌های سپاهان، نساجی و فولاد خوزستان هم صادر شده، اما استقلال به عنوان یک تیم قدرتمند که هواداران بسیاری دارد در کسب این مجوز ناکام بود و این خبر بدی برای هواداران استقلال است.»

او که سابقه حضور در هیأت مدیره باشگاه استقلال را دارد، می‌گوید: «مشکل ما از آنجا شروع شد که هر کسی به خودش اجازه داد در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای و مشکلات تیم‌های ایرانی اظهار نظر کند. هر کسی بدون اطلاع از عواقب صحبت‌هایش یا با مقاصد سیاسی و به چالش کشاندن تیم‌های ایرانی و یا از روی بی اطلاعی از این موضوع که تمامی اخبار توسط AFC رصد می شود، در خصوص این موضوع اظهار نظر کرد و این اتفاق شرایط را برای ما سخت کرد و باعث شد تا این اتفاق ناگوار رخ دهد.»

آصفی در پاسخ به این سؤال که با تأیید پرسپولیس به نظر می‌رسد مشکل مالکیت مشترک تیم‌های استقلال و پرسپولیس برطرف شده است، بیان می‌کند: «مشکل مالکیت مشترک دو تیم با تلاش‌های فدراسیون فوتبال حل شد، اما در خصوص استقلال دستگاه‌های بالادستی همکاری نکردند و این موضوع باعث حذف استقلال شد. نهادهای بالادستی باید خیلی زودتر به این موضوع ورود می‌کردند تا این مشکل برای استقلال پیش نیاید. مشکل اصلی استقلال به دلیل مسائل مالی بود و بجز این مشکلات مالی 10 تا 12 مورد دیگر وجود داشت که مانع از صدور مجوز حرفه‌ای استقلال شد.»

در این بین روز سه‌شنبه اعلام شد که باشگاه استقلال اعتراض رسمی و شکایت خود به همراه مستندات و مدارک جهت صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه را به AFC ارسال کرده است. او در پاسخ به این سؤال که آیا این باشگاه شانس دارد از این طریق مجوز حرفه‌ای بگیرد، می‌گوید: «خیر، استقلال شانسی برای صدور مجوز از طریق AFC ندارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعاً تصمیمات اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در کشورهای مختلف را تأیید می‌کند.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا راهی برای استقلال باقی مانده است، می‌گوید: «تنها راهی که می‌ماند مراجعه به CAS است و مسئولان این تیم می‌توانند با متقاعد کردن CAS برای استقلال مجوز بگیرند. البته این موضوع بعید است و می‌توان گفت که حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی است. استقلال با وجود تمام تلاش‌هایی که کمیته بدوی داشت، نتوانست از طریق این کمیته مجوز بگیرد. این موضوع باعث شد تا پرونده این تیم به کمیته استیناف برود و این کمیته هم بعد از بررسی‌های بسیار نتوانست به استقلال مجوز حرفه‌ای بدهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج