اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۴۱۰۹
۹۵۸
۹۵۸
پ

رضایی: باید با حریفان بهتری بازی کنیم

حضور تیم ملی فوتبال کشورمان با تمامی نفرات خود در تورنمنت کافا انتقادات زیادی را در پی داشت.

فرهیختگان: حضور تیم ملی فوتبال کشورمان با تمامی نفرات خود در تورنمنت کافا انتقادات زیادی را در پی داشت. برخی از کارشناسان اعتقاد داشته و دارند که این تورنمنت نتوانست محک خوبی برای تیم ملی باشد و شاید بهتر بود به لژیونرها استراحت داده شود. در سوی دیگر امیر قلعه‌نویی و دستیارانش اعتقاد دیگری دارند و نظرشان این است که این تورنمنت و کنار هم بودن برای همه اعضای تیم ملی لازم بود و کمک زیادی به همدلی بیشتر آنها کرد. از طرفی توانستند برنامه‌های تهاجمی خود را نیز در این تورنمنت مقابل حریفان نه‌چندان قوی پیاده کنند. رحمان رضایی که سابقه چند سال بازی در فوتبال اروپا را در کارنامه فوتبالی خود دارد و هم‌اکنون نیز یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی به حساب می‌آید، جزء اولین انتخاب‌های امیر قلعه‌نویی برای تقویت کادرش بود و در گفت‌وگویش به‌نوعی سعی کرد جواب منتقدان تیم ملی را بدهد.

تورنمنت کافا غنیمتی بود

رضایی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی در فیفا دی به این مهمی مجبور شد در تورنمنت کافا شرکت کند؟ گفت: «به قول خیلی‌ها بازی‌ها در مرحله گروهی با تیم های ضعیف بود. این را قبول داریم ولی تیم ملی شرایط خوبی برای انجام بازی‌های تدارکاتی نداشت و این تورنمنت غنیمت بود. دوباره بچه‌ها جمع شدند و مسابقاتی بود که از لحاظ فنی به تیم کمک کرد و هم اینکه تیم ملی بعد از این همه سال یک عنوان قهرمانی به‌دست می‌آورد. اگرچه شاید عنوان خیلی مهمی نیست ولی همین قدم‌های کوچک می‌تواند تیم را به جاهای بزرگ برساند و همین قدم‌های کوچک ما در مسیر باعث می‌شوند ذهنیت قهرمانی و برتری در بچه‌ها نهادینه شده و این خودش خیلی کمک می‌کند.»

این ذات فوتبال است

گل خوردن از افغانستان و قرقیزستان انتقاداتی را از سیستم دفاعی تیم ملی به همراه داشته است که وی در این خصوص عنوان کرد: «سوال درستی است و خیلی‌ها کنجکاو هستند که چرا این اتفاق رخ داده است. فوتبال زیبایی‌اش به همین است و تیمی مثل افغانستان بر حسب تصادف به ایران گل می‌زند. خطایی می‌شود و از زاویه‌ای توپ وارد گل می‌شود که اگر ١٠ بار هم تکرار شود آن توپ گل نمی‌شود ولی در فوتبال همه چیز رخ می‌دهد و این ذات فوتبال است. اینکه برزیل ۴ گل از سنگال خورد چرا ندارد. روزی که بد باشی نتیجه بد می‌گیری و بعضی وقت‌ها خوب هستی ولی بازهم نتیجه بد می‌گیری. این مسائل اجتناب‌ناپذیر است ممکن است ۶ گل بزنید و یک گل هم بخورید این اتفاقات طبیعی است. این گل‌ها نکته مثبتی هم می‌تواند داشته باشد این که خط دفاعی تیم محک زده شود و هیچ حریفی دست‌کم گرفته نشود.»

باید تدارکات بهتری داشته باشیم

رضایی همچنین درباره بازی نه‌چندان خوب تیم ملی با ازبکستان یادآور شد: «فینال خیلی عجیب و غریبی بود این دیدار و با حوادث غیرمترقبه همراه شد. در بازی اتفاقاتی رخ داد. در دقیقه ١٠گلر مصدوم می‌شود و یک‌سری اتفاقات دیگر باعث می‌شود به‌یکباره دو بازیکن را از دست بدهیم. با اینکه نیمکت و جایگزین‌هایی خوبی داریم ولی به‌یکباره وقتی تفکراتی که مربی براساس آن تیم را به زمین می‌فرستد باید در ابتدای بازی عوض شود، این کار را سخت می‌کند. در مجموع فکر می‌کنم تیم باید در یک‌سری جاها بیشتر کار کند تا تقویت شود. در بازی فینال جو ورزشگاه و داوری خیلی جاها به نفع ازبکستان می‌شود. نمی‌خواهیم بهانه‌ای داشته باشیم. این تفکر باید بالای تیم باشد که بتوانیم این حس برتری و تسلط و حس برد را تقویت کنیم و از همه خود را بهتر بدانیم. ایمان داشته باشیم می‌توانیم آینده خوبی را برای تیم ملی داشته باشیم. باید از این به بعد با حریفان بهتر و قوی‌تر روبه‌رو شویم و بهتر محک بخوریم تا عیار تیم بهتر مشخص شود. سرمربی باید بتواند عیار تیمش را به‌خوبی متوجه شود و این اتفاقات در بازی‌های تدارکاتی بهتر صورت می‌گیرد.»

بدون تفکر تیم اصلی را نبردیم

مربی تیم ملی در واکنش به انتقاداتی که از تیم ملی بابت استفاده از همه بازیکنان تیمش در این تورنمنت می‌شود، گفت: «این تصمیم سلیقه‌ای است و می‌توان هم به این سلیقه و تصمیم انتقاد کرد ولی نمی‌توان صددرصد این کار را اشتباه دانست. در بازی‌ها سعی شد از بازیکنان بیشتری استفاده شود و عیار و اندازه این بازیکنان دست آقای قلعه‌نویی بیاید. بعضی جاها هدف این بود که کارهای تاکتیکی را با این بازیکنان جلو ببریم.»

دیگر حوصله‌سربر بازی نمی‌کنیم

رضایی با بیان اینکه در تیم ملی تغییرات تاکتیکی به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: «تیم ملی نمایش امیدوارکننده‌ای داشت؛ علی‌رغم اینکه اردوی آنچنانی نداشت تقریبا هماهنگی صورت گرفت و سبک بازی تیم ملی شکل گرفت. به هر منتقدی بگویید اعتراف می‌کند که سبک بازی عوض شده و کار از انفعال و تدافعی خارج شده است و تیم فوتبال بازی می‌کند و حوصله‌سربر نیست. این نشان می‌دهد که فوتبال تهاجمی صورت می‌گیرد و یک فوتبال زیبا و جذاب درحال انجام است و نتیجه هم مدنظر قرار می‌گیرد.»

وی در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی و حریفان تدارکاتی آینده این تیم نیز افزود: «فعلا معلوم نیست که برنامه دقیق چه است. بستگی به فدراسیون دارد و باید این امکان باشد که تیم ملی چند بازی خوب انجام بدهد. این بستگی به اقدامات فدراسیون دارد.»

به‌زودی در فوتبال هر بازیکن یک مربی خواهد داشت

رضایی در واکنش به انتقاداتی که متوجه کادر شلوغ تیم ملی مطرح است، اضافه کرد: «اینکه کادر فنی شلوغ است چیز من‌درآوردی است و فکر می‌کنم مغرضانه باشد. همه نیمکت‌های دنیا تا دل‌تان بخواهد اندازه بازیکن مربی است. برخی در تمرین هستند و روی نیمکت نیستند. در آینده فوتبال، هر بازیکن یک مربی خواهد داشت. در تمرینات حضور مربیان خیلی مفید است. این حرفا من‌درآوری و مغرضانه است. وقتی یک مربی خارجی می‌آید و مربیان خارجی‌ای را می‌آورد که اصلا معلوم نبوده کجا کار کرده‌اند و به‌یکباره در تیم ملی ایران روی نیمکت می‌نشستند جای سوال دارد. سابقه مربیان کنونی تیم ملی همه مشخص است ولی قبلا افرادی به‌عنوان مربی در تیم ملی بودند که اصلا در حد و اندازه نیمکت تیم ملی نبودند و سابقه مشخصی نداشتند. سابقه همه مربیان تیم ملی معلوم است.»

بازیکنان تیم ملی حرفه‌ای هستند

وی همچنین متذکر شد: «هر وقت در هر گروه که هدف مشترک دارند چندگروهی و باندبازی ایجاد می‌شود دودش ابتدا به چشم بازیکنان و بعد به چشم کل تیم می‌رود. اگر قبلا اتفاقی افتاده کل گروه آسیب دیده‌اند و فکر می‌کنم این اتفاق خوبی است و درس خوبی گرفته شده است. همه بازیکنان تیم ملی حرفه‌ای هستند و همه به‌خوبی می‌دانند باید همدل و یک‌صدا برای موفقیت تیم تلاش کنند.»

قلعه‌نویی مسیر خودش را می‌رود

رضایی در رابطه با مصاحبه تند محمد مایلی‌کهن علیه امیر قلعه‌نویی و مطرح کردن این ادعا که او در انتخاب برخی سرمربیان لیگ برتری نقش داشته است، گفت: «همه اینها نظر است ولی مطمئنا بازخورد افکار عمومی می‌تواند تاثیر داشته باشد که نظر و انتقادی که صورت می‌گیرد درست هست یا خیر. مطمئنا وقتی یک مربی داخلی در تیم ملی حضور دارد انتقادات بیشتر خواهد بود و یک‌سری آدم‌ها انتقاداتی می‌کنند ولی مهم این است که مربی کار خودش را ادامه بدهد. اگر قرار باشد مربی تیم ملی حرف این و آن را ملاک کار خودش قرار بدهد نمی‌تواند مسیر خودش را جلو ببرد. اگر انتقادی سازنده است باید گوش داد در غیر این صورت این حرف‌ها زودگذر است و تمام می‌شود و می‌رود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج