adexo3
۱۳۲۳۶۰۱
۵۷۹
۵۷۹
پ

عربشاهی: ما باید با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم

تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی در مقابل ازبکستان قهرمان آسیای مرکزی شد.

روزنامه اعتماد: تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی در مقابل ازبکستان قهرمان آسیای مرکزی شد. حضور در تورنمنت سطح پایین «کافا» و بازی با تیم‌هایی نظیر قرقیزستان و افغانستان اگرچه کمکی به ارتقای پیشرفت فوتبال ما نمی‌کند اما بعضی کارشناسان اعتقاد دارند همین که تیم ملی با کادر فنی جدید دور هم جمع شدند و اعضای تیم شناخت بیشتری از هم پیدا کردند اتفاق خوبی است. ضمن اینکه سه بازی تیم ملی در این مسابقات می‌توانست مروری جدی برای برنامه‌های تاکتیکی تیم ملی و استفاده از بازیکنانی باشد که کمتر فرصت بازی به آنها رسیده است. درباره شرایط تیم ملی با ضیا عربشاهی یکی از پیشکسوتان دهه شصتی تیم ملی تماس گرفتیم. عربشاهی با اشاره به نکات بازی فینال و تورنمنت «کافا» گریزی هم به صحبت‌های مایلی‌کهن همبازی سابقش زد . در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی با این پیشکسوت را می‌خوانید.

   ‌بازی با ازبکستان چطور بود؟ 

بچه‌ها بد بازی نکردند. خب باید درنظر داشت که در بازی مقابل ازبکستان با همان ترکیب همیشگی بازی کردیم و هر مربی هم ‌باشد همین بازیکنان را بازی می‌دهد. درنهایت با یک یا دو تغییر. با همین تیم هم باید‌ مقابل تیم‌های بزرگی مثل کره و عربستان بازی کنیم که می‌توانند ما را اذیت کنند. بازی با ازبکستان نشان داد این بچه‌ها هنوز جا دارند تا ۵۰درصد بهتر از این هم باشند. ضمنا این درست است که لژیونر زیاد داریم اما الان در فوتبال روز دنیا فقط فاصله تیم‌ها نزدیک شده است.

  ‌درباره عملکرد بعضی بازیکنان مثل کنعانی‌زادگان که حرکاتش در زمین ممکن است تیم ملی را در جام‌ ملت‌ها به دردسر بیندازد چه نظری دارید؟ 

بازیکنان تیم ملی نباید تیم حریف را دست‌کم بگیرند. بچه‌ها به لحاظ روحی و روانی کمی خشن بودند و همین آقای کنعانی‌زادگان به خاطر همین روحیات یک چنین کاری انجام دهد.

  ‌چه کار باید کرد تا این حرکات در جام ملت‌ها تکرار نشود؟ 

باید با اینها صحبت کنند. از مدیر و سرمربی تیم تا رییس فدراسیون فوتبال! چون مساله ملی در میان است. الان در فوتبال باشگاهی ما همین اتفاقات بارها پیش آمده که به فوتبال ضربه می‌زند. باید یک مقدار خویشتن‌دار باشند تا در جام ملت‌ها به مشکل نخوریم.

  ‌حضور در تورنمنتی در این سطح می‌تواند برای تیم ملی چه دستاوردی داشته باشد؟ 

به جز ازبکستان تیم‌های دیگر مقابل فوتبال ما حرفی برای گفتن ندارند. ما باید بازی‌های تدارکاتی در خور نام فوتبال کشورمان انجام دهیم تا بتوانیم مقابل تیم‌های قدرتمند نقاط ضعف خودمان را بشناسیم. الان هم دیر است اما باید تاکتیک ما برای جام ملت‌ها مقابل تیم‌های قوی آزمایش شود. باید بتوانیم با تیم‌های قوی‌تری بازی کنیم. خود من تجربه حضور در سه جام ملت‌ها را دارم اما یک اشتباه ازسوی مربی باعث شد در یک دوره که می‌توانستیم قهرمان شویم این اتفاق رخ ندهد.

  ‌کدام مربی؟ چه اشتباهی؟ 

مرحوم دهداری! ما در سنگاپور می‌توانستیم قهرمان شویم. در بازی با عربستان یک تعویض در دقیقه ۸۵ انجام شد و خدا رحمت کند آقای احدی با ناصر محمدخانی تعویض شد و اگر اشتباه شاهین بیانی نبود ما می‌توانستیم قهرمان شویم که این اتفاق متاسفانه رخ نداد.

  ‌برگردیم ‌به همین دوران! نظر شما درباره عملکرد قلعه‌نویی چیست؟‌ او می‌تواند با تیم ملی نتیجه بگیرد؟ 

او باید یک مقدار خویشتن‌دار باشد. درباره او حرف و سخن زیاد است! نظر من در درجه اول فرکی بود و بعد قلعه‌نویی اما در اینجا گلایه دارم از فدراسیون. به ما بگویند بازیکنان دهه شصت که از بهترین‌های بعد از انقلاب بودند و یکسری‌ها هم مدارک مربیگری دارند چه گناهی کردند که نباید بالای سر تیم‌ها باشند؟ این چه باندی است که ۹۰ تا ۹۵درصد مربیان استقلالی هستند؟ اگر بخواهم اسم طرف را می‌گویم بنویسید چون ترسی از هیچ کس ندارم. 

  ‌منظورتان شخص خاصی است! 

من‌ نمی‌خواهم اسم ببرم! چرا باید تمام مربیان استقلالی باشند؟ دو نفر هستند که در رده بالای مملکت هستند و یک روز اسم ‌آنها را هم می‌برم.

  ‌اما الان حسین عبدی هم در رده ملی کار می‌کند. 

عبدی که مربی نوجوانان است. او از نظر مدارک مربیگری و سواد و دانش باید رییس کمیته آموزش فوتبال ما باشد.

  ‌محمد مایلی‌کهن صحبت‌هایی را مطرح کرده بود و نقدهای شما هم به شکلی برای حمایت از همبازی سابق تیم‌تان است؟

مایلی‌کهن بزرگ من است. او برای فوتبال این مملکت زحمت کشیده. او در المپیک‌ دهلی خیلی کارها کرده که از آقایانی که ادعا دارند اندازه یک نقطه‌اش هم نبودند. او در دهلی برای مملکت و خاک و ناموس ما خیلی کارها کرد.

  ‌چه کاری؟ 

نمی‌توانم بگویم! فقط اینکه ما نان به نرخ روزخور نیستیم! ما مملکت خودمان که اسلامی است را دوست داریم. من ۱۲ سال در تیم ملی بودم. سابقه تمام اینها را جمع کنید اندازه من نمی‌شوند.

  ‌تیم ملی در جام ملت‌ها موفق می‌شود؟ 

این تیم دست هر مربی باشد باید برود برای قهرمانی! اما این دلیل نمی‌شود که بخواهیم سایر تیم‌ها را دست‌کم بگیریم. عربستان از روی اتفاق نبود که آرژانتین را برد بلکه خواستند یا ژاپن و کره هم‌ همین‌طور. این‌طور نباشد ‌که پس فردا نتیجه نگرفتیم بگوییم اردو و بازی‌های تدارکاتی که می‌خواستیم انجام ندادند و... باید بیاییم جواب بدهیم. مربی که آمد نتیجه گرفت را کنار گذاشتند. مظلوم‌ترین مربی اسکوچیچ بود. او از نظر شعور و تفکر و بینش مربی خیلی بالایی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج