اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۴۸۹۵
۴۲۶
۴۲۶
پ

بیاتی‌نیا: کاد فنی تیم‌ملی نیاز به زمان دارد

حضور تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت کافا با واکنش‌های متفاوتی همراه بود.

ایران ورزشی: حضور تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت کافا با واکنش‌های متفاوتی همراه بود. بسیاری این تورنمنت را سطح پایین و فاقد کیفیت لازم می‌دانستند و به همین دلیل حتی به قهرمانی تیم ملی در این جام نیز زیاد نپرداختند و آن را اتفاق خاصی ندانستند.

محسن بیاتی نیا مهاجم سابق استقلال و تیم ملی ایران اما معتقد است که کافا تورنمنت مفیدی برای تیم ملی بوده است: «به نظر من در شرایط فعلی باید اولویت‌های تیم ملی را در نظر بگیریم و سپس در مورد این تورنمنت نظر بدهیم. به نظر من حضور در کافا برای کنار هم قرار گرفتن نفرات و انتخاب ترکیب اصلی تا حدودی به کادر فنی کمک کرد. ضمن اینکه حریفان ایران در همین مقطع مشغول انجام بازی‌های تدارکاتی خوب بودند و کادر فنی نمی‌توانست زمان را از دست بدهد.»

بیاتی نیا حرف‌های خود را این‌طور ادامه داد: «باید این را ببینیم که آیا شرایطی بهتر از این برای تیم ملی ایران وجود داشت که با اتکا به آن، در کافا شرکت نکند؟ آیا فدراسیون می‌توانست بازی‌های تدارکاتی مناسبی در این زمان برای تیم ملی فراهم کند؟»

نقدی که به امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی وارد شده استفاده او از تمامی نفرات اصلی و ستاره‌های تیم ملی در تورنمنت کافا ۲۰۲۳ بود. بیاتی نیا در این مورد واکنشی متفاوت دارد: «این نقد را قبول ندارم. مگر آقای قلعه نویی و کادر تیم ملی، قبل از این بازیکنان را به طور کامل در اختیار داشتند که حالا در این تورنمنت از آنها استفاده نکنند؟ این حرف وقتی درست است که کادر فنی چندین ماه با تیم کار کرده باشد و ترکیب و نفرات خود را درچند مقطع در اختیار داشته باشد. ضمن اینکه نمی‌شود تیم ملی را یکباره از ستاره خالی کرد. در شرایط فعلی که همه از تیم ملی انتظار موفقیت دارند نمی‌توان توقع داشت که ترکیب اصلی را در این فاصله کم تا جام ملت‌ها کنار بگذاریم و به آزمایش کردن بازیکنان جدید بپردازیم.»

گلزن سابق پاس، استقلال و بسیاری دیگر از تیم‌های لیگ ایران سپس در مورد عملکرد تیم ملی در کافا حرف زد: «می توان این نقد را داشت که چرا در بازی مقابل تیم‌های ضعیف گل خورده‌ایم. اما باید ببینیم تیم ملی و کادر فنی آن چه چیزهایی می‌خواسته و آیا به آن رسیده یا نه. تیم ملی ما سال‌ها با تفکرات دفاعی بازی می‌کرد و از گل خوردن می‌ترسید اما حالا این تغییر را باید قبول کنیم که در صورت بازی هجومی گل خوردن هم در تیم ایجاد می‌شود. خیلی از مربیان بزرگ دنیا هم بازی هجومی و برنده شدن با گل زدن و گل خوردن را به بازی دفاعی ترجیح می‌دهند. اگر قرار باشد تفکر هجومی بر تیم ملی حاکم شود نباید از گل خوردن بترسیم، هرچند که در همه بازی‌ها و مقابل هر حریفی هم نمی‌توان هجومی بازی کرد و حتی تیمی مثل منچسترسیتی در بعضی بازی‌ها ترجیح می‌دهد ابتدا به بسته نگه داشتن دروازه خود فکر کند.»

او سپس به نقطه ضعفی که در تیم ملی به چشم آمد اشاره کرد: «ازبکستان تیم خوبی بود و یک محک جدی برای تیم ملی رقم خورد. این تیم توانست چند خطر جدی روی دروازه ما ایجاد کند و به نظرم تیم ملی باید روی اصول دفاعی بیشتر کار کند. ما در دفاع تیمی مشکل داشتیم و این موضوع باید جا بیفتد که دفاع کردن وظیفه کل تیم است و خط به خط باید این کار انجام شود، نه اینکه فقط از خط دفاعی انتظار مقابله با حمله حریف را داشته باشیم.»

بیاتی نیا در پایان گفت: «همه مربیان برای موفقیت نیاز به زمان دارند. باید برای این تیم ملی همه امکانات فراهم شود و به کادر فنی زمان داده شود تا نتیجه دلخواه به دست بیاید. همان‌طور که به کارلوس کی‌روش هشت سال زمان داده شد، باید به کادر فعلی هم اعتماد شود و شرایط برای کار کردن آنها مهیا شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج