۱۳۱۹۷۸۳
۱۴۰۱
۱۴۰۱
پ

مهاجرانی: به موفقیت در آسیا خوشبین باشیم

حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی به معنای واقعی کلمه، بزرگ فوتبال ایران است. طوری که هر فوتبالی به امارات می‌رود با او دیدار می‌کند و دلگرمی خاصی به او می‌دهد. با مهاجرانی به دلیل مسائل اخیر رخ داده در فوتبالمان و رنسانسی که به لحاظ بازیکن در تیم‌های عربستانی به واسطه تیم‌های بزرگ به وجود آمده گفت‌و‌گویی داشتیم.

ایران ورزشی: حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی به معنای واقعی کلمه، بزرگ فوتبال ایران است. طوری که هر فوتبالی به امارات می‌رود با او دیدار می‌کند و دلگرمی خاصی به او می‌دهد. با مهاجرانی به دلیل مسائل اخیر رخ داده در فوتبالمان و رنسانسی که به لحاظ بازیکن در تیم‌های عربستانی به واسطه تیم‌های بزرگ به وجود آمده گفت‌و‌گویی داشتیم.

 با امید عالیشاه در امارات دیدار داشتید؟

بله با امید دیدار داشتم چه بسا که این مسأله برای من در امارات عادی است چون من با همه فوتبالیست‌ها و مربیانی که به امارات می‌آیند دیدار می‌کنم.

 صحبت خاصی با عالیشاه نداشتید؟

نه صحبت خاصی نداشتم و همه حرف‌هایم به احوالپرسی و مسائلی از این دست بازمی‌گشت.

 با یحیی گل‌محمدی هم حرف زدید؟

بله با یحیی هم حرف زدم و از ملاقات با این مربی خوب بسیار خوشحال شدم. ایشان برای تعطیلات چند روزه به امارات آمده است و بعد از این مدت هم به ایران باز می‌گردد و در ملاقات‌مان قهرمانی‌های پرسپولیس را به ایشان تبریک گفتم و برای او و تیمش در ادامه راه و باشگاه‌های آسیا آرزوی موفقیت کردم.

 یحیی در مورد مربیگری در امارات با شما صحبتی نداشت؟

نه ایشان هیچ صحبتی در این رابطه با من نداشتند و همه موارد به بحث در مورد فوتبال ایران و مسائل شخصی دیگر بود که با من مطرح کردند.

 اما بحث‌ها و خبرهایی در مورد حضور این مربی در امارات مطرح شده، به نظرتان این مربی می‌تواند در لیگ امارات مربیگری داشته باشد؟

یحیی هم می‌تواند در امارات مربیگری کند. چه بسا که فرهاد هم توانست. مربیان ایرانی خوبی در ایران هستند که در این جمع حتماً افرادی هستند که قادرند حتی در خارج از مرزهای ایران هم مربیگری کنند.

 با شرایطی که تیم‌های عربی خصوصاً عربستانی در جذب ستاره‌های بزرگ به وجود آورده‌اند به نظرتان تیم ایرانی و به طور مثال پرسپولس به عنوان قهرمان ایران می‌تواند در قاره کهن موفق عمل کند؟

یحیی به نظرم مربی مردمدار و افتاده است. مربی که حتی در تیم‌های قبل از پرسپولیس هم کاراکتر و شخصیت مربیگری خودش را خیلی خوب نشان داده. از همین رو فکر می‌کنم امسال هم تیمش در مسابقات کیفیت فنی بالای 60 و 70 درصد و بالاتر از آن را حتی به لحاظ فنی نشان داد و ریتم خوبی به لحاظ موفقیت داشت و با شایستگی قهرمان هر سه جام ممکن در فوتبال ایران شد. در مورد جذب بازیکنانی مانند بنزما هم باید بگویم او بازیکن خیلی خوبی است اما فراموش نکنید او فقط یک نفر است. ما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی  حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. مسلماً در این بین تمام تیم‌های ایرانی برای به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان در مسابقات آسیایی شرکت کرده و با تمام وجود و غیرتشان تلاش می‌کنند و ذره‌ای کم نمی‌گذارند. از این رو ما حتماً باید به موفقیت تیم‌هایمان در آسیا خوشبین باشیم به شرط مسائلی که گفتم باید آنها را رعایت کنیم چون نه یحیی و نه هیچ مربی دیگری از کشورمان که در آسیا شرکت می‌کنند قدمی عقب نخواهند گذاشت.

 برای فصل آینده فکر می‌کنید چه تیمی قهرمان خواهد شد؟

به هر حال قهرمانی یک تیم بستگی به این دارد که آن مربی چه بازیکنانی را به خدمت می‌گیرد و چگونه کار می‌کند و مجموعه‌اش چقدر با آن مربی همکاری می‌کنند. در این فصل هم پرسپولیس قهرمان شد چون در همه خطوطش بازیکنان خیلی خوبی را در اختیار داشت و زیر نظر مربی خوب با مدیریت و هیأت مدیره‌ای که خیلی خوب مشکلات تیمشان را تا جایی که ‌توانستند برطرف کردند. از این رو پرسپولیس موفق شد چون از بازیکنان و مربی و مدیر عامل تا هیأت مدیره همگی در انجام وظایفشان بسیار خوب کار کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج